Chapter 4

4K 396 8
                                    

"Arissa, you have to say Anyeong, not Saranghae. Saranghae mean I love you. Anyeong mean Hello!" Cikgu cuba membetulkan ayatku. Arghhh! Memang malu. Pipiku terasa panas. Kenapa la aku tak tanya aunty tadi. Mereka tidak berhenti-henti lagi dari mentertawakan aku. Huh! Malunya!

"I'm sorry. A-anyeong! My name is Arissa Maisara. You can call me Arissa. I'm from Malaysia. I hope we can be friends." Aku cuba menyembunyikan perasaan malu akan kejadian yang berlaku tadi.

" why you wear boys uniform and those thing that cover your hair. It's weird!" Seorang pelajar perempuan cuba untuk menguji kesabaranku. Aku cuba menahan sabar, aish! Sedap je dia kata pakaian dan tudung ni weird!

"Emm, sorry miss. I am muslim so I have to cover my body. Only my family and my future husband can see it" Aku cuba untuk senyum.

"Wae? It not fun at all. Dont you fell hot?" Ishh! Dia ni memang nak kena.. come on Arissa ni peluang untuk berdakwah. Aku menarik nafas dan cuba untuk bertenang.

" Because it so special and only for someone special" uh! Betulkah apa yang aku cakap ni! Haish! English pon masih berterabur! semua yang berada dalam kelas tiba-tiba senyap. Cikgu pun tak berkata apa-apa. Kelas seolah-olah senyap seketika.

" Ehem! Excuse me, where can I sit" cikgu yang tadinya diam, terus menunjukkan tempat dudukku.

Humm. Nasib baikla aku duduk sebelah pelajar perempuan. Aku memerhati seatmate aku. wah! dia memang cantik dan tak pernah lekang dari senyuman. aku membalas senyumannya. Mesti dia ni peramah kan.

" Hello! My name is Lee Eunji! Honestly my english is not so good but I hope we can be friend." dia menegurku selepas aku melabuhkan punggung di sebelahnya.

" Ah, really? Dont worry ,my english is also not good .We are already friend with this similiarities" Aku senyum. Yeay! aku dah dapat kawan baru!

Dari dalam kelas ,kami semua terdengar seseorang sedang berlari di koridor. Semua orang senyap. Kenapa? Ada yang berpandangan antara satu sama lain dan ada yang menunjukkan reaksi pelik, seolah menanti-nantikan seseorang.

" Mianhe, I'm late again." kata orang yang berlari di koridor tadi. Ooouh.. dia classmate aku rupanya! Tapikan muka dia macam pernah aku lihat.

" He is Jeon Jungkook."

Eunji seolah-olah tahu apa yang aku fikirkan.

"And...??" aku ingin tahu lebih lanjut.

"He is the member of BTS,famous group in Korea. Emm maybe not just Korea but world.Because they have do performances around the world." tambah Eunji. Tumpuannya masih pada Jungkook.

Aku memerhati lelaki tadi. YAH! baru aku ingat dia ni lah yang pinjam kaca mata aku! Rasanya bukan pinjam tapi CURI!! Tak pa tunggu kau Opah!( nama yang aku dengar waktu di airport. Jungkook OPPA! dan bagiku nama tu familiar untuk Jungkook Opah!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kringggg!!!!

Yeay! Rehat!! Masa untuk makan!!

" Maisara.." aku terasa tanganku ditarik. Aku mula menggenggam penumbukku bersedia untuk menumbuk siapa saja yang menggengam pergelanganku. Dan kalau dia lelaki aku akan tumbuk di bahagian hidung. Biar sakit! Berani sungguh dia sentuh aku!

***********************************************************************************

assalamualaikum pembaca. sorry kalau cerita ini tak menarik. Saya masih baru. Kalau ada salah tolong perbetulkan. Have a nice day! by the way BI saya agak teruk. Mohon Tunjuk ajar.*tunduk 90 darjah* ^_^

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now