Chapter 24

2.8K 258 9
                                    


~Arissa POV~

"Ouch!!" Aku memegang kepalaku yang sakit. Haish siapa la yang ketuk kepala aku ni! Sakit woo~

"Gomawo noona.." Jungkook memberikan senyuman manis kepada aunty. YAH!!NO ONE CAN STEAL MY AUNT!

"Everything for you~" dengan itu, aunty terus pergi ke dapur sambil memegang senduk. Omo! Aunty ketuk kepala aku dengan senduk. Haishh patutla sakit *gosok kepala* Sebelum tu sempat lagi aunty jeling aku. Emm wae?

Pandangan aku beralih ke arah Jungkook.

"Wae?" Tanya aku.

"Nothing just..you keep calling my name when you are sleeping."

"Huh?" Owh, jadi tu semua mimpi ja. Nasib baik tak jadi betul2. Haishh what a weird dream! Kenapa aku mesti mimpi dia pulak! Dah la mimpi yang kami hampir2...errr just get over it!

"Are you really miss me?" Jungkook senyum mengejek. Erghh!! Bencinya aku dengan senyuman tu!

"ANI!!!" Aku cuba mempertahankan diri aku. Habisla kalau dia tahu~ mesti lagi teruk aku kena ejek dengan jerk ni.

"Then, why you keep calling my name and you re blushing now. Are you dreaming about me. Awww so sweet!! (^_^)"

Aku blushing? Biar betul? Yah, what wrong with my cheek! Jebal~ jangan la blushing sekarang.

"Ewww dreaming about you?! Sorry, never in your wildest dream. Im dreaming about Jungkook from...err..from.."

"Bangtan?"

"No!! Jungkook from..err..err. r-unning man. Yup! Jungkook from running man." Aku memetik jari aku dengan penuh yakin. Eceh!

"Fine. So lets do our work." Jungkook mengeluarkan kertas majung dari beg plastik. Fuh!! Nasib baik dia tak gali sampai ke lubang cacing.

"Lets go~" aku menggosok kedua-dua belah tangan aku. Jungkook hanya ketawa kecil.

"Eh why are you laughing?"

"Kyeopta~" Jungkook senyum.

"Who? Me? Well im--"

"Not you, pabo! IU!! I am her fanboy!" Jungkook menunjuk ke arah televisyen yang memaparkan gambar seorang gadis sedang menyanyi.

Haishh malunya! Perasan betul! Tapi kenapa hati aku sakit bila Jungkook puji perempuan lain? Wahai hati buangla hasad dengki tu jauh2!

~Jeon Jungkook POV~

"Not you,pabo! IU! I am her fanboy!" Kata ku.

Arissa hanya tertunduk malu. Hahah perasan jugak dia ni! Well~ aku paling suka tengok dia blushing sebab dia nampak lagi comey. Haishh Jungkook, *erase* *erase*

Kami mula membuat kerja. Arisaa pun dari tadi asyik senyap. Adakah dia marah sebab aku puji IU noona tadi? Arrr.,Ada aku kesah!

10 minit kemudian.

Haishh aku dah tak tahan! Kenapa dia senyap sangat! Boring lorh~

"Fine!! You also kyeopta!!" Aku terus menutup mulutku. Pabo! Pabo jungkook! Haishh Aku terlepas cakap.

Arissa terus mendongak untuk melihat wajah aku. Keadaan jadi senyap dan lepas tu..

"HA! HA! HA!" Arissa memegang perutnya sambil gelak terbahak-bahak. Sekarang ni turn aku pulak untuk blushing. (-////-)

"G-gomawo! HA!HA!" Dengan itu, Arissa terus meneruskan agenda ketawanya!

"Yah! Stop laughing!!" Tapi Arissa tetap tak berhenti2 ketawa.

"Yah, I say stop. HAJIMA!!" aku terus mencapai telefon aku dan menayangkan gambar Arissa sewaktu dia tengah tido. Dan yea~ baru dia berhenti ketawa.

"W-where did you get it?" Muka Arissa menjadi lebih cuak. Haha tau pun takut.

