ALA (3)

252 56 5
                                    

Dari jauh kedengaran bunyi pintu kereta ditutup dengan kasar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dari jauh kedengaran bunyi pintu kereta ditutup dengan kasar. Tidak lama selepas itu dua lelaki berpakaian serba hitam, mula Menarik tubuh seseorang memasuki bilik berwarna merah di hadapan mereka.

"Apa babi kau ni berat sangat. Kau tak ikut pyramid makanan ke?"

"Kalau kau nak tahu dia ni truly babi."

Sayup-sayup perbualan kedua manusia itu, menyapa di pendengaran dua lelaki berwajah ketat yang setia menunggu di dalam bilik tersebut.

Masuk sahaja.

Mask hitam yang menutupi wajah kedua lelaki itu dibuka dengan laju Sejurus mengukir senyuman lebar. Masing-masing beriak bangga.

Buk!

"What the fuck! you all want from me?" Darah yang mula mengalir ditepi bibir lelaki itu dikesat dengan kasar.

"Haram jadah!"

"Santan! Stop. Biar Had settlekan." Lelaki yang digelar Santan itu segera mengatur langkah ke tepi dinding dan berpeluk tubuh. Wajah tidak berpuas hati mula dipamerkan.

Bunyi derapan kaki dari salah seorang lelaki berwajah ketat itu tadi, kedengaran menghampiri tubuh lelaki yang terduduk di atas lantai.

"Where did you hide my sister?" Soal lelaki itu datar. Soalan yang tenang namun diwajahnya tiada secalit pun senyuman.

"What are you trying to say? I don't understand..." balas lelaki di atas lantai itu cuba menafikan.

senyuman sinis mula terukir.

"Pura-pura gila." komen lelaki yang berdiri di sebelah Santan seraya mencampakkan sekeping gambar.

Mereka berdua lah yang membawa manusia di atas lantai itu ke dalam bilik ini dengan semangat berkobar.

"Tsk. Your sister is dead, you will never see it again." Jujur lelaki di atas lantai itu tanpa perasaan.

"Fuck!"

Bang! Bang!

Dua das tembakan tepat mengena dahi lelaki tersebut. Darah yang mengalir dipandang sepi oleh keempat orang lelaki berpakaian serba hitam itu Sebelum masing-masing mula melangkah keluar.

"Aku cau dulu. Santan Let's go!" Ujar lelaki yang telah membawa sampah dari club itu tadi ke cellar mereka.

"Cupak, janji mesti ditepati right?"

"Hm, aku taulah." Kedua lelaki itu mula mengatur langkah keluar. Masing-masing tangan diletakkan dalam poket seluar.

"Had. Grok has informed me, He found out that your sister was pregnant before she died." Terang lelaki yang berpeluk tubuh di sebelah lelaki berwajah ketat itu.

"What about her baby?"

"Dia tak nampak ada baby dekat mayat adik kau." Lelaki berwajah ketat itu mula mengerutkan dahi.

Sudah setahun adik perempuannya itu menghilangkan diri. Informasi terakhir yang mereka tahu mengenai gadis muda itu, gadis itu tinggal serumah dengan teman lelakinya. Alfred Risco.

"Bawa mayat Hadriana ke Vila aku. And aku nak kau cari baby dia." Lelaki yang diarahkan itu mengangguk sekilas sebelum melangkah pergi.


___•*•___

Elra Pov

Bunyi tangisan sesuatu menganggu waktu tidurku. Jam dinding aku pandang sekilas. 2:30 a.m? Pontianak ke? Aku mula mengatur langkah perlahan membuka pintu utama. Buka sahaja aku segera menoleh ke arah kiri dan kanan. Kosong?

Aku beralih memandang ke bawah sekilas.

"Astagafirullah! Anak siapa pulak ni?" Angin sejuk yang mula bertiup memaksa aku untuk membawa bayi itu ke dalam rumah. Kotak yang menjadi tempat bayi itu duduki, aku letakkan di atas meja perlahan-lahan.

"Siapalah yang kejam sangat buang kau ni? Dahlah dibuat macam anak kucing. Cukup la aku kena buang..." Bayi itu senyap memandang wajahku seolah memahami apa yang aku katakan.

"Chak! Mata kau cantiklah. Warna biru." Bayi itu mengukir senyuman tanpa gigi. Kertas yang diletakkan dalam poket bayi itu menarik aku untuk membaca isi kandungannya.

Kertas tersebut aku buka perlahan-lahan.

"Kepada seseorang yang telah diamanatkan untuk jaga Baby Ean. Saya harap awak jaga dan lindungi dia, jangan biarkan sesiapa pun musnahkan hidup dia. Jagalah dia macam mana awak jaga nyawa awak sendiri."

Yang benar.
MunmyReanzHaider

Sumpah! Aku takde sign mana-mana kontrak Drama. But why me? Siapalah aku untuk jaga bayi ni. Dahlah hidup pun tak tentu arah. Lepas satu, satu.

Haih...

Rengekkan tiba-tiba dari bayi itu mengembalikan aku ke alam nyata. Apa dia nak? Dia lapar ke? Kotak bayi itu aku selongkar. Botol susu dan sebalang serbuk susu dari dalam kotak itu membuatkan aku menarik nafas lega.

"Nguwekk~~!nguwekk~~!nguwekk~~!"

"Tunggu sekejap ye!" Aku berlari dengan pantas memasuki ruang dapur. What should I do? Ha Lantakla! Botol susu berwarna biru di genggamanku, aku cuci dengan laju dan segera masukkan tiga sudu serbuk susu. Sesudah itu, air suam turut aku masukkan sebelum mengoncang botol tersebut dengan sekuat hati.

Aku mengatur langkah kembali ke ruang tamu.

"Shus!...shus!...ni susu untuk kau." Botol susu yang berada di tangan, aku masukkan ke dalam mulut bayi itu tanpa kata. Tindakan drastik bayi itu menyusu sambil mengenggam kaki membuatkan aku menarik nafas lega.

"Macam mana aku nak pergi kerja esok..." Usapanku pada jari bayi itu langsung tidak menghentikan aktivitinya menyedut botol susu.

Alahai kecilnya dia...

A Long Adventure Where stories live. Discover now