Aku menumbuk sekuat hati
"ARGHHHH!!!"
Aku tergamam. Dia perempuan kenapa suaranya sedikit garau. Aku membuka mataku perlahan-lahan. Adakah aku menumbuk tepat pada orangnya. Ataupun aku salah tumbuk?
"Hey! It's hurt okayh!"
Aku terundur beberapa tapak kebelakang. O-opah?? Dadaku berkencang laju dan rasa bersalah mula terasa. Macam mana aku boleh tersasar? Aku terdengar bunyi orang menangis, dan pandanganku tertumpu pada sekujur tubuh di atas lantai. Oh, jadi aku tak tersasar, cuma 'opah' ni yang selamatkan perempuan tadi.
"YAH! Why you want to hurt her .What wrong with you?" 'Opah' itu cuba bertanya sambil memegang dadanya yang masih sakit.
Nasib baiklah 'Opah' tu tinggi, jadi tempat mendarat penumbukku adalah di dadanya bukan mukanya.
"Because this girl have make me mad. And you.." jari telunjuk ditujukan tepat di mukanya. Aku memang dah tak sabar.
"Because you have stole my glassess!" Sambungku lagi membuatkan kantin menjadi riuh. Muka 'oppah' tadi menjadi merah dek menahan malu.
"How can an idol stole people thing?"
"He is a thief"
"Oh Jungkook, how dare you! You are idol. You can buy it with your own money!"
"Girls, relax! Maybe it just misunderstanding"
" I cant believe it!"
"That girl cannot say that thing in public! Poor Jungkook"
"I want to kill that girl! She hit my Bias!"
Bla..bla..bla.. Semua kutukan datang bertubi-tubi!
Sakit hati betullah! Perlukah bela orang yang salah. Aku bingkas bangun untuk beredar. Makin lama aku kat sini makin panas telinga ni. Mungkin suhu telinga dah sampai 100 darjah celcius dah!
"What going on here. I heard someone fighting just now."
Oh great! Sebabkan keriuhan mereka ni la cikgu datang. Aku baru ja nak balik kelas. Masalah baru pulak yang datang.
"Arissa, I think you have a big trouble now." Eunji berbisik.
Apa pulak yang aku kena buat. First day dekat sekolah, aku dah dapat lawan, dan sekarang ada masalah yang perlu diselesaikan dengan cikgu pulak. Hurmmm...
*************************************
Part 7 done! ^3^ mianhe sebab part ni ringkas sangat. Apa2 pon hope semua readers enjoy baca part 7 ni even agak ringkas. Part 8 coming soon~ nak tau jadi apa dekat Arissa, tunggu part seterusnya ya! Apa2 pon semoga hari ini leboh baik dari semalam.
#Alllah takkan bagi pelangi sebelum awan mendung tiba, Kejayaan takkan datang sebelum kita kenal erti penat lelah#
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...