Seminggu berlalu...Sebuah Asterion Concept diparkir di hadapan HADFEL HOLDINGS tidak lama selepas itu Hadryl melangkah keluar dari perut kereta bersama briefcase di tangan.
Pandangannya di halakan ke arah sebuah Alfard hitam sebelum kembali meneruskan langkah. Tubuh manusia di dalam Kereta Kotak itu seakan dapat diteka.
Tali leher di dada dikemaskan sedikit Sejurus meneruskan langkah ke dalam lift dengan laju.
Belum sempat lift tertutup dengan rapat satu tangan mencelah di tengah. Gadis berbaju ketat di hadapannya dipandang dengan riak mendatar.
"Hey Had? I guess almost three years right? Oh damn! I miss you a lot's." Ujar gadis itu. Menapak laju seraya menjalar tangan di dadanya tanpa salam.
"Pergi balik." Balasnya Mendatar. Butang lift kembali ditekan selepas meleraikan tangan gadis itu dari terus menjalar di tubuhnya.
"Oh come on Had! Don't you miss me?" Lengannya kembali dicapai dengan laju. Gadis itu mula mengukir senyuman mengoda bersama pandangan meleret.
Hadryl menepis kasar.
"Ko dah kenapa? Nak jadi babi ke tiba-tiba menuntut kasih dekat sini." Tegur Santan. Lelaki itu tenang melipat lengan baju ke siku sebelum berpeluk tubuh di tepi lift.
"Gosh! Lucas? Kinda lucky to see you after three years." Balas gadis itu tersenyum lebar Seraya mengemaskan laju dress yang tersarung di tubuhnya.
"Girl. Hadryl doesn't need you anymore. Jangan jadi sial dekat sini. Pergi balik." Balas Santan mendatar. Lelaki itu kini berubah serius.
"Dude cil-"
"Aduh Mama eh!~ Ada cewek baju hitam!~~ Buat saya terpana!~~" Nyanyi Cupak Melangkah laju bersama tarian Michael Jackson di belakang Santan. Frank di sebelah turut melangkah tanpa suara.
"Pahal tak masuk lagi?" Soal Frank mendatar. Cupak di sebelah turut berkerut dahi Sebelum meneruskan suapan sandwich ke dalam mulut dengan kasar.
"Menyesal pulak tak sailang banyak tadi. Ko nak rasa?" Soal Cupak berura-ura ingin menyuap sandwich ke dalam mulut Santan.
"Sial ni, aku serius." Balas Santan menghalakan muncung ke dalam lift.
Tanpa kata Cupak melangkah masuk diikuti Frank. Masuk sahaja. Wajah lelaki itu berubah serius memandang figura di sebelah Hadryl. Frank di sebelah kekal beriak beku.
YOU ARE READING
A Long Adventure
RandomDisaat keluarga tidak memerlukan aku lagi... Dia hadir umpama TIANG LAMPU TEPI JALAN yang menerangi diriku. Dia... "Reanz Haider" ______•*•______ Cacian. Hinaan. Pelbagai cabaran yang harus dihadapi oleh gadis itu apabila diusi...