Hari dah makin petang, jadi aku ambil keputusan untuk balik. Aku mencapai sweater dan berjalan ke luar dari cafe.
"Woo~~sejuknya·" aku menggosok kedua dua belah tanganku. Jinjja sejuk. Dahla aku pakai sweater nipis ja. Kalau aunty tahu pasal ni, ,mesti dia tak akan habis2 membebel. Malas la nak pakai tebal2, nanti nampak gemuk. Eceh!
Aku berjalan sambil memerhati gelagat orang ramai. Ada kanak2 dengan riangnya buat orang salji. Aigoo kyeota~ ada pasangan kekasih yang menikmati panorama salji bersama2 dan..*terhenti*
Sepasang suami isteri bermain2 dengan anak kecil mereka. Aku tersenyum perit. Im miss my parents! Kalau ayah ada time ni, mesti ayah akan baling salji dekat aku, and ibu akan marah ayah. Hahaha! Sayang, tu semua hanya impian yang tak kesampaian *tunduk*
Salji mula turun dengan lebat. Nampaknya aku kena balik rumah sekarang. Aku mula mengatur langkah untuk pulang. Tapi malangnya aku LUPA JALAN NAK BALIK. Arghhh!! Dah 10 kali aku berpusing2 dekat kawasan ni. Suhu dah makin turun dan salji makin lebat. Dahla aku tak tahan sejuk.
Aku hanya mengikut ke mana saja kaki aku melangkah. Aku semakin penat dan penat. Aishh seriously letih plus sejuk. Pandangan aku berhenti bila ternampak bus stop. Tu ja tempat yang aku nampak. Aku duduk di situ sementara nak tunggu salji berhenti. Aku hanya mampu memeluk tubuh.
Badan aku makin lemah. Aku perlu panaskan badan, but how. Its too cold here!
~Jeon Jungkook POV~
Aku terus keluar dari cafe, semakin lama aku dekat situ semakin panas! Senang2 ja dia gelarkan aku jerk! I hate that word! Siap la kau, aku akan buat kau merana!
Aku memerhati jam tangan aku. Omo! Dah pukul 1.30 pm, kalau hyung tahu yang aku keluar dorm senyap2. Im dead! Hyung selalu layan aku, macam aku ni budak kecik. Aku dah besar dah la! Aku keluar dari mall. Salji turun dengan lebat, tapi aku tetap kena balik, sebelum hyung perasan yang aku tak ada.
Aku mengharungi salji lebat untuk balik. Tapi badan aku makin lama makin lemah. Langkah aku berhenti apabila nampak bus stop tak jauh dari aku.
'Mungkin aku boleh berlindung di sana, sementara nak tunggu salji berhenti' fikirku.
Aku berjalan menghampiri bus stop tu, tapi dari jauh aku boleh nampak seseorang juga berlindung dekat situ. Aishhh macam mana kalau tu fans aku? Tapi aku tak ada cara lain, badan aku makin letih. Aku terus melangkah ke bus stop tapi mata aku tak lekang memandang susuk tubuh tu.
Dari lihat cara dia duduk, aku boleh nampak yang dia ni betul2 sejuk. Omo! Kesiannya! Nak ja aku bantu dia, tapi aku pun sejuk juga.
Aku memerhati susuk tubuh perempuan tadi. Bwo? Aishh dia lagi! (-_-")
"YAH!! WHAT ARE YOU DOING HERE??!!"
Arissa terlompat sedikit bila dengar aku jerit. Tak boleh kah sehari aku tak jumpa dia! She always getting my nerve.
Arissa perlahan2 pusing menghadap aku. Omo! Pucatnya muka dia! Kesiannya! Argh nonono, Dia tak patut dikasihani! Biar padan muka dia, siapa suruh panggil aku jerk.
Aku cepat2 menepis segala rasa bersalah yang cuba menyelubungi ku.Aku tak boleh kalah dengan dia!
"I have told you, stop stalking me!"
"Bwo? Stalking you? Excuse me sir, im not ,okay! Maybe you re the one who are stalking me"
Wow, daebak~sejuk2 macam ni pun dia boleh melawan cakap aku. Dasyat betul. Selalunya orang akan senyap tapi dia masih bertenaga nak berdebat dengan aku.
"Stalking u? Ewww!! Never in the million years! Now get lost, this place is mine."
Aku terus berjalan untuk duduk di bus stop tapi..(-_-") sempat lagi dia tahan kaki. Nasib baik tak jatuh.
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...