"Aunty, Arissa dah balik!! Uarghhhh! Arissa rindu aunty" aku terus berlari ke arah aunty.*sambil depa tangan ready nak peluk aunty*
"Yah! Kenapa Arissa... arghhhh" aunty tak sempat habis cakap sebab terkejut, aku cuba nak peluk aunty tapi aunty lari T_T.
Suasana jadi senyap. Aunty dengan pegang senduknya, maklumlah tengah masak. Aku dengan tangan yang masih didepa, tunggu tindak balas dari aunty
AKWARD
"Aunty, I just want to hug u. Wae you avoid it? You dont love me?"
"Ne, I dont love you! Kenapa balik lambat? Kesian aunty dok rumah sorang2"
"Hurmmm. Long story. Aunty, mianhe. Lain kali Arissa balik awal sikit okay. Jangan la merajuk, nanti Arissa tak dak kawan."
"Mana ada aunty marah la. I'm just joking . Hahaha tell me what happen at school ."
"Ne, tapi waktu makin nanti Arissa bagitau okay."
"Okay, Im waiting. Sebelum aunty lupa, nanti Arissa temankan aunty shopping boleh tak?"
"When?"
"Bila2 aunty free."
Hmmm. Kena teman aunty shopping pulak. Aku naik ke atas untuk tukar baju dan turun untuk tolong aunty di dapur. Waktu kami makan kami pun mula la berstory morry. Aunty dengan apa yang jadi waktu di tempat kerjanya. Aku dengan apa yang jadi di sekolah.
First day at school
-fell when i entered the school
-have a fight with a girl name Hyeri.
-kelas tahanan dengan annoying guy yang asyik tanya pasai BCF or BTS tu.Aku menutup diary aku. Hurmm, first day kat sekolah dah jadi macam2. Esok sekolah, harap2 tak jadi apa2 yang teruk lagi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Shopping time
Seperti yang dijanjikan, aku kena teman aunty shopping. Apala nasibku. Kena teman raksasa yang suka bershopping T_T.
Aku mengenakan seluar slack dan baju kemeja labuh warna purple gelap. Shawl pulak aku pakai warna biru muda. Kontra kan. Hahaha. Yang penting aku pakai seluar bukan kain. Kali terakhir aku pakai kain masa sekolah menengah dekat Malaysia. Sekarang ni uniform aku adalah seluar. So, buang la niat nak tengok aku pakai kain.hahaha
Aku tunggu aunty dekat bawah dah dekat 30 minit. Apala yang aunty buat kat atas tu. Dah berjanggut aku tunggu kat bawah ni.
"Aunty!! Pallii!!" Jeritku.
"Yea, kenapa Arissa."
"ALLAH HUAKHBAR!!!!!" Jeritku.
Aunty ketawa berdekah-dekat bila tengok reaksi aku.
Mau tak terkejut,aku ingat aunty duduk dekat atas tadi. Lepas tu ada orang jawab soalan aku. Tapi suara tu dari belakang. Pusing2 ja nampak aunty tengah senyum macam kerang busuk. Nasib baik aku tak ada sakit jantung -_-" kalau tak aku saman aunty!
"Shopping mall, we coming!!! Kaja~" Aunty terus menarik tanganku menuju ke kereta. Tapi tiba2
GEDEBUKKKK!!!!
"Arghhhhhh!!!" Jeritku kesakitan.
Aunty ni terlalu excited! Aku tak kisah nak tarik tanganku pun, tapi pelan2 la sikit. Oh great! Hidung aku terhantuk dengan pintu rumah waktu aunty tarik aku. Pesanan kepada semua, kalau nak selamat buka pintu luas2 bila nak keluar sebab takut terhantuk macam aku ni.
Kami terus bergerak ke shopping mall dengan plaster di hidungku. Plaster ni hanya menghuduhkan lagi muka ku ni. Sabar je la Arissa.
"Mianhe, Arissa. Aunty tak berniat macam tu pun." Kata aunty bila perasan yang dari masuk kereta sampaila sekarang, aku tak cakap sepatah pun.
Sakit wooo. Hidung kut. Kalau tulang hidung aku lari macam mana. Senget la hidung aku. Alhamdullilah, nasib baik lebam ja.
"Pasaraya yang kita nak pergi ni antara pasar raya terbesar di sini tau" aunty cuba untuk mendepakan tangannya, nak tunjuk betapa besarnya pasaraya tu.
PON!PON!PON!
Suddenly, kereta kami start melelong.
"Aunty! Stop it! Kita nyaris2 langgar boder tau! You have to be more careful okay!" Marahku. Aunty ni kalau dah excited semua benda jadi bahaya. So dari sekarang aku kena jauh dari aunty bila dia excited. It dangerous you know. So beware!
Aunty terus memandu sampaila kami tiba dekat situ. Wah memang besar la tempat ni! Kalau aku jalan sorang2 boleh sesat wooo. So aku kena sentiasa dengan aunty. Aku mendepakan tangan sambil menarik nafas. Wah! Tempat ni memang menarik dan udaranya sangat nyaman macam atas bukit.
Aku mula atur langkah untuk masuk kepasar raya sampaila..
"Arissa, can you help me? Aunty tak boleh bergerak. Hehehehe. Sorry2"
Aku patah balik dan menuju ke arah aunty. Aduh apa lagi la aunty ni. Aku cuba bantu aunty tapi aunty still tak boleh gerak sampaila aku jumpa puncanya. Aduh! Aunty ni macam2 la. Patutnya dia yang jaga aku, bukannya aku jaga dia. Betapa sedihnya anak menakan ni. Punca aunty tak boleh bergerak adalah sebab...
Kain aunty tersekat dekat pintu kereta. Macam budak2 betul la aunty ni. Selepas aku tolong aunty kami meneruskan aktiviti kami. Bila masuk ja shopping mall, masalah baru pulak datang. Aduhai!!!!
**************************************
Part 9 done! Hope you will enjoy it. Sorry kalau cerita ni agak merapu. Hahaha dekat 2 hari saya x update. Maklumla sibuk sikit dua tiga hari ni. Apa masalah baru yg arissa kena lalui pulak. Apa2 pun tunggu part seterusnya:). Always smile^_^~
#jiwa kita ibarat tin. Kalau tin tu berisi, takkan ada orang boleh kemekkan tin tu dgn mudah. Begitulah jiwa kita. Kalau jiwa kita berisi dengan ilmu, In Shaa Allah kita tak kan mudah diperdayakan#
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...