الحلقه السابعه والثلاثون الجزء الاول ..

39.6K 774 42
                                    

بـسـم الـلـه الـرحـمـن الـراحـيـم
________________________________________

#زيــنــه الــفــهــد
#الحلقه السابعه والثلاثون الجزء الاول
#بـقـلـمـي فـاطـمـه ابـراهـيـم ﴿ الـلـؤلـؤه ﴾
________________________________________

⁦❤️⁩ لا تـدع الـقـراءه تُـلـهيـك عـن الـصـلاه
________________________________________

في قصـر الجـارحـي
___________________

علي التـراس ، كان فهد جالـس علي احد الكـراسـي مغمـض عينيـه بتعـب ، وبجـواره زينـه تنظـر لـه بهـدوء لا تعلـم لما طلبهـا الان ..

فتـح فهـد عينيـه واعتدل في جلستـه ونظـر لزينـه في عمـق عينيهـا وتمتـم بنبره متألمـه ..

فهـد بألـم وبسمـه : زينـه هو انا جابرك عليـا ..
________________________________________

في ملحـق القصـر
__________________

كـان مالـك جالـس في الـشـرفـه بعدمـا اصـرت زينـه علي بقائهـم فظلـوا تلبيـه لطلبـهـا وفي الصبـاح سيـذهـبوا جميعـاً للصعيـد ..

شعـر بيـد آيـه علي كتفـه فإلتفـت لها ببـرود وعاد بنظـره للأمـام مره اخـري

آيـه بحـزن : مالـك انـا ..

قـاطعهـا وقوف مالـك وتمتم ببـرود وهو يدخـل للغرفـه ..

مالـك ببـرود : انا تعبان وعايز انام يا آيـه انهارده كان يوم متعب وانا مش قادر اتكلم في حاجه ..

وتركهـا ودلف للداخل فتبعته هيا والذنـب يتأكل بهـا ..

نام مالك علي الفـراش واعطاهـا ظهـره ببـرود ، شعـر بها تجلس ارضـاً امامـه لاكنـه لم يفتح عينيـه ..

جثـت آيـه بركبتيـه امامـه ، ووضعـت كفهـا علي وجنتـه برقـه وتمتمـت ..

آيـه بحزن وخجل من نفسهـا : هتنام يا مالـك ، هتنـام وانت زعلان منـي مش انـت طول عمـرك بتقـول ان مينفعـش ننام في يوم زعلانيـن من بعـض انت دلوقتي اللي بتخلـف كلامـك ، بتديني ظهـرك يا مالـك ..

فتح مالك عينيـه ونظـر لها بحـده واعتدل في جلستـه وتمتـم بحـده وهو يناظـرهـا بعتـاب ..

مالـك بحـده وعتـاب : وهو انا اللي شكيت فيكـي ، انا اللي من اول موقـف صدقت الكـل ومصدقتش عشـره العمـر اللي بينـا ولا ولادنـا ..

بكـت آيـه بشـده وهي تنظـر لـه بنـدم ..

نظـر لها مالـك بغضـب ، الا تـدري تلـك الغبيـه انهـا جزء منـه ويكـره رؤيـه دموعهـا التي تحـرق روحـه ..

وقف مالـك بحـده وجذبهـا لـه بعنـف ، وحاوطها بعنـف ومسح دموعهـا بيـده بـرفـق ..

مالك بهمـس غاضب : دموعك دي متنـزلـش انتِ فاهمـه يا آيـه ، وااه متضايـق منك انت خذلتيني يا آيـه خزلتيني فيكِ معرفتيـش انا علي آيـه وشكيتـي فيـا معقول بعـد كل السنين دي متبقيش عارفنـي وعارفـه انا أي وعلي اي ، وزعلان منك اوووي يا آيـه
آيـه ببكـاء : انا اسفـه يا مالـك والله ، والله مكنتش اقصـد كنت مفكـره انك بتكـره اختك و ..

زينه الفهدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن