Chapter 6

3.6K 347 7
                                    

PANG!!!!

Semua orang tergamam! Termasuk la aku. Masa seolah-olah berhenti dan suasana diam menyepi *macam pantun pulak*

Aku memegang pipiku yang merah. Hanya satu yang dapat aku rasakan. Sakit. Fizikal dan hati. Aku mula menggenggam penumbuk seerat mungkin. Aku cuba bangun tapi aku dapat rasakan seseorang menahanku. Eunji memandangku, riak mukanya seolah-olah berkata ' bawa bertenang'. Aku cuba mencari kekuatan untuk menahan marah.

"Kalau sedang marah ketika berdiri duduklah. Kalau masih marah ketika duduk maka baringlah. Kalau masih marah, pergilah menggambil wudu'. Jangan ikut sangat perasaan marah tu." Pesanan ayah ternyiang-nyiang di teligaku dan itu lah kunci kesabaran. Aku kembali duduk.

"Wae? You afraid?" Kata perempuan tadi diikuti dengan ketawa kawan2nya.

Yah!! Annoyingnyaaaaa!!!!! Cool down Arissa cool down.. Eunji mengurut2 belakang ku. Dia sungguh memahami. Aku cuba mengukir senyuman kepadanya. Perit.

"You lose! Hahaha TERRORIST!!! hahaha"

YOU LOSE

TERRORIST!

T.E.R.R.O.R.I.S.T

Aku diam. Tersentap dengan apa yang diucapkan tadi.

"No one can call muslims TERRORIST!" kataku perlahan.

"What?? I cant hear you? Lalalalala ~"

Aku bingkas bangun mara ke arah perempuan tak guna tu. Nampaknya dia terkejut dan undur berapa tapak. Aku menggenggam penumbuk dan kalau berjaya, dia akan jadi manusia pertama yang bertuah dalam dunia ni. Tak pernah ada orang makan penumbukku lagi. Tiada lagi belas kasihan.

" you can hit me, punch me. But dont you ever look down to my religion. You deserve this!!"

Aku menumbuk sekuat hati

"ARGHHHH!!!"

Aku tergamam. Dia perempuan kenapa suaranya sedikit garau. Aku membuka mataku perlahan-lahan. Adakah aku menunbuk tepat pada orangnya. Ataupun aku salah tumbuk?

**************************************

Hi readers,

I have done 2 chapter for a day. Hahaha if i do any mistakes please tell me. Hope you will enjoy this story. Please vote and comment kayh! Have a nice day ~

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now