ALA (20)

94 26 3
                                    

"Mmmm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Mmmm.......pffft!"

"Baby...Behave." Tegur Elra perlahan. Beanie comel di atas kepala baby ean dikemaskan sedikit sebelum meneruskan langkah dengan laju tanpa menoleh kiri dan kanan.

Bus stop yang hanya di duduki oleh berapa orang manusia di hadapannya dihampiri laju. Sampai sahaja. Tempat duduk di sebelah wanita yang agak berusia itu mula dilabuhkan punggung.

Nafas yang tidak teratur dikawal perlahan.

Sementara menunggu taxi tiba. Tubuh baby ean di dukungannya dikemaskan sedikit. Elra mula membuang pandangan.

Pelbagai kenderaan mewah yang bergerak di atas jalan raya dipandang dengan pandangan kosong.

Flashback

Tok! Tok! Tok!

"Yuhuu~ El! Binatang Had tu, tunggu engko dekat bawah." Laung Santan di muka pintu.

"Err...okey!" Beanie segera dipasangkan di atas kepala baby ean dengan rapi. Sesudah itu, langkah diatur membuka pintu bilik dengan laju.

Buka sahaja. Tubuh Santan mula kelihatan.

"Asal manusia dalam rumah ni sejenis babi." Maki Santan tiba-tiba. Telefon di hadapannya direnung tanpa kalih.

"Hah?..." Elra memasang reaksi pelik. Belakang tubuh lelaki itu dipandang atas bawah.

"Kecuali engko" Balas Santan memusingkan tubuh dengan laju. Tubuh Elra serta baby ean di hadapannya dipandang bersama senyuman lebar.

"Masuk jelah dulu perut haiwan Musang tu. Then tunggu Had datang." Terang Santan. Menghulurkan kunci kereta berlambang kuda.

Kunci bertukar tangan.

"Kitorang ada hal sekejap. Jumpa nanti." Pamit Santan Sebelum menghilang di balik pintu berwarna hitam.

Tanpa mempedulikan arahan Santan. Elra mengatur langkah menuruni anak tangga dengan laju. Kunci mewah yang berada di genggamannya diletakkan
ke atas meja dengan perlahan Sebelum meneruskan langkah berlalu keluar dari rumah agam tersebut dengan laju.

End Flashback

"Miss?" Tegur wanita berusia itu tiba-tiba.

"Err...Yes?" Elra sedikit tersentak. Lamunannya yang tadi semakin jauh kini kembali ke alam nyata.

"Is that your husband?" Kerutan di dahinya mula terbentuk. Sebelum menghalakan pandangan ke arah sesuatu yang di tunjuk oleh wanita berusia itu.

A Long Adventure Where stories live. Discover now