Di Sekolah
Aduh! Macam mana ni! Aku kena minta autograph Jungkook untuk aunty. Aku mengigit bibirku. Aku akan buat macam tu bila tengah nervous or tengah berfikir.
Aku melangkah perlahan menuju ke arah Jungkook. Nasib baik aku datang sekolah awal hari ni. So, mudah sikit aku nak cakap dengan Jungkook. Jungkook ni walaupun dia idol, dia tetap datang sekolah awal. Tu bukan pujian ok, tu fakta. Tak dak masa aku nak puji mamat poyo tu. Aku menjelirkan lidah sorang2.
"Eh, what wrong with you?" Suara Jungkook menyebabkan aku sedikit terkejut.
Oppss!! Aku terus menutup mulutku dengan tangan. Aku tak perasan yang aku dah berdiri depan meja Jungkook. Tak cukup dengan tu aku jelir lidah dekat dia secara tiba2. Aku tak sengaja lorh dek hanyut berfikir. Malunya!! Macam mana aku boleh jelir lidah sesorang ni!
"Oppss!!! Mianhe~" (●////●) *blush* *blush*
"HA!HA!HA! Are you blushing???" Jungkook terus senyum sinis bila tengok pipi aku yang semakin merah.
"ANIYO!!" aku terus memalingkan muka ke arah lain. Aishhh pipi, janganla merah waktu macam ni! Nanti ada orang perasan!
"Emmm.. What bring you here?" Tanya Jungkook selepas suasana agak akward tadi.
"Errrrr.. I-i" aishh tak lepas aku nak cakap.
"You need my help??" Tanya Jungkook lalu sambung membaca buku.
Eh, dia ni macam tahu-tahu ja.
"Y-yes.." balasku gagap. Tapi tak ada tindak balas langsung dari Jungkook tu. Dia langsung tak pandang aku.
"It will be the first and last i ask you for help. P-please.."
Sekali lagi, no respon. Aishhhh sakit hatinya! Rasa macam cakap sorang2 pulak! Sekurang2 nya dengar la apa aku nak cakap!
"Yah!! Jeon Jungkook!! Im talking to you!!" (>~
Aku terus merampas buku yang dibaca olehnya. Kalau nak rajin sekali pun, tengok la masa, keadaan sekeliling.
"What wrong with u!! Give it back!!" Balas Jungkook sambil tangannya didepa kedepan macam bayi mintak mainan.
"Wah!! Kyeopta~"
"What wrong with that girl"
"Jeon Jungkook!! Why you look so cute!!!"
"That girl must stay away from my oppa!"
Eeww!!! Ingat aku nak sangat dekat oppa kau tu, dah la bajet cute. Jungkook memandangku, aku merenungnya dengan pandangan yang tajam Baru aku ingat, aku nak mintak tolong dia, so aku kena minta elok2.
"Ehmm. M-m-mianhae"
Arghhh!!! Seksanya nak minta maaf dekat mamat ni. Aku meletakkan buku Jungkook atas mejanya, perlahan-perlahan. Aku kena berlagak sopan sampai la Jungkook janji nak tolong aku.
"I really really need your help" aku tunduk, tak sanggup nak tengok mata dia yang menggerunkan tu. Uwarrrrghhh!!! Aku terpaksa merendah diri dekat mamat ni. Huhuuu T-T
"Bwo? You need my help? A girl like you need my help? Bhahahaha!!" Satu kelas pandang ke arah aku dan Jungkook.
Ishhh dia ni kalau gelak mengalahkan hantu! Lagipun apa salahnya perempuan ,macam aku nak minta tolong dia!! Wae?? Jahat sangat ka aku ni sampai tak boleh minta tolong orang.
~Flashback~
Yeah, aku dan aunty pergi ke BTS FANSIGN tu tapi aku tak turun. Taknak aku bersemuka dengan dua makhluk yang aku benci tu, Taehyung dan Jungkook. So aku hanya tunggu aunty dalam kereta je.
Selepas satu jam baru aunty keluar dari mall tu dengan bahagianya, yang aku ni dah nyawa2 ikan dah sebab panas dan lapar. Aunty menari-nari sambil mencium kertas yang ada tanda tangan Jungkook dan Taehyung. I guess. Ishh!! Tak malu betul, tau la happy pon!
Tengah aunty dok berjoget sorang2 dia, entah dari mana angin monsun timur laut datang. Hahah tak tahu la tu angin monsun ke tak. Angin yang tidak berhati perut tu terus 'meragut' kertas aunty seperti peragut meragut beg dan seperti lembu meragut rumput tanpa kebenaran si peladang.
