بـسـم الـلـه الـرحـمـن الـرحـيم
______________________________________#زينـه الفـهـد
#الـحـلـقـه الـثـلاثـيـن
#بـقـلـمي الـلـؤلـؤه فاطمـه ابراهيـم
______________________________________في حديقه القصر
________________رياض بصدمه ودموع تهبط بدون اراده : هـ .. هنا انتي اتكلمتي انتي اتكلمتي يا حبيبتـي ..
وجذبـهـا لاحضانه بعنـف وهو يبكـي وينتحـب اخيراً تحدثت اخيراً سمـع صوتهـا .. لا يصـدق .. تحدثـت ..
رياض ببكاء شديد : اتكلمي يا هنـا اتكـلمـي يا حبيبتـي انا سامعـك اتكلمـي ، اتكلـمي وقـولـي كـل اللي في نفسـك عايز اسمعـك .. اتكلمي بالله عليـكي
حاولا هنا دفعه وقد سقطـت دموعها بغزاره لم تعـد تتحمل اكثر من ذلـك ..
هنا بصراخ : ابعد عني .. ابعااااااااد عني بقااااا .. انا بكرهك .. بكرهك .. ااه اااااااه يا مااااااااماااااااااا انتي فين تعالي خديني بقااااااا متسبينيش هنا يا ماماااااااا
تعالي خـديـني انا تعبت تعاااااابت تـعبـت اووووي ومعدتـش قـادره اهئ اهئ اااااه ..شـدد رياض من ضمها بقـوه وهو يبكي لـن يتركـها تلك المره الا عندما تخرح كل ما بداخلها وتسامحـه .. لن يتحمـل رؤيه ابنته ضعيفـة أكثر من ذلـك فلتخرح ما بداخلها لترتاح ويرتـاح هو ايضا ..
تحدثت هنا بصوت ضعيف وقد تعبت من المقاومه ومحاولاه ابعاده عنها ..
هنا بتعب وبكاء عنيف : ليييييه لليييييييه .. ليه هاااا رد علياااا ليا تعمل كده ؟؟ ليه ترميـها وترميني زي الكلاب كده ليـه ؟؟ ذنبـي اي انا هااااا ذنـبي اي
عشـت حياتي كلها عذاب ، عذاب في عذاب امي ماتـت وملحقتش اشبع منها .. وبعدها علي طول بأسبوع واحد بـس ابويا او اللي كنت فاكراه ابويا اتجـوز وجابلي واحده تعـذبني وتدوقني المـر من وانا لسه عيله بلعب في الشارع .. شويه وطلقها لما زهق منهـا ..
واكملت بشهقـات وبكـاء عنيـف ، قولت خلاص هـرتاح من مرات ابويا وابويا الظالم معدش هيفتري عليا بسببها ..
" وبكت اكثر " بس للاسف .. عبدالرحيم باشا او اللي كان ابويـا مجبليـش واحده غيرهـا لا يُـشكـر والله ههه ابويـا عبدالرحيم باشـاعلشان مزاجه خلاني اشتغـل عنـد اللي يسوي واللي ميسـواش .. علشان يجيب مخدارت وخمره ويعيش حياتـه من غير تعب .. طفولتي ومراهقتي وشبابـي ، حياتـي كلهـا قضيتها شغل علشان مزاج ابويا وسُكره ونسوانـه ..
"واكملت بقهر شديد وهي تبكي بعنف " مسحت الارضيات والحمامات .. كنت باخد ورديتين في اليوم غير المدرسه لان لو ما اشتغلتش وجبت فلوس مش هتعلم ..
ككك .. كنت بالنهـار بعد المدرسه امسـح وانضف الحمامات والارضيات بتاعـت المطاعم .. واخر النهار .. آخر النهار اغسل الاطبـاق وانضف مطبخ المطعم ولوحـدي " وصرحت بقهر شديد وعذاب " لووحدي ولو معملتش كده لووحدي صـاحـب المطعم يضربني زي ما عبدالرحيم كان بيعمل ..
أنت تقرأ
زينه الفهد
Romansaتـوفـيـت والـدتـهـا وهـي تـلـدهـا ولـم يـتحـمـل والـدهـا فـقـدان مـعـشـوقـتـه فـرحـل لـهـا ،واصـبـحـت تـلـك الـمـلاك يـتـيـمـه بـيـن لـيلـه وضـحاهـا فـمـا هـو مصـيرهـا ؟ عـشـقـهـا مـنـذ وقـعـت عـيـنـيـه علـيـهـا فـأصـبـح هـو والـدهـا ووالـدتـهـا فـي...