Chapter 11

3.9K 326 26
                                    

"Arissa, mianhe ~aunty lambat sebab tadi aunty....Omo! BTS???!!"

Aunty lari2 anak ke arah kami. Oh, no! Lama lagi la aku kena duduk dekat sini. Aunty mula berbual dengan BTS. Aunty!!! Arissa nak balik. Tak pa aunty, Arissa sanggup temankan aunty untuk ke kedai yang ke 55 asalkan kita jauh dari Jungkook..

"AUNTY!!!!!!"aku hanya mampu jerit dalam hati.

Aku membatu sebelah aunty dan hanya medengar perbualan aunty walaupun aku tak berapa paham apa yang aunty bualkan. Sebenarnya, aku tak paham satu pun.-_-" aku kena tingkatkan vocab aku la.

"Aunty, let's go home" aku menarik2 tangan aunty. Macam budak2 kan? Hahaha. Hanya cara tu saja la nak bagi aunty pandang aku, kalau tak,aunty tak pandang aku langsung. Maklumla, jumpa artist la katakan. Kesian aku, tak dipedulikan T_T.

Aunty hanya buat tak tahu dekat aku. Aunty..kasihanilah anak saudaramu ini. Aku cuba menarik baju aunty. Tapi aunty terus siku aku. Dan siku aunty kena tepat di bahagian perutku.

"Ouch" keluhku.

"Hey, what wrong?" Tanya salah seorang ahli BCF. eh bukan maksud aku BTS.

Belum sempat aku buka mulut aunty dah cover mulut aku dengan tangannya. Ewwww! Dah la baru keluar tandas!

"No..nothing" aunty cuba menyembunyikan kejahatan yang telah dilakukannya tadi.

Aku saja nak guna ayat 'kejahatan' kerana ada sebab2 tertentu.sebab pertama, aunty tak pedulikan aku. Kedua, sebab aunty siku aku. Ok, sebenarnya tak jahat sangat. Aku pun ada benda 'jahat' nak dibuat.

By the way, bukan senang nak bernafas bila mulut dicover dengan tangan orang yang baru keluar tandas.Aku terus jilat tangan aunty. Aunty terus tarik tangan dia dari mulut aku. Hahaha. Tu la benda 'jahat' yang aku maksudkan.

Aku terus buka mulut sebaik saja aunty alihkan tangannya dari mulut aku.

"Honestly..my aunty..."

Tak sempat aku habis cakap. Aunty terus cover mulut aku dengan tangannya. Aduh sekali lagi. Tapi kali ni aku tak nak jilat dah. Cukupla hanya sekali. >,

"Ehmm, sorry we have to go now."

Akhirnya, keluar juga ayat tu dari mulut aunty. Terharunya :') Terima kasih aunty! Akhirnya kami akan jauh dari Jungkook. Sebelum sempat kaki mengatur langkah nak pergi..

"Oh, hyung. We come here to watch movie, right? Can we ask them to join us?" Tanya Jungkook sambil buat muka comey. Tapi bagi aku, kambing lagi comey.

"Do you mind to spend your time with us." Tanya Jimin. Aku kenal dia pun sebab muka dia babyface.

"Hurmmm, we...."

Mata aunty dan mataku bertembung. Aku mengeleng sekuat hati sampai aku pening. Sebelum tu aku sempat menjeling Jungkook dengan jelingan paling tajam.

"Arissa, bukan senang fans dengan idol tengok wayang sekali tau. Ni peluang kita" aunty cuba pujuk aku. Tapi aku TETAP dengan keputusan aku.

"Aunty, kan aunty kata aunty nak pergi shopping dekat kedai kasut yang dekat atas tu." Aku cuba cari alasan supaya kami tak payah tengok movie.

"Kalau macam tu tak pa la. Kalau Arissa tak nak."

Kali ni aunty nampak series, dia marah kah? Omo! Aunty janganla sedih.

"Ok, guys. We will spend our time with you."

Whatt?? Hatiku seolah2 berkecai.*kedengaran kaca pecah* oh, bagus! Tepat pada masanya. Terima kasih kepada siapa yang pecahkan kaca tu. Sama la dengan situasi aku sekarang, kaca dan hati yang berkecai pada masa yang sama.

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now