Chapter 27

2.7K 248 17
                                    


~Jeon Jungkook POV~

"Jungkookie~ wannna some sandwich? Nak jem perisa apa?"

Aku memerhati Jimin atas dan bawah. Haishh hyung ni memang kemaruk jam betul. Habis comot baju dia, dah macam budak kecik. Aku hanya menggeleng kepala dan kembali bermain dengan telefon aku.

"Hyung, i got ja-- YAH!! KIM TAEHYUNG!! GIVE BACK MY JAMS!!" Jimin hyung terhenti bercakap dengan Rap Mon hyung apabila V hyung merampas jam daripada gemgamanya.(aishh banyaknya perkataan hyung, ni la masalahnya bila jadi maknae)

"Jimin, you still got no jam!!" Rap Mon mengejek Jimin.

"Wae hyung? Wae? *sob* *sob*" Jimin hyung dah start buat drama sedih dia dah. Dia ni penuh drama la.

Aku terus bangun dan memukul kepala V hyung. Jem ditangannya aku beri kepada Jimin yang tengah melutut dekat Rap Mon supaya ucap 'you got the jam, Jimin'.

"Aigoo~gomawo, kookie" Jimin terus peluk aku dan merapatkan mukanya supaya boleh cium pipi gebu aku ni. Eyaks! Somebody, help me! Please take away this hyung from me.

BANG!!

Kami semua memandang ke arah pintu, siapakah yang bukak pintu sampai nak runtuh bangunan ni. Jimin hyung melepaskan aku dan memberikan sepenuh perhatian dekat pintu tu.

"Oppa! Oppa!"

Haish dari suara pun aku dah tahu tu siapa, hyung2 aku pandang aku sebelum kembali buat kerja masing2. And of course, Jimin dengan kerja buat sandwich dia tu.

"*sigh* wae, Hyeri?" Yup! Hyeri ni kalau boleh tiap2 hari dia datang melawat studio. Maklumlah ayah dia antara orang atasan syarikat ni, mau tak selalu nampak muka dia. Aku dah jemu dah!

"You need to see this" Hyeri menghulur telefonnya kepada aku.

"Sorry but i dont wa--"

"Its Arissa" bwo? Hyeri hanya tersenyum puas.

Aku memandang Hyeri sebelum beralih ke telefon bimbitnya.

"Hyeri-ah, wanna some sandwich?" Jimin hyung meng'offer' sandwichnya tu.

"Nae, gomawo. Oppa!" Dengan tu Hyeri terus mencium pipi Jimin hyung. Ishh diorang ni!

Aku mempedulikan mereka dan mengalihkan pandangan ke telefon bimbit Hyeri dan..

"What do you think, oppa?" Hyeri bertanya sebelum mengambil semula telefon bimbitnya.

Aku masih terdiam. Masih terkejut dengan apa yang aku nampak. Sakit. Tu ja yang mampu aku gambarkan. Aku terus bergerak ke bilik air. Pintu tandas ditutup kuat menyebabkan bunyi 'dam' yang kuat.

"How could you Arissa!" Kata ku pelan sambil melihat ke arah cermin. Hati aku tak pernah sesakit ni. It really really hurt.

Yea, gambar tadi, Arissa tengah berpelukan dengan seorang lelaki. Tak cukup dengan tu laki tu juga mencium dahi Arissa. Wae? Kenapa Arissa benarkan lelaki tu buat macam tu?

Aku ingat kau tu baik! Tapi rupanya topeng dua muka! Kalau aku nak duduk sebelah kau pun kau tak bagi, ni pula siap peluk dan cium.

Arghhhh!!! AKU TAK BOLEH TERIMA!!! I HATE YOU ARISSA!! WE RE OVER!!! YOU RE NOT MY CHINGU ANYMORE!!!!

Mutiara2 jernih mula menitis membasahkan pipi aku. Sebelum ni, Aku tak pernah menangis kerana perempuan, tapi kau hebat Arissa, kau dah pecah rekod aku! Wow! Good job, for hurting my feeling!

~Arissa Maisara POV~

Aku berjalan lesu pulang kerumah. Apa yang terjadi masih bermain2 di fikiran aku. Sebelum tu, aku pergi ke taman untuk menenangkan fikiran, dan yeah semua orang tengok aku pelik sebab, well baju aku. Hurmm. But do i care?

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now