الحـلـقـه الثامـنـه عشـر من عندما تعشق الجبابره _ زينه الفهد الجزء الثاني
بـسـم الـلـه الـرحـمـن الـراحـيـم
_________________________________________#زينـه الفهد 2
#الحلقـه الثامـنـه عشـر (ج2)
#بقلمـي فاطمـه ابـراهيـم ﴿ اللؤلؤه ﴾
_________________________________________بقصـر الجارحي
بغرفه زهـره ، كانت واقفه في شرفـه غرفتهـا تتحدث مع احدي رفيقاتهـا وهي تضحك ..
ثوانِ واتختفت بسمتهـا وهي تري نفس الفتاه التي رأتهـا مع احمـد بالنـادي ، دارت بحدقتيها معها وهي تتجـه لغرفـه الحرس حيث كان احمـد بها في الوقت الحالـي ، اتسعت عينييها وصكت اسنانها بعنف وهي تراه يضم الاخـري ويعبث بخصلاتهـا ..
انهت مكالمتهـا مع رفيقتها واتجهت لاسفل بخطي تحرق الارض اسفلهـا وهي تفكـر بتلك الفتاه التي اخذت اهتام الاخـر منها فمن تلك التي تضع نفسهـا بمكانه زهـره محمود فهي حتي وان لم تكن تحب احمد ولا تبادله مشاعره التي تعلم هي بهـا ، لاكنها تريد هكذا لا يري سواها يتجرع مراره بعده عنهـا وهي تتجاهله لكي تشعـر بلذه الانتصار الذي تحاول الاخـري سلبهـا منهـا ...
اتجهت لغرفـه الحرس فعت الباب بقدمهـا فنظـر بها احمد بإستغراب وحاجب مرفوع
احمد بسخريـه مبطنه : زهـره هانم بنفسها في اوضه الحرس دا اي التواضع دا كله ؟؟!!!
تجاهلت كلامه وهي تنظـر للاخـري بغل وكره : امم اقدر اعرف من امتي البيت بقا كورنيش للعشاق
انتفضت الفتاه بغض وتدعي جميله : نعم ؟؟
زهـره بإشمئـزاز وقرف : زي ما سمعتي البيت دا نضيف مينفعش الو **** تدخلـه ، اتفضل خد الاشكال الزبالـه دي من هنا بلا قرف ، اوعي تكون مفكـر ان الحركات الزباله دي هتدخل عليا انا فاهمه كويس اوي ان بتعمل كده ليه ، مفكرني هغير من حتت بت زي دي ولا اصلاً انا هغير من مين وعلي مين اصلاً دا انت حتت خدام لا راح ولا جياشتعلت عينيه بغضب حارق فيكفي دعست علي كرامته بما فيه الكفايه
رفع كفه ناوياً صفعها وتلقينهـا درساً لن تنساه ولاكن توقف عند آخر لحظـه عندما رأي انكماشه ملامحهـا
نظـر لها بسخريـه قائلاً : وانتي اي ؟ زهـره هانم بنت الحسب والنسب ؟ وضحك بسخريـه ، انتي مجرد واحد تافهه بتتباهي بفلوس ابوها ، نسيتي اصلك ولا اي بتتمسخري علي شغلتي واني حارس وابوكي كان اي اتولد باشا وصاحب شركات ، نسيتي ان ابوكي كان شغال ويتر اووه سوري جرسون بيقدم الطلبات ، انا مش فاهم انتي شايفه نفسك علي اي ولا فيكي اي حاجه تخلي تتكبري علي خلق ربنا ..
انتي مجرد واحده عامله شبه عروسه المولـد بل ياريتك زيها حتي اقصي طموحاتك تحطي ميكب ولبس جديد واحده متنفعش لحاجه في الدنيا غير انا تعرضي جسمك علي الناس ، بتعملي جسمك عرض مجاني بالمحزق واللملزق والقرف اللي بتلبسيـه ، انتي ولا حاجه بني آدمه تافهه الحيوانات ليها فايده عنـك ، عقلك صورلك انك احسن واحده في الدنيا والناس كلها هتموت عليكي وكله بيشمئز منك ، اوعي تكوني مفكره انك في دماغي او اني معجب بيكي انتي مجرد واحده للتسليـه ميشرفنيش في يوم من الايام انك تكوني مراتي او علي اسمي بأي شكل من الاشكال حطيه حلقه في ودنك انتي واحده فاضيه من جوا متصلحيش لشئ اقل من اقل بنت في الدنيا كلها واحده ... وشملها بنظـره ساخره مشمئـزه ورحل وهو يحسب جميله معـه ...
أنت تقرأ
زينه الفهد
Romanceتـوفـيـت والـدتـهـا وهـي تـلـدهـا ولـم يـتحـمـل والـدهـا فـقـدان مـعـشـوقـتـه فـرحـل لـهـا ،واصـبـحـت تـلـك الـمـلاك يـتـيـمـه بـيـن لـيلـه وضـحاهـا فـمـا هـو مصـيرهـا ؟ عـشـقـهـا مـنـذ وقـعـت عـيـنـيـه علـيـهـا فـأصـبـح هـو والـدهـا ووالـدتـهـا فـي...