"Haishh mana Jungkook ni! Cakap nak datang pukul 3.00. Tak menepati masa langsung la dia ni!" Aku terus merebahkan badan ku dia atas sofa.
"Arissa! Aunty dekat dapur. Buat cookies untuk 'kookie'. Heheh tak sabarnya nak tengok dia jejakkan kaki kat dalam rumah ni. Untung aunty dapat anak saudara macam kamu. Hehe"
Yes. Aunty dekat dapur dengan projek 'membakar' dapur. Seriously, sekali aunty memasak, boleh terbakar satu rumah. Eceh, macam la aku ni pandai masak sangat :P
Aku menonton televisyen tapi tak dak satu pun drama yang menarik minat aku. Jam menunjukkan pukul 3.46 petang. Haishh dia ni nak datang ka tak. Aku pun ambil keputusan untuk tidor. Dari aku tunggu dia baik aku pergi jalan2 di alam mimpi. Lagi best!!
~Jeon Jungkook POV~
"Jungkookie~are you really wanna go. Hyung will miss you~(T^T)"
Jimin hyung memaut lengan aku sambil buat2 manja. Haishh this hyung tak pernah jadi mature. He always say that he love me. Ewww what kind of guy he is. Weirdo. Mungkin sebab tu fans ship aku dengan Jimin hyung (Jikook). Apa2 pun aku tetap sayang hyungs aku.
"Ne Jiminie~its for my--"
"Bwo? Yah!! Im older than you.Dont call me that!! Call me hyung. Araso?"
Jimin hyung terus memotong ayat aku. Maybe tak puas hati dengan apa yang aku panggil dia. Ahak ahak aku suka usik hyung2 aku. Yea~ im the bad maknae. *blink*blink*
"Heheh. Mianhae~ ne i will."
Aku cuba gembirakan Jimin hyung dan wow dia senyum. Hehehe i love that eyes smile (^_^)
"If you taller than me.Hahaha" sambungku. Berderai ketawa ahli BTS termasuk manager aku. Hahaha
Jimin terus memukul aku dengan tangan yang berotot tu. Haishh mesti lebam. My poor arm~
"Yah!! Its hurt." Aku menggosok lengan aku.
Btw heheh van kami dah sampai rumah Arissa 15 minit yang lalu. Tapi, aku tak keluar2 dari van lagi disebabkan hyungs aku ni la. Diaorang asyik bertanya pasal Arissa. Well Arissa dah makin famous di kalangan kami.
Aku terus keluar dari kereta. Makin lama aku dekat situ, makin banyak la soalan yang aku kena jawab. Hahaha.
Aku membetulkan baju aku. Maklumla nak jumpa fans aka aunty Arissa, kenalah nampak kemas. Baru nampak handasome.heheh. Aku menarik nafas sebelum melangkah ke kawasan rumah Arissa.
*suara dari belakang*
"Yah jin hyung! Saya nak duduk dekat tempat Jungkook!!"-Jimin
"Kenapa la orang yang berbahu lebar kena duduk tengah2. Makan space la hyung. Kesian. Somebody help~saya tersepit" V hyung terkapai2 sambil mukanya terlekat di cermin van. Overnya~
Aishh this hyung! Tak pernah berubah, selalu gaduh pasal tempat duduk. Tak mature!
Aku menekan loceng rumah Arissa. Seriously, kenapa hati aku berdebar2 erk? Aishh pabo-yah Jungkook!! Mestilah berdebar, nanti nak kena jumpa dengan singa yang garang. Harap2 Arissa tak marah sebab aku datang lambat. Its not my fault~ My hyungs are the one to blame!
"Eh jungkook? Come in *smile*" aunty Arissa menjemput aku masuk, dari cara pemakaian noona aku tahu yang dia tengah masak. Aigoo~ tak sabarnya nak makan.
"Emm.noona, mana Arissa?" Aku memerhati sekeliling tapi batang hidung dia pun aku tak nampak.
"Oh, she at the living room. Tidur, maybe. Btw kalau nak apa2 just panggil je noona. Noona ada dekat dapur."
"Hmm.gomawo (^_^)" *angguk kepala*
Aku berjalan ke ruang tamu. Haishh dia ni! Sleeping beast betulla! Mata aku berhenti apabila apa yang aku cari telah dijumpai. Wah wah wah sedapnya dia tidur~
Pop! Idea jahat mula masuk ke dalam otak aku. Hehehe well aku ni otak cair. Eceh perasan pulak. Aku mengambil gambar Arissa yang tengah tidur. Heheheh dengan sedikit sentuhan, gambar ni akan nampak lebih menarik. Gambar tadi aku edit dengan menambahkan sedikit warna di bahagian mulutnya. Hahah nampak macam Arissa tengah tidur sambil mengeluarkan air nira. Kalau update dekat insta comfirm2 ramai yang like.
"Yah! Ireona!!" Tapi sayang sekali, dia tak bangun2 langsung!
"Sleepyhead~ireona!" Still the same no respons.
Aku mencapai bantal yang tak jauh dari situ dan terus memukul Arissa.
"I.R.E.O.N.A" jeritku.
Arissa terus bangun berdiri sebab terkejut. Tiba2 suasa jadi senyap. Arissa dan aku terus membeku sebab Jarak antara kami sangat dekat sampai hidung kami HAMPIR2 bersentuhan.
Its my fault~aku tak patut berdiri betul2 depan dia waktu kejutkan dia tadi. Dari jarak ni aku boleh rasa nafas Arissa berhembus laju mengenai muka aku. Arissa pun hanya mendiamkan diri, mungkin terkejut. Aku undur beberapa tapak ke belakang dan Arisaa pun buat perkara yang sama. Seriously, jarak kami tak pernah sedekat tu.
Warna merah mula terbentuk di pipi Arissa, she blushing?
"M-mianhae.." Arisaa tertunduk malu. Bukan senang nak dengar dia mintak maaf.
"Emmm. I-its o-okay." Haish jungkook. Kenapa ni! What wrong with your heart!
"S-so let do o-our work." Aku cuba meleraikan suasana yang agak akward tadi. Arissa hanya menggangguk tak pula membalas dengan mulut.
Suasana agak senyap, well, selalunya kami akan ada perang mulut. Tapi kali ni tak. Arissa hanya membisu,maybe sebab apa yang berlaku tadi.
"Emm.J-jungkook." Aku hanya membalas dengan perkataan 'hmm'
"Lets forget about what just happen." Aku mendongak untuk melihat wajah Arissa. Heheh she still blushing
"About what??" Tanya aku. Saja nak uji Arissa.
"That we almost..*tunduk*"
"Kissed?" Balasku sambil tersenyum. Muka Arissa makin merah tapi dia tetap tak berani mengangkat kepala. Aigoo~
"Ok, let forget it." Sambungku dengan nada yang tak berapa berminat padahal dalam hati aku ni dah nak pecah sebab berdegup terlalu kencang.
Wae? Heart wae? Kenapa aku nak rasa malu. Aishh get over it Jungkook!! You will have it one when you have married!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heloo readers~
Done! Dont forget to wait for the next chapter. Heheh thanks again for who have vote my story.
Vote, comment jebal~ heheh im just want to know my readers. Btw sorry for the broken eng. Sometimes broken eng is awesome! *peace*
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...