Chapter 29

3K 265 16
                                    


( Waktu baca chapter ni, patik syorkan readers semua dengar lagu sofa by Jungkook. Kalau nak feel lagi laa.)

"Arghhh!! Yah! Slow down!" Jerit aku sebaik saja Adam menyapu ubat pada luka di kakiku.

"*sigh* Oppa dah cakap, biar oppa temankan Arissa tapi Arissa degil. Kan dah luka macam ni!" Kali ni Adam menyapu lembut ubat di kakiku.

"Oppa, im big now! No need to do that." Balas aku sambil melihat abang aku membaluti kakiku dengan kain.

"Done!" Kata Adam dengan nada yang ceria. Finally, siap juga.

"You need to rest, Arissa. Nak abang buatkan sup tak? Lagipun abang ni pandai memasak!" Kata abang sambil menepuk dadanya dengan bangga. Haishh dah macam king kong aku tengok. Haha just kidding. My oppa is the best!

"Aww oppa, you re so sweet. Thanks for taking care of me." Aku terus menghadiahkan ciuman di pipi Adam. Pipi Adam mula merah. Hahah first time tengok dia blushing. Tak salahkan kalau nak bersweet dengan abang sendiri, daripada bersweet dengan boyfriend yang belum sah jadi milik kita.

"I surely kill that bastard!" Adam mengetap giginya sambil memandang luka di kakiku.Bwo? Bastard?

"Oppa, tak baik cakap macam tu. Even dia jahat macam mana pun diorang tetap---"

"What? Kenapa Arissa nak bela diorang sangat huh? Hyeri dah lukakan Arissa. Ni ha sampai berdarah. Pastu Jungkook pula senang2 ja panggil princess abang ni murah." Abang terus membantah tanpa bagi peluang langsung untuk aku bercakap.

"*sigh* Oppa, ayah dah ajar, kita tak boleh membenci orang. Maybe ada sebab diorang buat macam tu. Lagipun dont worry, pasti kebenaran akan terungkai juga" terangku panjang lebar.

"Fine.. nasib baik adik oppa pandai menenangkan oppa. Kalau tak dah lama oppa tenyek2 muka diorang."

"Uishh ganasnya oppa!"

"Ok la my little princess. Oppa nak pergi masak sup. If you need something just count on me like 123~" Adam terus mencubit pipiku sebelum berlalu pergi ke dapur.

Di sekolah

Aku, macam biasa, pergi sekolah awal2 pagi. Dulu, Jungkook akan duduk di tempat aku, tunggu aku sampai tertidur. Tapi kini *sigh*. No more Jungkook. Lamunan aku terganggu apabila..

"Arghhh Jungkoook!!!!"

"Aigooo~Jungkook so kyeopta. But who are the girl that walking next to our bias?"

"Guys, its Hyeri. Urghh she never give up to get Jungkook's attention."

Haishh semua tu langsung tak menarik perhatian aku. Seriously, i really miss the old Jungkook.

Pelajar perempuan mula menggila bila Jungkook masuk ke dalam kelas. I cant help myself to stop staring at Jungkook.

Mata aku dan Jungkook bertemu dan of course hati aku berdegup teramat kencang. Aku menghadiahkan senyuman kepada Jungkook tapi sebaliknya Jungkook hanya memandang ke arah lain, seolah2 kami tak pernah kenal diantara satu sama lain. Guys, it really hurt! The person that always getting on your nerv, then be your bestfriend but just for a few days. And then, a girl popped from nowhere ruined your friendship.

Aku menahan diri daripada menangis. Yea~im strong! Aku menjeling ke arah beg Jungkook, and there no more keychain that means about our friendship. Mungkin Jungkook dah buang keychain tu. It seem like, ur life is complete without me.

~~~~~~~~~~~

"Jung--"aku memanggil Jungkook tapi terbantut apabila Hyeri berjalan sambil memeluk tangan Jungkook

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now