بـسـم الـلـه الـرحـمـن الـرحـيم
_____________________________________#زينـه الـفـهـد
#الحلـقـه السـادسـه والعشريـن
#بـقــلم الــلــؤلــؤه
_____________________________________في قصـر الجارحـى
____________________علي صوت صراخ فهـد بصوره كبيـره .. مما ادي الي اجتمـاع كل مـن في الـقصـر علي صوتـه ..
ضـم فهـد زينـه بقـوه وهو يحـرك رأسـه بنفـي واعينـه زائغـه بإنهيـار ..
فهـد بإنهيار وهو يشدد من ضمهـا : ز .. زينـه .. زينـه .. حبيبتـى .. زينـه .. مالك .. مااالـك .. مالك ياروحى .. زينـه .. زينـه .. في اي ردي .. عليا .. متعمليش ... فيا كده ..اي الـدم دا .. مالك .. زينـه .. زينـه ردي علياااااااااا .. اااااااااااه
كانت زينـه جامـده في احضانـه والدماء لا تزال تخـرج من انفهـا وفمهـا .. بين ذعـره وانهيـاره ..
…
ركض الجميـع وعلي رأسهم مازن الذي عاد للتو ليـث مسرعين لاعلي لمعرفهم ما يحدث .. وسبب صراخ فهد بتلك الطريـقـه التي لاتطمئن ابدااا ..
وضعـت ميـار يدها علي فمها صارخـه بعدم تصديـق وهي تري زينه بتلك الحالـه وفهد يضمها فقـط ويهزي بكلام غير مفهـوم ..
ميـار بصراخ وهي تحاول ابعاد فهد عن زينه : ابعاااااااد يا فهد ابعااااااعد زينه زيييييينه ماااالك زينه يا زينـه !!!
حاول مازن الاقتراب منهـا لمعرفـه ما بهـا ولاكن لم يستطيـع بس فهـد ..
مازن بصدمه وخوف : فهـد ابعد لازم زينه تروح المستشفي بسرررررعـه يلاااااااااا فوووق مش وقته فووووق ..
لم يستمع فهد لهم من الاساس فكل ما يشغل تفكيره ان زينـتـه تركتـه وحيداً ... للابـد ..
افاق فهـد علي لكمه قويـه من مازن نزف انفـه بسببهـا ..
مازن بغضب : فوووووووق بقاااااا فوووق
فهـد بخوف شديد : زينه زينه هتسبـني زينه انا مقدرش اعيـش من غيرها لالالا زينه قوومي قوومي متسبينيش ..
مازن بغضب وصراخ : يلا يا فهـد نروح المشتشفي بسرعه زينه هتموت بجد لو مقمـتـش يلااااااا
فهـد بسرعه وخوف : حح حاضر هتعيشي يا زينه مش هتسبينـى ..وحملها سريعاً راكضاً بهـا الي اسفـل للذهاب الي المشفي في اسرع وقد وقـاد مازن السيارة بسرعه تنافس الرياح ..
_____________________________________في سياره فهـد
________________فهـد بصراخ وغضب : بسـرعه يا مازن بسرعه
مازن بقلـق : حاضر حاضروزود السرعه اكثـر ..
بعـد قليـل وصـلت فهـد الي المشفـي .. فحمل زينـه وركض بهـا للداخـل سريـعـاً وكـان بإنتظـاره اسطـول من الدكاتـره والممرضـين فقـد حدثهـم مازن قبـل المجيئ ..
أنت تقرأ
زينه الفهد
Romanceتـوفـيـت والـدتـهـا وهـي تـلـدهـا ولـم يـتحـمـل والـدهـا فـقـدان مـعـشـوقـتـه فـرحـل لـهـا ،واصـبـحـت تـلـك الـمـلاك يـتـيـمـه بـيـن لـيلـه وضـحاهـا فـمـا هـو مصـيرهـا ؟ عـشـقـهـا مـنـذ وقـعـت عـيـنـيـه علـيـهـا فـأصـبـح هـو والـدهـا ووالـدتـهـا فـي...