III

277 42 0
                                    

Оборона московитів на річці Айдар тріщала по швах. Лейтенант Левандовський вже до обіду мав намір приступити до форсування. Тому в тилу були заготовлені плавзасоби. Залишалося тільки зломити оборону. З п'яти знарядь, що прикривали берег, цілим залишалося тільки одне, і то вже не могло вести вогонь, розрахунок був знищений. Перебити жменьку піхотинців на відкритому березі — питання часу.

- Давайте, давайте, — підбадьорював своїх людей Левандовський. - Ще трохи, і приступимо до форсування!

Він уже відчував швидку перемогу. Перебити оборону на цій ділянці, форсувати, по суті, просто переплисти невелику річечку і зайняти плацдарм. Все йшло чудово, поки на березі ще з'явилися три постаті в обладунках які світяться.

- Витязі! - закричали солдати. - На тому березі витязі!

- Не панікувати! - скомандував Левандовський. - Вони далеко від нас!

В цей же момент, один з витязів змахнув мечем, і з нього зірвався блакитний промінь, що нагадує батіг. Луч потрапив в ящик зі снарядами знаряддя. Вибух розкидав солдат по полю, сам Левандовський впав в траншею і вдарився головою об колоду. Вуха заклало, голова пішла обертом. Все навколо здавалося уповільненим. Солдати, вибухи, відблиски блакитного променя.

Лейтенант підняв голову до неба і побачив овальну тінь, що приховує сонце.

«Бомбардувальник», - подумав Левандовський. - «Він-то задасть їм жару». Очі закривалися, тьма затуляла погляд. В останній раз, глянувши на дирижабль, лейтенант втратив свідомість.

***

- А що послужило причиною війни? - запитав Гіл.

До лінії фронту «Буревісник» підійшов через два з половиною дні. Вінсент погодився на ризикований проліт, хоча вся команда дирижабля, а це двадцять п'ять осіб, була приведена в бойову готовність. Гіл ставився до цього скептично. Що може зробити не бойове судно проти ворожої атаки. Але Граймс пояснив йому, що бути напоготові теж треба. Так, бій вони дати не зможуть, але ось вчасно помітити противника, ухилитися від удару і навіть просто втекти, це краще, ніж каменем полетіти до землі.

- А з чого ти узяв, що для війни потрібна причина? - здивувався Граймс. - Повір мені, для війни не потрібна ніяка причина. Потрібна тільки віра в ідею, і того, хто веде народ до цієї ідеї, тобто, правителя. У нас це є, у Московського царства теж. От і все.

Пил богівWhere stories live. Discover now