Hoofdstuk 45

31 1 0
                                    

Geschreeuw komt uit Drakendam. Gebrul is te horen. Bloed vloeit uit verwonde lichamen en dode lichamen liggen op de grond. Het zijn echter de jagers die duidelijk in het nadeel zijn en verliezen. Toch liggen er ook veel bewoners van Drakendam en zij die aan de kant van de uitverkorenen staan gewond op de grond of zijn enkelen dood.

Liva laat Nagini en Lemke een brul slaken. Precies op dat moment vliegt ze met White Nemmyt boven Drakendam en laat ze de draak het dode lichaam naar beneden de grond op vallen om dan ook een brul te slaan. De jagers, de gewone mensen en met name de bewoners van Drakendam kijken verschrikt naar het lichaam en daarna omhoog. Dan zien ze ook de andere mythische dieren tevoorschijn komen van Liva. Ogen worden groot als ze de basilisk zien. Dan kijkt iedereen weer naar het dode en verminkte lichaam. White Nemmyt landt met Liva direct naast Eunice en haar midgaardslang.

"Jullie hebben je lekker uitgeleefd zo te zien?" komt uit haar mond die strak staat. Een glimlach kan ze echter niet onderdrukken en is duidelijk zichtbaar. Liva knikt en Eunice weet meteen – vooral gezien het enorme geschreeuw van de jongen – dat hij heel erg geleden heeft. Iedereen stopt met vechten en is erg geschokt om wat ze zien bij de dode jongen. Vooral de jagers moeten slikken, want ze weten allemaal dat de jongen bij hen hoorde.

"Zoals je ziet is de jongen dood en heeft hij geen handen en voeten meer. Alle vier afgebeten door de mythische dieren. Verband door mijn vuurgave en gedood door de dodelijke blik van Nagini de basilisk. Iedere jager die andere mensen ooit nog eens aanvalt wordt op dezelfde manier gestraft. Iedere jager en nakomeling die ooit nog zijn of haar gezicht laat zien wordt op dezelfde manier gestraft. Iedere jager en nakomeling zal zeer zwaar worden gestraft als ze ooit nog eens uitverkorenen of mythische dieren aanvallen. Jagers zullen zwaar gestraft worden bij plezierjacht op gewone dieren," begint Liva meteen zonder men bij te laten komen van de schrik.

"Wij hopen dat er bij de andere steden en dorpen niets aan de hand is, daar zullen we heel snel achter komen nu de twee andere uitverkorenen die richting op zijn. Jagers, geef jullie over, of we zullen nu helemaal geen genade meer tonen. Nu kunnen we nog genadig zijn en jullie laten gaan. Desnoods plegen jullie zelfmoord, want buiten Ortherde willen we jullie niet meer zien en ook nooit meer daarbuiten hebben," vult Eunice aan.

De enige reactie die komt, is woedend geschreeuw van een man als hij de jongen ziet. "Niet mijn zoon! Zo gevaarlijk zijn die rot mythische dieren dus! Dit is de reden dat ze moeten worden afgemaakt. Mijn zoon is slachtoffer geworden van een mythisch dier! Mythische dieren moeten gestraft worden en ter dood worden gebracht wanneer ze zo gevaarlijk zijn en mensen zomaar aanvallen." Een oudere man dat veel weg heeft van de dode jongen komt naar voren en knielt huilend bij zijn zoon.

"Hij heeft zijn eigen dood te danken aan het feit dat hij in de drakenvallei was waar hij niks te zoeken heeft. Draken horen daar veilig te zijn, maar monsters die ook wel jagers genoemd worden waaronder jij en hem zoeken het gevaar zelf op om draken te doden die niets met mensen te maken hebben. En daarbij, je moet mij als uitverkorene aankijken. Ik heb de mythische dieren de opdracht gegeven om alle jagers uit te roeien. Deze jongen hebben we laten lijden, zodat hij zou beseffen dat hij verkeerd bezig was. En jij, stadsbaas van Ortherde en vader van Feoras, bent de volgende die hetzelfde lot zal vergaan. Nu jullie toch geen kant meer op kunnen en in jullie eigen val zijn gelopen, ga ik meteen beginnen. Jammer dat Declan je vandaag niet ziet en daarmee ook Feoras niet. Jullie waren zo'n goede bekenden van elkaar," antwoordt Liva.

"Declan? Was hij dan ook een jager?" vraagt de man met opgetrokken wenkbrauwen.

"Declan is een uitverkorene die helaas afstamt van een jagersfamilie. Nooit heeft hij willen jagen en is opgekomen voor zijn eigen mening. Dat zouden menigeen van zij die uit een jagersfamilie komen ook eens moeten doen. Nu heeft Declan de keuze gemaakt en dat hij ook nog een uitverkorene blijkt te zijn heeft hem geholpen om zich te verzetten tegen jagers en heeft zijn eigen familie uitgemoord."

Het Mysterie Der LegendeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu