بـسـم الـلـه الـرحـمـن الـرحـيـم
_________________________________________#زيــنــه الــفــهــد
#الـحـلـقـه الاولــي
#بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فـاطمـه ابـراهيـم_________________________________________
قـبـل 20 عـام
Flash back 20 years_________________________________________
في قصر اقـل ما يقال عنه رائـع حـيـث البوابـات العملاقـه ، التي يحيطهـا من كل جانـب رجال اقوياء النبيـه يحملون في ايديهم اسلحـه ..
ومن الداخـل حديقـه شاسعـه وكبيـره جداً ، بهـا الاشجـار المثمـره بأنواعهـا المختلفـه ،والزهور رائعـه الشكـل والرائحـه ..
ومن الداخـل في القصـر اثـاث عصـري وراقـي يدل علي فخامـه تلـك العائلـه ورقيهـا ولما لا وهو قصر الجارحي ، قصر منصور الجارحي اكبر رجال الأعمال في الشـرق الأوسط ومالـك امبراطوريـه الجارحـي ..
****
علـي مائـده الطعـام يجلـس منصـور كبـير العائلـه علي رأس مائده الطعام وعلي يمينـه يجلس ابنـه الاكبر محمد وبجانبـه زوجتـه ورفيقه دربـه سلمي ، وبجانبهم ابنائهم فهد البالـغ من العمـر ثمـانـي سنوات وليث البالغ من العمر سبـع سنوات ..
وعلي يسـاره ابنه الثاني يحيي وبجانبـه زوجته ورفيقـه دربـه نرمـين وبجانبهم ابنهـم مازن البالغ من العمر ثمانـي سنـوات ..
وبجـواره اخاهم الاصغر رياض وزوجتـه مني وابنهـم معاذ البالغ من العمر خمس سنوات .
.....
تمتم منصـور بنبـره حنونـه ، لا تظهـر الا لعائلتـه وخاصـه حبيبتـه الصغيـره وابنتـه جنـه ..
منصور بحنـان : امال فين جنه حبيبه قلب بـابـا وروحـه !!؟
محمد بضحك : الله يا عم بابا هو علشان سـت جنـه شـبه حبيبـه القلب تبـقي حببتك وروحـك وكدا ، لا بقـا مليش دعـوه مش لاعـب هيييـه بقا
منصور : وانتَ مالك يا واد انت متخليك في حالـك وان شالله عنك ما لعبـت ..
محمد بضحكـه : ههههه ماشي يا عـم تُشكـر
رياض بمزاح معتـاد : تلاقيها نايمه زي حـيوان الكسلان بالظبط النوم عشقهـا الاولضحـك الجيمع علـي كلمتـه تلـك ، ريـاض دائمـاّ يعشـق مشاكسـه جنـه فهي ليـست شقيقتـه فقط بل وابنتـه ايضـاً ..
مني بحقد في داخلها: جنـه جنـه جنـه جنـه مفيش ورانا غيـر الزفتـه دي ، حاجـه تقـرف ..
جنـه بغيظ وقد استمعت اللي حديثـه الاخيـر : سمعني كـده يا اخويـا تاني مين دي اللي حيوان الكسلان هـا ؟؟
****
في احـدي غرف القصـر ، في غـرفه تمتـاز بالبساطـه والطابع الطفولي فجدرانها تمـتاز باللونين الزهـري والابيـض وجدرانهـا تحتـوي علي صـور للرسومات الكرتونيـه المتحركـه ..
أنت تقرأ
زينه الفهد
Romanceتـوفـيـت والـدتـهـا وهـي تـلـدهـا ولـم يـتحـمـل والـدهـا فـقـدان مـعـشـوقـتـه فـرحـل لـهـا ،واصـبـحـت تـلـك الـمـلاك يـتـيـمـه بـيـن لـيلـه وضـحاهـا فـمـا هـو مصـيرهـا ؟ عـشـقـهـا مـنـذ وقـعـت عـيـنـيـه علـيـهـا فـأصـبـح هـو والـدهـا ووالـدتـهـا فـي...