Effie pohled
"Víš, kde jsem byla při revoluci, že jo?"
"Samozřejmě, že vím. A moc mě mrzí, že jsme o tobě nevěděli. Jinak bych tě tam nenechal."
Otevřu oči a usměju se na něj. Pohladí mě po vlasech.
"Můžu pokračovat?"
"Jistě, promiň."
"Pár nocí, předtím, než jste mě našli se do mojí cely vkradl jeden z mírotvorců. Nejdřív jsem si myslela, že jde o další mučení, nebo tak. Ale pak se začal svlékat. Nejdřív mi nedocházelo co má v úmyslu, ale pak ze mě strhal i moje oblečení, nebo alespoň, co z něj za tu dobu tam zbylo. Nevěděla jsem, co se děje, prostě mi nedocházelo co chtěl udělat. A pak to udělal. Vykřikla jsem bolestí a snažile se bránit, bohužel jsem měla ruce připevněné v poutech nad sebou. Nedbal na moje vzlyky, pláč, prosby a křičení, prostě si už a pak odešel..."Cítím jak mi horké slzy stékají po tvářích. Nikdy jsem tohle nikomu neřekla a ani jsem nechtěla, protože se za to stydím. Takhle jsem si to nepředstavovala. Ani v nejhorších nočních můrách jsem si nepředstavovala, že bych mohla o poctivost přijít zrovna takhle.
"Promiň mi, že jsem to z tebe takhle vytáhnul."Řekne tiše a stírá mi slzy.
"Ne, Haymitchi. Já ti to chtěla říct. Vím, že ti můžu věřit."Položím si hlavu na jeho hruď. Slyším tlukot jeho srdce a každý jeho nádech. Vezmu do svých drobných dlaní, jeho ruku a začnu si hrát s jeho prsty.
"Víš, začíná být celkem pozdě měli by jsme jít. K večeru začíná být chladno."Promlouvá Haymitch pochvilce.
"Tak dobře...Pojďme."Posadím se.
Haymitch se zvedne na nohy. Natáhnu k němu se štěněčím pohledem ruce. Protočí očima, chytne mě pod rameny a vytáhne mě na nohy.
S úsměvem ho chytnu za ruku.
"Moje levý nohy, pamatuješ?"Připomenu mu, abych objasnila, proč ho znovu chytám za ruku.
"Samozřejmě, nemůžu tě přece nechat spadnout."Utužuje náš stisk tím, že proplétá naše prsty. Vracíme se zpět do města, když v tom potkáváme u pekárny Peetu.
"Ahoj, vy dva. Hledal jsem vás, Katniss říkala, že máte přijít na večeři."
"Dobře..."Kýve Haymitch."A kdy máme přijít?"
"No vlastně už je skoro čas jít na veceři, tak můžeme jít společně."
"Tak pojďme."Zavelí Haymitch a už se vydáváme k Vesnici Vítězů.
Když vcházíme do jejich domu Katniss volá na Peetu:"To už jsi tady? Našel jsi je?"
"Našel a vedu ty hrdličky sebou."
Rychle si stoupnu na špičky a pošeptám Haymitchovi, že si z nich znovu při večeři uděláme srandu, ať mi důvěřuje.
Haymitch jen s úsměvem kývá.
"Prostřu stůl a můžeme jít večeřet."Oznámí Katniss z kuchyně.
Peeta nás zatím vede do obýváku, kde se sotva posadíme už se zase přesouváme do jídelny.
Večeře probíhá v klidné atmosféře a tak je třeba vnést do vzduchu trochu té naší 'zamilovanosti'.
Beru Haymitchovu ruku a pokládám si jí do klína. Haymitch pochopí mé počínání a začne mi hladit vnitřní stranu stehne. Nachvilku se nechávám unést jeho dotyky a cítím tam dole příjemné chvění.
"Haymitchi."Napomenu ho šeptem, ale tak aby to oba slyšeli.
Sklání se k mému uchu."Já už to nevydržím."Zavrní, tak hlasitě aby ho také bylo slyšet.
"Omluvíte nás."Říkám a s úsměvem se otáčím na Katniss a Peetu.
"Jistě."Kývnou oba.
Beru Haymitche za ruku a naléhavě ho táhnu do koupelny.
"Teď musíme sehrát 'rychlovku'."Šeptám, protože se to tady příliš rozléhá.
"Tak jo."Haymitch si začne rozepínat pásek.
"Ne, takhle! Prostě jenom hlasitě vzdychej."
"Jo, já vím. To byla sranda."
"Oh! Haymitchi!"Zavzdychám hlasitě.
"Kurva, Effie! Nikdo to neumí líp, než ty!"Přidá se ke mě Haymitch.
"Líbí se ti to?"
"Do prdele jo!"
"Už budu!"A pak hlasitě vyjeknu.
Haymitch udělá něco na způsob zvířecího zavrčení.
"Rozcuchej se."Řekne šeptem.
Začnu si cuchat vlasy."Tak?"
"Jo, dobrý...ještě.."Štípne mě do tváří.
"Au!"Syknu.
"Chceš, aby to bylo přesvědčivý."Otočí kouhoutkem a cákne si na obličej vodu. Pak jí stříkne i po mě.
"Zadejchej se trošku."Šputne, když vycházíme z koupelny.
"Ty taky."
Několikrát se mělce, rychle nadechnu a pak vycházíme zpoza rohu.
Začnu si zadýchaně upravovat vlasy.
Katniss s Peetou sedí naproti sobě a znechuceně se dívají jeden na druhého.
Přicházíme ke stolu.
"Vy jste to dělali v naší koupelně?!"Otočí se na nás Peeta.
"Ne, samozřejmě, že ne."Kroutím hlavou.
"Ne?"Otočí se na nás Katniss."A co bylo:'Haymitchi už budu!'?"
"Každej má svý potřeby, zlatíčko."Odsekne jí Haymitch přesvědčivě.
"Katniss zítra celou koupelnu vymyj savem prosím."
"Neboj se. Udělám to klidně třikrát."
"Vy jste teda."Odfrknu si.
"Tak pojď půjdeme zlato."Vezme mě Haymitch za pas.
Odcházíme ke dveřím a Haymitch ještě hlasitě pronese:"Lásko, uděláš mě doma pusou?"
"To víš, že jo!"Řeknu hlasitě a vycházíme ze dveří.
Poodejdeme pár kroků a oba propukneme v řehot. Musím si dokonce utírat uslzené oči.
ČTEŠ
Hayffie - Pochopení√
FanfictionVšichni víme, že Katniss s Peetou skončí spolu. Budou mít svatbu a děti... Ale co Haymitch? A Effie? Co, když jen díky Katnissině a Peetově svatbě k sobě najdou jisté pochopení, které vyústí v lásku? Je vůbec možné, aby se někdo jako Effie a Haymitc...