3.část

515 36 10
                                    

Pohled Haymitch

Peeta uklízí moje alespoň týden nemyté nádobí. Otevírá skříňku nad jeho hlavou, aby tam uklidil talíře. Vytahuje lahev s mojím pitím. Sakra!

"Haymitchi, myslel jsem, že si s tím přestal."

"Řekl jsem, že s tím přestávám, ne, že jsem s tím přestal."Namítnu.

"Vždyť je to svinstvo!"Začne vylévat zbytek do dřezu.

"Počkej!...Kurva, co to děláš?!"

"Zbavuju se to! Vážně už toho mám plný zuby Haymitchi."

"Jsem dospělej! Nemůžeš mi nic zakazovat!"

"Nezakazuji ti to. Jen se o tebe bojíme."

Povzdechnu si."Koho jste na tu svatbu ještě pozvali?"Zeptám se, abych změnil téma. Tyhle hádky totiž nemají konce. A oba to víme.

"Tebe, Katnissinu matku, mou rodinu, Prim, Cinnu, který Katniss bude dělat šaty, Venii, Octavii, Flaviuse,Finnicka, Annie, malého Finna, Johannu, Beeteho, Wires, Plutarcha, Portiu, Effie a pár přátel."Krčí rameny.

"Effie?! Vy jste pozvali Effie?! Ta ženská je totální pošuk!"

"Haymitchi! Je to naše kamarádka jako každá jiná!"

Začne vyzvánět telefon.

"Kamarádka s make-upem míst mozku."Odfrknu si a jdu k telefonu.

"Haló?!"

"Haymitchi?"No ne my o voze.

"Ne tady Velikonoční zajíček. Promiňte, ale reklamace na vajíčka nepříjmám."Už-už chci třísknout se sluchátkem, ale Peeta mi ho vytrhne z ruky a přiloží si ho k uchu.

"Ahoj Effie."

Opřu se o trám a protočím očima.

"Už zítra? To je skvělé....Aha...Takhle brzy to nestihnu, musím pomáhat otci v pekárně...Počkej..."Odloží sluchátko a otočí se a začne vyřvávat.

"Co?! Haymitchi?! Jo, dobře vyřídím jí to!"Vždyť stojím vedle něj.

Vezme si zpět sluchátko.

"Haymitch se teď nabídnul, že tě rád vyzvedne....V deset? Dobře vyřídím mu to. Bude tam...."

"Cože?! Zbláznil ses?! Nikdy!"Začnu se tiše rozčilovat.

"Uvidíme se zítra Effie. Zatím."Položí hovor.

"Já jí tam nechám."Řeknu narovinu.

"Haymitchi chraň tě pán Bůh! Budeš se k ní chovat slušně, jasný? Jo a může být u tebe v pokoji pro hosty? K nám přijede na návštěvu Finnick s Annie a malým Finnem."

"To vyzvednutí bych přežil, ale tohle! Ne v žádném případě! Vždyť mě bude buzerovat."

"Alespoň zařídí,aby sis tu uklidil. Tak si to užij a měj se."Zákeřně se na mě usměje a odejde.

"Peeto prosím. Tohle mi nemůžeš udělat. Prosím..."Padám na kolena.

"Haymitchi nedělej z toho tragédii. Už musím jít. A nezapomeň se chovat slušně."

"Dobře, ale jestli jí zamorduju přijdeš mě navštívit do vězení?"

"Jo, přinesu ti pilník v dortu."Mávne na mě a odejde.

Určitě. Pilník v dortu to radši nůž do srdce. A ještě teď, protože tu ženskou zítra nepřežiju.

Hayffie - Pochopení√Kde žijí příběhy. Začni objevovat