↳˳⸙;; ❝ zwanzig ᵕ̈ ೫˚∗:

5 2 0
                                    

Jungkook melangkah masuk ke dalam bilik pemerhatian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jungkook melangkah masuk ke dalam bilik pemerhatian. Kelihatan ramai jururawat yang duduk di situ sambil membuat kerja mereka. Tiada seorang pun yang mengambil kisah tentangnya.

Jungkook mengambil tempat di bangku yang berada di hujung bilik. Jarum suntik dikeluarkan dari poketnya. Lantas cecair berwarna merah pekat di dalamnya diletakkan di tapak tangannya. Dia menggosok darah tersebut ke kedua tapak tangannya agar permukaan yang terkena darah itu menjadi lebih luas.

Tiada masa untuk berasa jijik, hanya ini sahaja caranya. Lagipun, ini adalah darahnya sendiri.

Jungkook berjalan ke arah kaca yang memaparkan keadaan di dalam bilik spesimen. Kelihatan Youra hanya diam terduduk di situ. Tidak pasti sama ada gadis itu tertidur ataupun mengelamun. Diam sahaja dia tidak bergerak.

Jungkook memusingkan badannya memandang jururawat lain yang kini berada di hadapan matanya. Kesemua mereka sibuk membuat kerja masing-masing. Ada yang menulis di kertas, ada yang sedang menaip di komputer, ada juga yang sibuk menekan kalkulator. Entah apa kerja mereka, Jungkook pun tidak tahu.

"Yah!" Jungkook menjerit di situ. Seperti sangkaannya, tiada sesiapa langsung yang menoleh ke arahnya. Masing-masing tidak mempedulikannya, hanya terus menerus membuat kerja masing-masing.

"Yah!"

Sekali lagi Jungkook menjerit tanpa menghiraukan fakta bahawa dia lebih muda daripada semua orang yang berada di situ. Ada dua tiga orang jururawat mula melihat ke arahnya, namun sekejap sahaja. Jungkook melihat sekeliling. Dia berdehem kecil.

"ARGHH!"

Jungkook membongkokkan badannya, tangannya dipegang seperti ia baru sahaja tercucuk pisau. Mendengarkan jeritan kuat Jungkook, kesemua jururawat yang berada di situ langsung memandang ke arahnya.

"Sakit!" ujar Jungkook kuat, lalu dilihatnya kesemua jururawat yang berada di situ. Perlahan-lahan, kedua tapak tangannya ditunjuk ke arah mereka semua. Mencarut terus jururawat yang melihat, sepantas kikat mereka melarikan diri keluar dari bilik itu.

"Darah!"

Jungkook tersenyum puas apabila bilik itu sudah kosong dalam sekelip mata. Cepat-cepat dia berlari anak menuju ke luar pintu bilik itu lalu disemburnya darah di dalam jarum suntiknya di laluan pintu itu. Tombol pintu turut dicalit darah. Jungkook kemudian menutup pintu tersebut dan menguncinya dari dalam.

Mata Jungkook meliar melihat sekeliling. Usai menangkap bayang sebuah kunci di atas meja, lantas Jungkook berlari mengambilnya. Dia meneruskan larian menuju ke pintu bilik spesimen. Kunci itu dimasukkannya ke dalam mangga.

【💉】

Youra yang sedang terduduk di dalam bilik spesimen itu terus menoleh ke arah sumber suara apabila dia terdengar bunyi pintu dibuka dari luar. Dia menggigit bibir, takut sekiranya orang suruhan doktor Do ingin mengapa-apakannya. Mendengarkan tapak kaki yang semakin mendekat, Youra pantas berdiri dari duduknya.

Examination  [ ✔ ]Where stories live. Discover now