De twee mythische dieren vallen elkaar aan, maar ook Liva en Declan lijken de strijd met elkaar te voeren. Declan moet meer moeite doen, gezien zijn gave wat verder uit zijn bereik is nu hij in de lucht is en niet in contact is met de aarde, terwijl Liva nog steeds haar vuur ten volle kan gebruiken. Declan doet zijn best en besluit om zijn beste beentje voort te zetten in de lucht om toch kans te kunnen maken.
"Jongens, stop deze onzin! Het is nu niet het moment om oorlog tegen elkaar te beginnen! Jullie moeten zelfs een oorlog zien te voorkomen of zelfs stoppen!" roept Hiro naar de twee tieners die allebei door blijven gaan.
"Zij is begonnen, en ik stop pas als zij ook stopt. Ze moet er maar tegen kunnen," antwoordt Declan kort, waarna er een brul volgt van de manticore die met zijn vleugels begint te slaan en daardoor een windvlaag creëert. White Nemmyt moet zijn best doen en het vuur van Liva komt daardoor ook niet dichterbij en blijft rondom haar en de draak hangen.
Op zijn beurt begint ook White Nemmyt te grommen en te brullen. Deze is nog harder en het lijkt om een waarschuwing richting de andere draken dat mensen en andere mythische dieren niet te vertrouwen zijn. Liva had deze brul niet verwacht en weet maar al te goed wat dit gaat betekenen. De andere draken zullen eraan komen en de oorlog zien die er niet zou moeten zijn. Toch wil ze niet opgeven.
"Liva, deze brul kan niet goed zijn. Het is hard genoeg dat de andere draken het horen en misschien zelfs potentiële andere manticores. Houd ermee op, en leg het bij. Je moet de energie bewaren voor wanneer je een echte oorlog moet stoppen. Je hebt je punt gemaakt, en hoewel jij ook verkeerd bezig bent geweest, moet je het ook kunnen inzien en het kunnen bijleggen. Doe niet zo koppig," zegt Carlo tegen Liva om haar zo in te praten dat ze moet stoppen. De draak maakt nog een brul, een zachte dit keer alsof hij het eens is met Carlo.
"Ik kan je ook de armband weer omdoen, dat dit in ieder geval vanuit jouw kant gaat stoppen. Dan verlies je maar, maar je moet ook inzien en snappen dat de manticore het anders bedoelde dan het eruit zag. Laten we een kamp opslaan en je wonden verzorgen, je kan zo niet langer doorgaan. Je wonden zijn te ernstig om niet te behandelen."
Liva trekt een wenkbrauw op, terwijl de draak steeds lager gaat vliegen, iets dat Liva absoluut niet wil. De manticore met Declan, Joha en Hiro volgen, maar ze houden hen nauwlettend in de gaten. De draak landt, en gaat zo zitten dat zowel Carlo als Liva er vanaf glijden om daarna weer te gaan staan en een stukje weg te lopen. Carlo pakt zelf echter wat verzorgingsspullen en Liva wil verder lopen, maar ze wordt door Carlo direct tegengehouden zodra hij de spullen heeft.
Terwijl hij haar wonden verzorgd, gezien het bloed over haar gezicht naar beneden drupt en haar hand ook niet goed uitziet door de bijtwond, waarbij haar hand onder het bloed zit. Liva laat niets merken, maar Carlo schudt zijn hoofd, alsof hij haar zeer onverstandig vindt en dit eerder had moeten laten verzorgen. In de tussentijd landt ook de manticore met de andere drie groepsleden en springen van het grote dier af, die zelf naar de draak toe loopt, zijn vleugels opvouwend.
Declan snakt naar adem wanneer hij de wonden ziet die Liva heeft. "Ja, dat is allemaal van jouw manticore. Snap je nu waarom zij zichzelf wilde verdedigen en je dier verwonde?" snauwt Carlo die het zat is dat Declan niet de verantwoordelijkheid draagt met zijn mythische dier en voor hemzelf. Hij weet gewoon dat beiden veel te jong zijn, doelend op zowel Declan als Liva. "Je moet meer verantwoordelijkheid nemen wanneer het op jezelf en op jouw manticore aankomt. Zolang jij de verantwoordelijkheid niet neemt, zal je ook niet de baas zijn over dat dier van je en zal je hem zeker niet onder controle kunnen houden, wat erin zal resulteren dat hij zomaar iemand gaat aanvallen. Vind je het gek dat Liva zich dan met haar krachten en haar zwaard zich verdedigd en de manticore verwond. Ga jij maar eens heel snel kijken of hij niet gewond is en als dat zo is de wond verzorgen, want zelfs dat heb je nog steeds niet gedaan."
JE LEEST
Het Mysterie Der Legende
FantasíaWanneer er vreemde dingen gebeuren, komt Liva erachter dat ze een gave heeft. Informatie opzoekend en doodsbedreigingen krijgen van de bewoners van Drakendam waar Liva woont, komt ze er samen met haar ouders en de Koning erachter dat een legende mog...