Chapter 16

3.9K 325 16
                                    

Aku berjalan menuju ke pagar sekolah. Omo! Dah pukul 3.30! Aku tak solat lagi! Haishh Arissa, Arissa *geleng kepala*

Aku berlari sepantas kilat *emm takla pantas sangat pon* keluar dari kawasan sek.

"Arissa, nak buat apa2 pun mesti solat dulu. Haissh!" Aku mula membebel sorang2 sambil ketuk kepala dengan buku.

Tengah aku membebel sorang2, pandangan aku tertumpu pada sekumpulan lelaki yang tak jauh dari aku.

"Yah!! Jungkook-sshi, Palli (cepat)"

Owh. Tengah tunggu Jungkook rupanya. Maknanya semua lelaki tu BTS kot. Owh *anguk kepala sorang2*

Eh, jap! BTS??? Oh no! Dahla mereka duduk betul2 dekat laluan. Hanya tu ja laluan pintas untuk balik rumah. Aku tak solat lagi! Maknanya aku kena lalu depan BTS jugak la ni.

Aduhaiii.. harap2 BTS tak kenal aku. Aku kan pernah 'dipaksa' tengok movie dengan BTS. Arhh, comfirm mereka tak kenal punya! By the way aku bukan ARMY pon. So dont worry, Arissa! Jalan buat tak tahu dah la!

"Jhope hyung~" kata salah seorang ahli BTS dengan nada yang manja.

"Ne, Jimin, my jagi~"

"Ewwwwww!!!" BTS mula menjarakan diri dari Jhope dan Jimin.

'Jagi??? What that?' Fikir aku sorang2. Kan bagus kalau ada Eunji, boleh tolong translate. Hahaha

Jhope dan Jimin mula menari tarian pelik (A/N Bangtan bomb Runway in the Night. Bayangkan jhope and jimin menari tarian tu) apa kena dengan mamat ni! Sakit ke? Tengah2 jalan pun boleh menari tarian pelik. Haishh! Tak matang langsung!!

Aku menarik nafas. 'Come on Arissa, you can do it!' Aku mula mengatur langkah untuk pulang. Sepanjang lalu di depan BTS aku hanya tunduk.

Yeay! Lagi beberapa tapak ja aku akan lepasi BTS! dan Alhamdullillah. Sorang pun tak tegur aku. Hehehehe mereka tak kenal aku! Daebak lah!

'Arissa, sikit ja lagi, sikit ja! Come on faster' aku memberi semangat kepada diriku. Sikit ja lagi. Aku melangkah laju dan...

"Eh? you! Jungkook's classmate!" *Arissa sentap*

Aishh!!! Sikit ja lagi tu. Lagi beberapa tapak aku nak menjauh, tapi ada orang panggil aku pulak! Sepatutnya tadi aku bertukar jadi halimunan pun tak pa. Aku tak berani pusing belakang. Masih kaku.

"You are Arissa right?"

"Arghhhh!!" Jeritku pelahan. Terkejut. Tetiba ja alien ni ada sebelah aku! Hari ni banyak kali aku terkejut! Nasib baik tak pengsan.

"N-ne, i-im A-arissa." Balasku gagap.

"Oh did you see our Jungkook. We have wait for him about an hour!" Tanya Jimin sambil tangannya mendarat atas bahu Jhope (hahah JiHope XD)

"J-jungkook? Ehmm i dont see him. Can i go now?"

Yeah, sah2 aku tipu. Kalau aku jawab ya, lagi panjang kami kena berbual and Kantoi la tadi aku 'terjumpa' dengan Jungkook.

"Why so fast. Come on, join us!"

Haishh alien ni! Sama macam Jungkook. Bila aku ada ja peluang nak bebas, mesti dia akan hancurkan peluang tu. Lain kali aku kena hantar alien ni balik dunia dia. Aman aku. Jungkook pulak aku hantar dekat planet or galaksi lain. Tak payah la aku nak menghadap muka dia tiap2 hari!

"Join you?" Tanya aku.

"We re going to mall. Do you want to join us?" Balas lelaki yang bersandar dekat kereta. Aku tak kenal siapa dia tapi yang aku tahu dia minat hiphop. Ini pun sebab dia pakai rantai yang tertera 'SWAG'

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now