Chapter 18

3.5K 309 3
                                    


The First Day

Di sekolah~

Uwarghhh!!! Rasa macam taknak datang sekolah hari ni. Uhuk uhuk. Sedar tak sedar aku dah ada dalam kelas. Mata aku meliar, cari young master aku la katakan. Nasib baik dia tak datang lagi. Selamat!!

"Gooood moowwwniinggg!!" Jerit aku sambil lari ke arah Eunji \(^_^)/. Nasib baik dalam kelas ada Eunji je. Boleh la aku jerit2. Hahah

"Good morning Arissa (^_^)" balas Eunji sambil senyum. Wah, comeynya!

"Btw did you bring your lunch box?" Tanya Eunji.

"Of course!!" Aku menunjuk bekal makanan kepada Eunji dengan excitednya! Maklumla first time bawak bekal ke sekolah,

"So, where we gonna eat?" Tanyaku sambil menarik kerusi untuk duduk.

"School garden (^_^)"

"Jinjja?? Daeeebakkk!!" Aku memberikan thumb up.

"I never been there before. So it will be my first time. How does it look?" Sambungku. Maklumlah baru 4 bulan dekat sekolah. Mana la aku sempat nak keliling sekolah sejak jadual aku asyik penuh ja.

"Its good! Imagine, we are eating under a tree, enjoying our food, talk about ourself....." tangan Eunji bergerak dari kiri ke kanan, seolah2 suruh aku bayangkan..

"Its look like we are dating!!!!"

"Bwo??" Tiba2 gambaran tu seolah2 pecah seperti kaca. Tengah syok aku imagine, tiba Eunji cakap perkataan yang aku tak suka dengar 'date'.

Im sick okay! Kalau cakap pasal date mesti ada couple. Couple kan haram. Kalau cakap pasal couple mesti ada date. Tak faham betul!! Mungkin aku tak pernah bercinta, sebab tu aku tak faham.

"Wae??" Tanya Eunji.

"D-date??" Aku mengangkat sebelah kening aku. I dont understand. Date tu bukan untuk pasangan kekasih je ke? Kami bukan pasangan kekasih.

"Hahaha!! It just friendship date! What are you thinking huh? You and your dirty mind!"

"Ani, im just wonder--"

"Yah!! Arissa!! Help me, im tired!!"

Entah dari mana young master aku datang. Mungkin dari planet taehyung kot! Jungkook menghulur beg dia kepadaku. Aishh tempat duduk dia kat depan. Tempat duduk aku dan Eunji dekat bahagian belakang. Dia dah terlajak beberapa tapak dah ni! Mungkin nak sihat kot, sebab tu Jungkook jalan banyak sikit hari ni. (-_-") maklumla nak sihat sekurang-kurangnya 1000 langkah sehari.

Aku mengambil beg young master dan terus letak atas kerusinya. Yeay! Siap! Aku melangkah ke arah Eunji sampaila..

"Ehem ehem *fake cough* i want to sit."

Aku pandang Jungkook. Lorh dudukla tak ada siapa pun yang halang. Jungkook pandang aku sambil buat muka mintak simpati. Aishh dia ni!!!!

Aku menarik kerusi Jungkook dan mempelawanya untuk duduk.

"Here, young master~"

Tak gentleman langsung. Sepatutnya lelaki yang tolong tarik kerusi untuk perempuan, ni terbalik pulak! Seolah-olah aku pula jadi lelaki dan dia tu perempuan. Omo!! Ataupun dia memang perempuan tapi bertopengkan lelaki.(●0●) of course la tak. Haishh Arissa sampai ke situ pula.

"Arissa??" Jungkook memetik jarinya depan muka aku. Aigoo~ berapa lama aku hanyut berfikir sampai lupa yang aku masih dengan Jungkook.

"Y-yes young master. Can I go now??"

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now