Chapter 15

3.5K 361 10
                                    

"Yeay!! Its over! Now is for freedom~"

Jerit aku sambil berdiri dengan tangan ke atas. Bahagianya~ exam dah habis. Tapi kenapa tetiba kelas senyap ni, aku memerhati sekeliling kelas.

Kenapa tetiba semua orang tengok aku? Ishh menggerunkan betullah! Eunji pandang aku sambil menggelengkan kepala. Apa kena dengan Eunji ni!

"Sit down Arissa" Eunji bisik dekat aku.

Aku terus duduk pelahan2. Semua orang masih pandang aku dan selepas beberapa saat aku duduk, berderai ketawa satu kelas termasuk cikgu.

"Wae?" Aku berbisik dekat Eunji. Tak paham betullah kenapa tetiba ja kelas gelak. Aku terlepas saat yang lawak tu ka. Bagi aku tak dak siapa pun buat lawak.

"Haishhh!" Eunji mengeluh panjang sambil menutup mukanya dengan tangan.

"We still have exam tommorow!" Tetiba ja orang sebelah aku jawab.

"Jinjja? Eh , wait! Do i ask you?!"

Aku tanya orang lain, orang lain pulak yang jawab. Jungkook hanya senyum, aku terus pandang Eunji. Dari aku tengok muka Jungkook, lebih baik aku tengok muka Eunji. Lagi comey!

"Errr, what paper for tommorow?"

"Science" sekali lagi (-_-")

"Haishhh!!! I ask Eunji! Not you, jerk!"

"What did you call me??!!! Im not jerk okay! Do you know how to say thank you or 'gomawo'??!!"

Jungkook terus memandang ke depan. Lorh tu pun nak marah. By the way aku tak tanya dia pun, so why i have to say thank you.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Locker room

"Doegopa neoui oppa~

Neoui sarang-i nan neomu gopa~

Doegopa neoui--"

Aishh!! Awatlah aku nyanyi lagu tue! Nonono, aku tak minat BTS. Arisaa, dont sing okay! Lebih baik kau berselawat or berzikir dapat jugak pahala. Aku menyusun buku dalam locker sampaila aku terdengar bunyi tapak kaki tak jauh dari aku.

Yeah, sekarang dah pukul 3.00. Memandangkan esok exam aku balik lambat sebab aku study dekat library. Jangan harap aku nak study dekat rumah. Dont ask me why. Of course la sebab aunty. Mesti dia akan ganggu aku, even dekat pintu bilik aku tulis 'Dont disturb me aunty! Im busy and dont enter my sweet room'

Kalau pukul 3.00 maksudnya tak ada orang pun dekat loker room ni. Tapi tadi aku dengar bunyi tapak kasut. Oh no! Sekolah ni ada hantu?!

"Arissa~ anyeong!!"

Aku meloncat sedikit sebab terkejut. Hantu mana tegur aku ni! Aishh jangan pusing belakang Arissa. Jangan Arissa, jangan! Kalau aku pusing belakang habis la aku. Eh, jap! Buat apa aku nak takut dengan hantu?! Aku terkumat-kamit membaca ayat kursi. Ayah cakap ayat kursi ni In Shaa Allah boleh bantu.

"Yah!! Did you hear me?!"

Aish! Hantu ni tak serik2 lagi ka, dah 3 kali aku baca ayat kursi, tapi tak hilang2 pon. Macam pelik ja. Aku pusing belakang, and sangkaan aku melesat. Ni bukan hantu, tapi boleh dikatakan spesies dia la jugak. Aku terus pusing menghadap loker, sambil mengosok dada. Huh! Selamat! Ingat ka apa tadi.

"Yah!!! Look at me! I want to say something! Important thing!" Jerit Jungkook.

Important? Omo! Ada benda buruk berlaku ka, sekarang ni hanya aunty yang terlintas dekat fikiran aku, Ya Allah peliharalah aunty.

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now