Kringggg!!!!
Yeay! Rehat!! Masa untuk makan!!
" Maisara.." aku terasa tanganku ditarik. Aku mula menggenggam penumbukku bersedia untuk menumbuk siapa saja yang menggengam pergelanganku. Dan kalau dia lelaki aku akan tumbuk di bahagian hidung. Biar sakit! Berani sungguh dia sentuh aku!
"Can I eat with you?"
Aduh! Nak makan dengan aku pulak?! Aku terus menoleh kebelakang, genggamanku dieratkan. I'm ready to hit him!
Tapi sangkaanku meleset. Orang yang memegang tanganku adalah..
" Uh!Eunji?"
"Wae?" Eunji memandangku. Mungkin dia hairan akan tindakan ku itu. Aku menarik nafas lega. Aduh! You're lucky Eunji! Nasib baikla penumbuk ni tak mendarat di muka kau yang gebu tu.
"Are you want to hit me?" Matanya tertumpu pada tanganku yang masih digenggam.
"Ne, ha! A-andwae! Andwae! I think you're... Just forget it! Mianhe Eunji." Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal.
"No, it okay! Maybe you are so hungry. Let's eat!!! Kaja~" Eunji mengangkat sebelah tangannya ke atas. Semangatnya Eunji ni bila nak makan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dari jauh kantin nampak macam sesak. Aku dan Eunji beratur untuk membeli makanan. Arghh! Barisan untuk membeli makanan sangatlah panjang dah macam trafic jam dah -_-"
"Dont worry they dont sell pork!" kata Eunji sambil senyum bila lihat aku seolah-olah penat menunggu. Mungkin Eunji nak menghilangkan kebosanan bila beratur.
"W-what?? How did you know that Islam.."
"Islam not allow muslim eating pork. Right? I know it from a book." Eunji memotong percakapanku.
Mulutku ternganga.Macam manala Eunji boleh terfikir nak baca buku macam itu. Tapi bagus juga!
"Hey! Close your mouth! You look weird!!" Eunji ketawa.
Hahahaha! Baru aku sedar yang dari tadi mulutku masih terbuka. Nasib baik lalat tak masuk kalau tak, tak datang sekolah lah aku esok. Hahaha.
"Arissa!! Here!!" Arissa melambai dari jauh dengan semangatnya. Aku terus berjalan ke arah Eunji dengan berhati-hati. Mana la tahu nasib pagi tadi akan berulang lagi. Hahaha nasib baik lantai kantin tidak licin.
Aku melabuhkan punggungku di sebelahnya dan terus menadah tanggan untuk membaca doa. Memang dari kecil aku di didik agar membaca doa dulu sebelum makan. Kalau kami masih berdegil, alamatnya kena berlapar la. hahaha boleh mati kelaparan macam ni semata-mata tak baca doa makan. Hurmm I miss my dad.
"Allahumma barikka na fi ma razaqtana waqina a'za ban..a'za ban..a'za ban," Aduh! Aku dapat rasakan Eunji memerhatiku dari tadi dan sebab tu la aku lupa ayat seterusnya. Aduh! Macam manalah aku boleh lupa! Mungkin aku tidak berapa selesa bila ada orang memerhatiku tambahan orang yang baru ku kenal.
"A'zaban nar. Its means protect me from the torture of hell."
Aku memandang Eunji dengan penuh kehairainan. How can she know that??. Eunji hanya senyum kepadaku sebelum sambung makan semula meninggalkanku yang masih kebinggunggan.
"Eheemmmm"*fake cough*
Time tengah sedap makan ni pula ada orang batuk! Wae? Nak Fisherman Friends?Aku dan Eunji berhenti makan dan kami mendongakkan kepala agar dapat melihat tuan empunya suara.
"Hey you! This is our place, so get off!"
Aduh! Dia lagi. Dia ni la yang tanya soalan dekat aku pagi tadi. No way!! Kami tak kan berganjak sebab kami yang dapat dulu tempat ni. Lagipun kami dah pun makan, takkkan nak ubah tempat duduk kot. Bak kata orang tua-tua kalau makan merata nanti kawin banyak! Aku tak nak!
"Oh! Really? This is your place? Then..why I dont see your name here?!" Aku sambung makan, malas layan orang macam ni! Menyusahkan! Perempuan tadi terus berjalan ke arahku dengan tangannya digenggam erat.
" Hey! Who are you to challenge me?!" Sekarang pelajar perempuan itu telahpun berdiri di sebelahku. Aku hanya menghiraukannya dan cuba untuk menikmati makananku.
" YAH!! Do you listen what I said??!!" wah! suaranya sangat kuat sehingga pelajar yang berada di kantin memandang ke arah kami. HUH! Dia ni memang cari pasal betul! Aku terus menyuap makanan ke dalam mulutku even aku dapat rasakan ramai orang sedang memerhati kami.
PANG!!!!
Semua orang tergamam! Termasuk la aku. Masa seolah-olah berhenti dan suasana diam menyepi *macam pantun pulak*
*************************************************************************************
dear readers,
part 5 dah siap, mianhe sebab jalan cerita tak berapa best. Sorry jugak kalau ayat agak skema. saya masih baru, mohon tunjuk ajar ^_^
YOU ARE READING
My New Life In Korea
FanfictionArissa Maisara just a plain islamic little girl who have the guts to do everything to get whatever she wants. Even though, it cost her to sneak into tigers' cage at zoo just to have a very good pic of her and the cubs. Yeah, you can say that she ins...