"Secret. I can update this on insta if you make me mad! So beware!" Ugut aku. Wow! First time aku mengugut perempuan. Aku boleh nampak Arissa menelan air liur dek takut ugutan aku tadi. Haha.

"Emm..J-jungkook i will be back." Arissa terus bangun untuk beredar. Eh! Nak ke mana. Oh this is unfair, mana adil aku buat kerja sesorang or dia nak lari sebab takut ugutan aku tadi?

"No,no,no! No one can run from me!" Aku terus menarik lengan baju Arissa membuatkan dia terduduk semula. Nasib baik aku tarik lengan baju, nasib baik bukan tangan dia.

Arissa memandang aku dengan pandangan yang tak puas hati. Aku hanya senyum, hehe saja nak bagi Arissa lagi panas. Dia terus bangun dan pergi ke biliknya.

Omo! Apa yang aku dah buat? Bersalahnya T^T

~Arissa POV~

"Tak guna Jeon Jungkook!!!" Aku menjerit sambil menutup mukaku dengan batal.

Firstly, aku mimpi pasal dia dan aku almost kissed.. then, dia tangkap gambar waktu aku tido, tak cukup dengan tu dia tarik lengan baju aku! Seriously, he is very annoying!! Aku naik atas pun sebab nak solat asar bukannya nak curi tulang!

Malas la aku nak layan perasaan sakit hati ni, baik aku pergi solat dulu. Dengan itu, aku terus bergerak ke bilik air untuk ambik wudu'.

~Jeon Jungkook POV~

Kenapa la dia lama sangat? Aku mengetap gigi tanda tak puas hati. Apa yang dia buat kat atas tu! Dah 15 minit aku tunggu dia!

Aku ambil keputusan untuk ke dapur. Well, noona tengah masak. Boleh la aku tolong sikit2.

"Noon--"

"Yah! Dont come in!" Noona terus jerit dari dapur. Err wae?

Bau hangus mula terasa. Bwo?? Hangus? Noona~ im coming stay there!

"Noona!! Are you okay?" Tanyaku risau.

"Errr.. i-im fine.." noona menghalang aku dari masuk ke dalam dapur.

"Are you sure?" Aku cuba untuk menjenguk ke dalam dapur tapi this noona, she blocking my vision!

"Err ne! J-jungkook, can you help me?" Noona cuba untuk ubat topik.

"Y-yes sure (^_^)"

"Can you please call Arissa for me?"

Aku mengangguk kepala dan terus ke biliknya.

KNOCK! KNOCK! KNOCK!

Pintu Arissa aku ketuk kuat2. Heheh saja nak bagi dia rasa sakit hati. Well~ im a bad boy!

Dah dekat 10 kali aku ketuk tapi tak ada satu pun jawapan. Aku terus memulas tombol pintu bilik. Agak tak beradab tapi siapa suruh tak bagi respon waktu aku ketuk pintu!

Bismillahirahmanirahim..*jungkook tergamam*

Arissa tengah membaca sesuatu sambil duduk di atas tikar (sejadah). Seriously sedapnya suara dia, seolah2 dia menyanyi. Wow! Its beautiful melody~

Aku duduk di belakang Arissa sambil bersandar di dinding. Seriously aku tak pernah rasa setenang ni. Kan best kalau aku pun boleh baca macam Arissa baca. I envy her!

Aku perlahan2 menutup mata sambil alunan merdu suara Arissa membuai aku. Kalau hyung dengar jugak mesti dia takkan berganjak. Mata aku dipejam erat supaya aku boleh menikmati This beautiful melody. Semuanya menenagkan sampaila..

"ARGHHHHH!!"

Haish masa ni la dia nak menjerit! Habisla kau Jungkook! *facepalm*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hello readers!

Hehehe dah update! Mianhae klau boring~ btw pg td patik pergi pantai. Ambil ilham la ktakan. Hahah series best smbil angin yang tak berbahasa meniup lembut, eceh! Hahah♥ THANKS FOR VOTING, READING, ADD THIS STORIYH TO UR READING LIST! I REALLY APPRECIATE IT!♥ try to check their ff ---> seo_ha_jun wan_nightmare shin_ara

My New Life In KoreaWhere stories live. Discover now