Jeon Jungkook POVYeah! Movie time! Aku tak sangka yang hyung2 aku nak tengok cita seram terutamanya Hoseok hyung. Haha dia kan penakut sikit.
Yang paling best, kami tengok movie dengan fans or Ms Army hahah. Bukan tu ja, Arisaa classmate aku pun join. Mungkin dia terpaksa sebab aunty dia nak tengok movie. But who care. Cerita seram pun start.
Tak masuk lagi part seram, aku boleh rasa kerusi aku bergetar. Haishh kenapa pulak dengan kerusi ni. Aku pusing then aku nampak J hope hyung tengah terketar2.
Aku bukak jaket aku then bg dekat hyung. Jhope hyung tengok aku pelik, omo! Muka dia pucat, dia demam ka?
"Are you okay" aku mula risau.
"Nooooo! I hate horor movie. Kookiie im scared!"
Jhope hyung terus peluk aku. Aishh this hyung! Aku hanya membeku tak kisah pun dia peluk aku. Lagipun dia bukan sapa2 hanya hyung aku.
Tengah2 tengok movie tu tiba2 hantu tu tunjuk muka sebenar dia. Series meremang bila tengok muka dia. Seram woo. Masa hantu tu jerit, gegendang telinga aku rasa macam nak pecah. Bukan sebab hantu ,tapi sebab J Hope hyung jerit sekali dengan hantu tu (-_-")
Pekak aku macam ni! Dahla jerit betul2 sebelah telinga aku. Aku rasa pipi aku basah. What the--
SPLASHHH!!!
Air liur Jhope hyung mula tersembur dekat muka aku. Ewwww!!! Your dirty water touch my face!
[(A/N) hahaha bangtan bomb lets speak english. Series lawak, cuba tengok! XD]
"Yah!! Hyung stay away from me! Your saliva---"
"Wae??"
Aku berhenti cakap sebab sekali lagi air liur hyung kena muka aku. Aku ambil keputusan untuk keluar dari cinema sebelum muka aku dipenuhi air liur hyung.
Aku keluar dari cinema dan terus ke toilet. Aku kena basuh muka aku ni dulu. Keluar ja dari toilet aku nampak Arissa tengah tengok sesuatu dekat skrin.
'Bila masa dia keluar and apa yang dia tengah tengok tu' fikir aku sambil berjalan mendekati Arissa.
Ooowhh. Dia tengah tengok BOY IN LUV. Aku pusing menghadap dia dan dia langsung tak perasaan, wahwahwah khusyuknya!
Aku memerhati mukanya. Memang tak dapat dinafikan dia memang comey.
"Do you like this song" tanya aku. Tapi mata dia tak lepas dari skrin.
"Ne." Jawabnya ringkas. Dia langsung tak pandang aku.
Aku senyap seketika, hati aku berdebar2 bila menghadap Arissa. Wae? Jungkook what wrong with your heart?
Aku pernah berdebar2 sebelum ni bila tengok perempuan sexy. Tapi dengan dia lain. Bila aku tengok wajahnya yang bertudung, hati aku rasa lain, ma..macam tenang. Haishhh kookie!
"What do you think about that cute guy" aku menunjuk ke arah Jungkook (myself). Aku saja sebut 'cute guy' sebab nak tengok reaksi dia.
" Eww..Cute??. I hate him very much!" Jawab dia tapi tak lepas dari pandang skrin.Aishh kejamnya! Aku cute pa.
"Why you hate him?" Aku cuma nak tahu kenapa dia benci aku sangat.
"Because he is so annoying..and why you always ask me about him. Jungkook is your favourite,right?" Sambung dia dengan nada yang lebih tinggi mungkin rimas sebab aku asyik tanya dia.
"Because my name also Jungkook" balasku. Aku cuba memendekkan jarak antara aku dan Arissa, tapi huh! Hampeh! Dia langsung tak pandang aku.
"Owh, good name. But i hope you re not Jeon Jungkook.Can you dont ask me any question until this music video end? I just want to watch this peacefully" balas dia.
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...