Lepas dari tu, aunty tak berhenti2 menangis, seolah-olah macam beg dia yang kena ragut. Come on aunty, tu hanya kertas yang ada signature Jungkook dan alien, bersyukurlah sekurang2nya dia tak ragut aku dari aunty.
Mata aunty dah mula membengkak, mana taknya asyik nangis ja. Kalau aku balik sekolah benda pertama yang aku nampak adah tisu,tisu,tisu. Malah setiap kali aunty tengah masak pun dia nangis. Aku ok je kalau aunty nak nangis pon, tapi aku takut kalau airmata or hingus aunty masuk dalam makanan macam mana?? Hospital jugak jawabnya!
So aku, Arissa yang baik hati ni pon berjanji akan dapatkan at least tanda tangan Jungkook. Sekarang ni aku pulak yang merana. Ni semua untuk aunty. *sob* *sob*
~End flashback~
"J-jungkook. I just want your signature. Dont misunderstand. This is for my unnie not me! Well you know, my unnie is ARMY. She have cried everyday just for your useless signature. Just give me your signature, then it end!"
Terangku panjang lebar. Jungkook senyap untuk beberapa saat dan
"BHAHAHAHAHAHA!!!" Jungkook ketawa lagi kuat.
Burung-burung atas dahan pokok mula terbang. Terkejut dengan bunyi ketawa hantu ni kot (Jungkook). Dia ni memang...menggerunkan (⊙_⊙)
"Yah!! Jeon Jungkook!! Stop laughing!! Im serious okay!" Jerit aku, kali ni daun2 pokok pula yang luruh. Huhuhuheheh aku lagi menggerunkan dari Jungkook.
Jungkook berhenti ketawa dan padang aku dengan muka yang serius. Tak lama lepas tu dia senyum sorang2. Omo! Apa la yang dia fikir tu, menakutkan betul la.
"Okay, i will help you but with one condition." Senyuman Jungkook makin melebar. Aishh ni yang buat aku takut ni *menggeletar*
"You have to be my slave for two days"
"What???" Mulutku ternganga luas bila dengar syarat Jungkook. Aku kena jadi orang suruhan selama dua hari??!! Aigoo~ macam mana ni. T-T
"Wae?? If you dont want to its okay. I will not--"
"O-ok, i will. When can i start?" Aku cepat2 memotong ayat Jungkook. Tak sanggup aku nak tengok rumah aku bersepah dengan tisu lagi, janji tetap janji.
"Wah! Good girl. You can start tomorrow (^_~)"
Aishh!! Sempat lagi dia wink dekat aku. Ingat aku melting?? Please la, rasa macam nak korek ja biji mata dia tu, biar buta sebelah. nak wink sangat kan. Wink la puas2.
Aku melangkah ke tempat duduk aku untuk bersiap sedia sebelum kelas start.
"Ehmm. Btw my slave, call me young master. Dont call me by my name for two days. Okay? Get ready, SLAVE~"
Perkataan SLAVE tu ditekan sikit. Tak cukup dengan tu dia suruh aku panggil dia young master pulak!!! Haishh this jerk!! Aku menggempal penumbuk, tahan marah. Kalau boleh lama dah penumbuk ni mendarat dekat muka dia. Haishh!!! Esok mesti hari yang panjang untuk aku.
************************************
Assalamualaikum readers *wink* *wink*
Hehehe dah siap part 17 ^^ sorry klau part ni boring sikit. Agaknya apa la Jungkook nak buat dekat Arissa kan? Hurmm tunggu next chapter la pulak hahaha. Btw BTS dah nak dekat. Pelik kan. BTS for Back To School. Hahah cr : Anisss_D malas pulak nak pergi sekolah huhuhu T-T apa2 pun thanks untuk siapa yang vote and add cita ni kat reading list dia. Hahah sorry klau tak sempat nak follow or balas comment. Maklumla internet selowww. Gomawo2 sangat. Alhamdullillah dah sampai 3000+ readers dah *terharu* T-T harap2 hubungan patik *eceh* dan readers jadi semakin rapat.
#kenal Allah dengan solat, Kenang Rasullulah dengan selawat (ustaz Abdullah Khairi)#
p/s : untuk chapter seterusnya mungkin saya update lambat sikit. Sebab wattpad saya ada masaalah sikit T-T mianhae kalau lepas ni saya tak balas comment or tak balas follow. Nnty kalau wattpad saya dah okay, saya follow balik okay ? Huhuhu
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...