Selepas aku tolong aunty kami meneruskan aktiviti kami. Bila masuk ja shopping mall, masalah baru pulak datang. Aduhai!!!!
Dari luar aku boleh nampak banyak kedai2 dalam mall ni. Beratus2 kedai dan beratus2 kalilah aku kena teman aunty masuk setiap kedai kat mall ni. Untuk pengetahuan semua, aunty aku ni raksasa shopping so kalau nampak kedai banyak2 macam ni yang buat dia happy! Kalau boleh setiap kedai dia nak masuk.
First benda yang masuk dalam otak aku adalah kerusi urut.Aku kena cari kerusi urut. Mana tau nanti kaki aku tak dapat tahan. Kesian kaki aku *sambil tengok kaki*
"Arissa, aunty nak start dari kedai tu, lepas tu yang hujung tu pulak, then yang kat atas tu. Habis yang atas tu aunty nak kedai yang besar tu, pastu aunty nak cuci mata dekat kedai yang jual kasut tu. Then kedai yang ada.."
"Aunty, cakapla aunty nak masuk semua kedai kat mall ni. Apa susah." Aku tarik tangan aunty. Sebelum aku terpaksa tahan telinga dengar aunty cerita pasal apa yang ada kat mall ni.
Selepas kedai yang ke 54. Aku dah tak larat. Aunty masih khusyuk bershopping sampai tak cukup tangan aku nak pegang beg2 shopping aunty. Ya Allah, betapa beratnya beg2 ni. Kalau hari2 macam ni, kurus aku.
"Arisaa, aunty nak ke tandas. Senak perut la. Kalau Arissa tak kesah, Arissa tunggu dekat kerusi tu okay. Nanti aunty datang secepat mungkin"
"Tapi aunty dekat situ mana ada kerusi la aunty..."
Aku tanya aunty tapi tak dak jawapan. So bila aku pusing ja belakang aunty dah masuk toilet. ' Tak tahan dah la tu'. Fikir aku sendiri. So sementara nak tunggu aunty selesai, aku pun cari kerusi dekat2 kawasan tu. Aku tau mau duduk jauh sangat takut sesat. Then.. aku mula senyum sorang2. Cuba teka apa yang aku jumpa.. hahaha
"Oh my jagiya~ dah lama aku cari kau tapi hari ni baru jumpa. Memang tak disangka2kan. Kita memang ditakdirkan bersama. Hahaha."
Aku berlari ke arah 'jagiya' aku sambil depa tangan. Orang semua tengok aku dengan pandangan pelik tapi apa aku kesah. Aku terus merebahkan badanku atas kerusi urut yang baru aku jumpa. Yes! My jagiya tu adalah kerusi urut. Hahaha.
Aku dan 'jagiya'ku menikmati saat yang paling mengembirakan sampaila..
"Arissa.. It's that you?"
Ada suara yang sangat aku kenal. Suara yang paling membingitkan dalam dunia ni. Aduh! Apa yang aku nak buat ni. Lari??? Ah tak2 ,nanti kantoi sangat yang aku ni Arissa. Tukar nama??? Dah terlambat Arissa.
"Hyung. Come here, she is my classmate"
Aduh, dia panggil hyung dia pulak. Habisla aku. Cukupla apa yang aku lalui hari ni. Betapa penatnya teman aunty shopping, then jumpa annoying boy ni pulak! Aku dah tak dak pilihan lain dengan hanya berdepan dengan mereka.
"Anyeong Arissa. Who I am?" Jungkook cuba untuk tutup mata aku.
"Dont you dare to touch me! If not I will kill you!" Aku menunjuk penumbuk dekat Jungkook.
Jungkook hanya senyum. Macam mana la dia boleh jadi idol dengan perangai budak2 macam ni. -_-".
"Anyeong haseyo! We are BTS" kata salah seorang hyung Jungkook.
"Hmmm. Anyeong~" aku tunduk 90 darjah.
"Are you Jungkook's classmate" tanya seorang lelaki yang ada muka baby face. Omo! Comel.
"Aniya!" Aku tak nak ngaku yang aku satu kelas dengan orang yang paling annoying dalam dunia ni.
"She telling lies. Of course we are classmate" Jungkook mencelah. Aku bagi pandangan maut dekat dia. Kenapa la dia tak boleh tutup mulut.
"Mianhe~ our maknae is very naughty! But sometime he also annoying too. By the way, do you know us?"
Dia cakap sometime, ewww budak ni memang annoying everytime okayh! Aduh soalan yang sukar di jawab. Kalau aku jawab tak kenai, nampak sangat aku ni kuno kan.
"Ne, I know BCF very well" balas aku. Tapi berdekah2 mereka ketawa bila dengar jawapan aku. Pandangan aku terhenti dekat sorang ni, gelak mengalahkan alien. Dan dia duduk sebelah Jungkook. Kawan baik Jungkook kah?
"Wae? Did i do anything funny" tanyaku sebab mereka tak habis2 ketawa dekat aku. Malu woo. -///-
"You telling lies again" Jungkook cuba bercakap tapi masih diselangi ketawa.
"We are BTS not BCF"
Owhh. Patutla mereka ketawa tak henti2. Ok my fault.
"Honestly, I dont know you" aku tunduk bawah. Malu. Pipi aku terasa panas.
"No, it okay. Are you blushing? By the way my name is Jimin"
"No, i m not blushing. It just..just.." aku masih gugup. Malu bila teringat apa yang jadi tadi.
"You re blushing" Jungkook celah lagi. Dia ni memang nak sakit! Pipi aku bertambah merah, bukan sebab malu, tp sebab geram dekat Jungkook. Siap kau kat sekolah nanti!
"Guys, let introduce ourself to this little girl"
Mereka mula memperkenalkan diri. Terasa diri ni special pulak kan. Hahaha. Semua dah perkenalkan diri tapi masih tinggal sorang iaitu Jungkook. Dan belum sempat dia buka mulut. Aunty dah keluar tandas. Yeah! Aunty keluar tepat pada masanya.
"Arissa, mianhe ~aunty lambat sebab tadi aunty....Omo! BTS???!!"
Aunty lari2 anak ke arah kami. Oh, no! Lama lagi la aku kena duduk dekat sini. Aunty mula berbual dengan BTS. Aunty!!! Arissa nak balik. Tak pa aunty, Arissa sanggup temankan aunty untuk ke kedai yang ke 55 asalkan kita jauh dari Jungkook..
"AUNTY!!!!!!"aku hanya mampu jerit dalam hati.
***********************************
Part 10 done! Hahaha mianhe kalau ada broken eng dalam ni. Harap semua readers enjoy! Part 11 coming soon~ have a nice day^_^
#it only a bad day, not a bad life, but there is something good in every day. Keep calm and always remember Allah#
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...