Chapter 3

4.6K 386 18
                                    

"Arissa!! Bangun cepat! hari ni hari pertama kamu di sekolah!!' aunty Rina terjerit-jerit dari tingkat bawah. Aigoo~~ I really want to sleep more.

"Ya aunty, nanti Arissa turun." Dengan itu aku terus 'mengusung' badanku yang berat dan malas untuk mandi. I wish this day will never come bcoz being a new student are totally difficult!

Aishh positive Arisa! Be positive!

Nasib baiklah sekolah ni benarkan aku pakai seluar daripada pakai skirt pendek. Agak-agaknya macam manalah hari pertama aku di sekolah. aku terus mencapai beg galas dan terus ke tingkat bawah untuk sarapan.

" aunty, macam mana kalau tak ada orang yang nak jadi kawan Arissa?" aku terus mengunyah pancake aunty yang sangat 'sedap'

" wae? mestilah ada orang yang nak jadi kawan Arissa"

"bukannya apa Arissa ni tak secomel orang yang ada kat sini. then, Arissa seorang sahaja pelajar perempuan yang pakai ni." aku menunjukkan uniform sekolahku.

" jangan risau. even Arissa pakai seluar pun mesti ada orang yang nak kawan dengan Arissa. yang penting, jaga sikap, okay??"

aku senang sikit bila dengar jawapan aunty. aunty ni memang tahu macam mana nak tenangkan hati orang. senyuman mula terukir di bibirku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dalam kawasan sekolah

wah, sekolah ni memang cantik. Kawasannya pun besar. Dari dalam kereta aku hanya memerhati gerak geri pelajar yang baru tiba di sekolah. Arghhh! Takutnya nak masuk sekolah. Bukan setakat tu saja, kaki ni belum lagi keluar dari kereta hanya pintu kereta yang terbuka.

"Arissa, berapa lama lagi kamu nak tercegat dalam ni" aunty cuba menghentikan lamunanku.

"Ah, mianhe. Arissa cuma takut nak turun kereta" jawabku yang masih memerhati ke luar.

"Wae? dont afraid. Trust Allah and be strong okay! Arissa dekat sini nak belajarkan" aunty cuba memberi kata-kata semangat.

"Okay aunty, I try my best. I love you. Bye assalamualaikum unnie" aku terus mencium pipi aunty.

Aunty hanya tersenyum sebab perkataan 'unnie' tadi. Terasa makin muda la tu. :)

Aku melambai-lambai ke arah aunty. Selepas kereta aunty dah tak kelihatan barulah aku melangkah masuk ke kawasan sekolah.

Okay Arissa you can do it! Hanya masuk belajar, makan pada waktu rehat dan lepas tu balik rumah. Tak susahkan? Aku menarik nafas sebanyak tiga kali dan bersedia untuk masuk ke sekolah.

Sepanjang perjalanan untuk sampai ke kelas semuanya dalam keadaan baik sampaila...

"Arghh! Aduh!" Aku terjatuh.

Aku bingkas bangun dan berlakon seolah-olah tiada apa yang berlaku. Mujurlah semua sedang sibuk dengan urusan sendiri kalau tidak mesti aku diketawakan.

Aduh, macam manala aku boleh jatuh. Buat malu ja! Aku melangkah masuk ke dalam kelas dengan diiringi guru kelas. Maklumla student baru la katakan hahaha.

Wah, dari luar kawasan sekolah memang nampak tenang, dan dalam kelasnya sangatlah senyap>_< ada yang sedang bergaduh dan ada yang bergosip seolah-olah menggunakan microphone. To be honest my new classmates are very noisy.

Semua pelajar terus bergerak ke tempat masing-masing selepas melihat guru masuk. Ada yang berlari seolah-olah macam nampak hantu. Hurmm dekat Malaysia pun macam ni. Time ada cikgu semua senyap, tapi bila cikgu keluar ja dari kelas. Hurmmm.. bising macam sarang lebah!

"Okay class, today you have new classmate. Her name is Arissa. Arissa please introduce yourself."

Cikgu senyum. Hati ni rasa lega sikit bila tengok cikgu kelas ni macam sporting ja.

"Ehmmm, saranghae! My name is..."

Belum sempat aku memperkenalkan diri semua orang dah ketawa berdekah-dekah. Wae? Did I do anything funny?

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now