"Aunty nak bawa Arissa pergi mana ni?"
"Alaa Arissa ikut ja aunty! By the way you only have two days to prepare for your school"
*sentap* Alaa datang sini pun kena terus study ke. Ingat datang ni terus kerja. Hurmm student memang macam ni kan. Itulah. Menuntut ilmu, kena ada pengorbanan.
"And how about my uniform?" Aku takut juga sebenarnya, sebab aku kan muslim mana boleh tak tutup aurat.
"Wae? Just wear them"
"What? Aunty, uniform tu kan semuanya skirt pendek tak kan Arissa nak pakai kot. Malula aunty!"
"Ooo, pasal tu jangan risau. Last week i went to your school and tanya principal sekolah tu boleh tak Arissa nak pakai seluar"
"Then..." Aduh aunty ni suka buat orang tertunggu-tunggu.
"Dia cakap boleh tapi aunty tak berapa suka sangat Arissa pakai seluar sebab tak nampak sifat keperempuanan."
"Who care! I just want to study!"
Rasa tak sabar nak ke sekolah mula terasa. Sekolah baru, kawan baru, cikgu baru, suasana baru, wah! Macam best ja!
"Yeay! We are here. And before aunty lupa you have to call me unnie okay" kata aunty sambil tersengih-sengih macam kerang busuk.
"But I think you supposed tu call ajumma." Hahaha seronok pula menyakat aunty.
"Wae, I am only 25. I'm still young" kata aunty sambil buat muka tak puas hati.
Hahaha kalau dilayan aunty ni sampai ke esok pon tak habis. Aku menarik tangan aunty untuk keluar kereta. Aunty hanya duduk membatu dalam kereta tanda merajuk.
"Alaa aunty ni merajuk mengalahkan budak-budak. Ok from now on I will call you unnie. Do you like it unnie?" Aku terus mencuit hidungnya.
Aunty terus keluar dari kereta dan kami membeli belah dengan bahagianya. Sebenarnya mungkin aunty ataupun 'unnie' yang bahagia. I am not interest in shopping. I like to stay at home more.
Selesai shopping dengan aunty kami pun pulang. Rumah aunty memang nampak besar. Yang paling best, bilik aku pun besar. Dua kali ganda dari bilikku yang lama. Aku menyusun barang-barangku dalam almari. Dan sentuhan yang terakhir adalah meletakkan gambar ibu dan ayah di tepi katil.
"I miss you mom, dad. It already five months when you leave me. But I have to accepted it with my open heart. May ALLAH bless you" aku mencium gambar mereka. Inilah kehidupan, semuanya bersifat fana'(tidak kekal). Dunia ini ibarat pentas kitalah pemainnya. Pilihlah watak yang kita nak jahat ataupun baik.
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...