↳˳⸙;; ❝ sechszehn ᵕ̈ ೫˚∗:

6 2 0
                                    

"Youra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Youra..."

Jungkook memerhati Youra yang tampak mendiamkan diri sahaja. Sudah beberapa hari berlalu, dan gadis itu tidak pernah menyentuh sebarang makanan atau minuman. Dia hanya diam sahaja menghabiskan masanya dengan memeluk lutut di situ.

Terkadang Youra menangis sendirian di situ. Luluh hati Jungkook melihat. Dia tahu, gadis itu sedang dalam ketakutan sekarang lagi-lagi dengan keadaannya yang sebegitu. Dan dia berasa seperti seorang yang sangat teruk kerana tidak mampu menolong Youra.

"Kenapa kau buat dia macam tu?" Persoalan itu akhirnya terbit dari bibir Jungkook. Dia menoleh ke tepi memandang figura tidak asing yang berada di sebelahnya. Lelaki tua itu tampak sedang menahan gelaknya.

"Kenapa aku buat dia macam tu? Kau tanya kenapa?" soal Doktor Do. Tawanya tidak dapat ditahan lagi lalu terlepas di situ jua. Lama juga dia ketawa, sehingga jururawat tidak bersalah yang berada di sebelahnya pun dipukulnya.

"Lawak betul kau ni," ujar Doktor Do usai tawanya mulai reda. Jungkook hanya memandang lelaki itu dengan riak kosong. Tiada apa langsung yang lawak mengenai soalannya itu.

Doktor Do menggeleng kepalanya pelan, lalu tersenyum sinis ke arah Jungkook.

"Kenapa? Kau tak suka tengok kekasih kau kena dera?"

Jungkook mengetap gigi. Bukannya marah kerana Doktor Do menggelar Youra sebagai kekasihnya, tetapi dia marah dengan nada dan tona suara doktor itu yang seolah-olah mengejeknya. Bukan seolah-olah, tetapi memang betul doktor itu mengejeknya. Penumbuk dikepal.

"Jeon Jungkook..."

Doktor Do mengalihkan pandangannya ke arah Youra yang berada di dalam bilik di hadapannya. Terdapat sebuah kaca lutsinar besar yang ditampal di dinding bilik itu, jadi dia boleh melihat segala benda yang terjadi di dalam bilik itu. Malahan, bukan sahaja Youra yang berada di dalam itu. Ramai, ramai lagi pelajar yang turut dijadikan spesimen eksperimennya.

"Kau patut berterima kasih pada aku sebab aku lindungi kewarasan kau. Aku buat kau sebagai kuli aku instead of spesimen macam diorang tu," ujar Doktor Do, jarinya ditujukan ke arah beberapa orang pelajar di dalam bilik itu.

Jungkook turut sama memandang ke arah bilik putih di hadapannya, dan anak matanya hanya menangkap kelibat Youra yang sedang memeluk lututnya. Terhinjut-hinjut bahu gadis itu. Tidak perlu sebarang jawapan, dia sudah tahu gadis itu sedang menangis. Semakin tebal perasaan bersalah di dalam dirinya.

"Perlu ke sampai macam ni?" soal Jungkook. Dia kembali mengalihkan pandangannya ke arah Doktor Do. Tidak sanggup dia melihat Youra yang dalam ketakutan itu.

"Well, yeah!" sahut Doktor Do lalu tersenyum psiko. Dia memeluk tubuhnya sambil memerhati gelagat pelajar-pelajar di dalam bilik di hadapannya.

"Turtle,"

"Ya, doktor?" Turtle laju menyahut apabila dipanggil oleh bos besarnya. Doktor Do melihat para pelajar yang dijadikan spesimen itu bersilih ganti. Jungkook di sebelah sudah menggigit bibir. Takut sekiranya lelaki tua itu melakukan apa-apa yang boleh membahayakan Youra.

Examination  [ ✔ ]Where stories live. Discover now