Chapter 1

6.3K 444 13
                                    

ARISSA POV

"Yeay!!Alhamdullillah akhirnya smpai juga!" finally~~~

Aku mencari-cari kelibat makcik Rina tapi tak kelihatan dari tadi lagi. haishh kemanakah dia? baik aku call daripada jadi tunggul kayu kat sini.

tutt!tutt!tutt!

"hello?"

"Yah!!Aunty! Aunty kat mana?? penat Arissa tunggu. cepatlah Arissa penat!!"

"Arissa!mianhe.. tadi aunty ada meeting sebab tu la aunty lambat sikit. Lagi 15 minit aunty sampai ya.."

"Tapi.."

Ishhh aunty ni orang tak habis cakap lagi dah letak telefon. hurmm apa aku nak buat..dahaganya..hurmm baik aku pergi beli air untuk hilangkan dahaga. All i could do next is being an international curious kid who re trying to find something to eat. yeah!

"B-buble tea? Apa?? Teh berbuih?? Wah macam menarik ja??"

"Excuse me? Can I have one buble tea?"

"What flavour that you like?"

"Eh tea pon ada perisa ka. Emm give me strawberry"

"Here you go. Thank you and please come again" kata penjual itu dengan senyuman yang tak lekang dari tadi.

Aku terus membayar dan berlalu pergi..hurmm lama lagi ka aunty ni.nasib baik 'teh berbuih' ni ada untuk teman aku. Wah sedapnya!!! Mulai hari ni kau boleh jadi kawan baik aku buble tea. My first bestfriend in Korea!

"Arghhhhhh!!!!!hyung help me!!!"

urghh dah kenapa? Aku terus pusing menghadap ke arah suara tu dan kelihatan Seorang remaja lelaki sedang berlari macam kena kejar hantu. Erghh tak malu ke sesorang dia ja bising kat sini.

"Jungkook oppa!!!"

Lorh patutla lelaki tadi lari rupanya kena kejar dengan perempuan! Err tu lebih menakutkan daripada dikejar hantu! tapi kenapa la mereka kejar lelaki tu.

Hurmm eh jap! nama dia Jungkook Oppa. Hahaha dah macam Jungkook Opah. Kenapa nama orang Korean ni pelik-pelik. Apa-apa pun tak ada kena mengena dengan aku. Aku hanya nak menikmati buble tea aku ni.

Me, Arisa Maisara walking happily while enjoying my first bubble tea in freaking 15 years but the momment ruined when i heard some noise~~haishh seriously?

"Auch!!!!"

Aku pun toleh ke belakang. Apa! Ada orang langgar bagasi aku sampai terjatuh dan... dia lelaki yang lari dari sekumpulan wanita tadi. Eh ada aku kesah! Aku benci lelaki and bagasi aku bukan murah tau!

lelaki tadi bingkas bangun dan segera pusing ke belakang melihat perempuan2 yang kejar dia tadi.

Aku? ala jalan dengan bahagianya keluar dari airport tapi belum sempat aku nak capai bagasi, 'Opah' ni dah tarik bagasi aku. woa dude! Gentlemennya kau~~ Nak tolong aku angkat beg? I appreciate that!

"Mianhe, can I borrow your glasses? I really need it right now.. please!!!"

What da? Yah! Aku ingat dia nak tolong aku angkat beg! Senang2 ja dia mintak kaca mata aku. Haish

"But sorry sir.. i dont like to give my thing to stranger and--YAH!!"

Apa?? Dia rampas kaca mata hitam dari aku?. Hey! Aku tak habis cakap lagi la! Geramnya! Bukan tu ja dia juga pakai kaca mata tu. Wahwahwah even kawan aku pun aku tak benarkan tambahla orang asing macam dia. Aku cuba untuk merampas balik tapi..

"Arissa??!! Dekat sini pun kamu! Puas aunty cari tau. Jom balik, banyak benda aunty nak tunjuk!"

Ala aunty ni kacau line la!!

Tapi macam smana pun,aku kena selesaikan urusan aku dengan si pencuri ni. Sebaik saja aku toleh ke belakang, lelaki tadi dah hilang?! Aku mencari kelibat lelaki tersebut sampaila aku terlihat..

Lelaki tadi berlari ke arah sekumpulan lelaki yang tak jauh dari kami dan dia lupa pulangkan kaca mata aku! Takpa budak nanti kalau aku jumpa kau siap! You owe me!

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now