النهاية
•• لحظات منسيه ...••
يا له من ألم موجع لحظة سماع الحقيقة التى أعرفها ، لم أتألم لمعرفة أمر أعرفُه بالفعل ، هل كان بداخلي ولو جزء طفيف للغاية يتمنى أن أكون مخطئة ، كنت أتمنى أن يكون صادقًا معى وأن كل ما عرفته ما هو إلا إدعاء وإفتراء ...تهدج صدر هيام لحظة سماعها لما تفوه به ياسر وتأكيد بأن كاثرين بالفعل زوجة كرم ، للحظة لم يلمحها ياسر أو نورا طافت بعيناها دموع حزينة سرعان ما وارت عيناها عنهما فهى لن تضعف ولن تظهر تحطمها ، هى قوية وستظل قوية ...
إستطرد ياسر حديثه يخبرهم بما عَرِفَهُ من صديقه ، عقد ياسر حاجبيه بتأثر قائلاً ...
ياسر : كرم فعلاً متجوز كاثرين ....!!!! بس ...!!؟يكفى تلك النيران التى تشتعل بداخلها فلن تتحمل طريقته المملة بالسرد لتهتف به هيام بحدة ...
هيام : ياسر ... !! متعملش زى نورا و إدخل فى الموضوع على طول .....ياسر : هو قال لي إن من سنة ونص فيه شخص بريطاني إتقدم ببلاغ كشاهد عيان على حادثة ... حادثة قتل طفل إنجليزي من أصل عربي إسمه (آدم كرم) و إللى إتقتل على إيد والدته قدام عيون أبوه ...
شهقت هيام بقوة من هول الخبر لتغطى فمها بكفيها من صدمتها لتمنع شهقاتها ، إتسعت حدقتاها بقوة مردفة .....
هيام : أمه هى إللى قتلته ... ؟! ده قلبها مش صخري ... دى معندهاش قلب أساسًا ....أكمل ياسر : بيقول إن شاهد العيان كان شايف الحادثة كلها من بره شباك القبو ... هو كان بيشتغل بستاني بينظف الجناين وكان اليوم دة معادة فى بيت كرم ... شاف كرم متكتف فى الكرسي فى القبو و واقف وراه إتنين رجاله قويين باين كانوا الحراس الشخصيين للست دى ... وكانت كاثرين ماسكه إبنها إللى عنده سنتين من رقبته وبتهدد كرم إنهم لازم يرجعوا لبعض ....
تذكرت هيئة الرجلين مفتولى العضلات اللذان إختطفاها حين ذكرهم ياسر ثم عقبت على حديثه بتساؤل مستنكرة بعدم فهم ...
هيام : يرجعوا لبعض ؟؟!!! ... هو كان سابها ....؟؟!!!بإيضاح لما عرفه أخذ ياسر يستطرد بإسهاب ...
ياسر: بيقولوا إنها كانت مش سَويه نفسيًا .. كانت بتحبه بجنون وعندها جنون السيطرة والتحكم .. قال لى كمان إنها كانت يهودية ومخبيه علي كرم وفهمته إنها أسلمت ولما عرف كدة قرر إنه يطلقها وياخد إبنه ... و إنه حـ يخرجها من حياته ... ولما رفض إنه يرجع لها كانت بتهدده بإبنه وفضلت تضغط على رقبة الولد لحد ما إزرق و إتخنق وكرم مقدرش ينقذه من إيديها والولد بيستنجد بيه ...صمت ياسر لوهلة يتطلع بوجوه هيام ونورا المشفقة المتجهمة ثم أكمل ...
ياسر: بيقولوا بعدها كرم جاله إنهيار عصبي حاد لما شاف المنظر البشع ده وهو كان بيحب إبنه جدًا وهو إللى كان مصبره على وجوده مع المجنونة دى ...
أنت تقرأ
روايه لحظات منسيه بقلم (قوت القلوب) Rasha Romia
Romanceحقوق النشر محفوظة للكاتبه ولا أسمح بأى نقل أو إقتباس بدون إذن مسبق منى بذلك... تدور أحداث الروايه حول ثلاث فتيات يمروا بصعوبات بالحياة لكن مع لقاء قلوبهن بنصفهن الآخر وربط بينهم طريق واحد إلا أن الفراق يصبح حتمى ... ترى هل سيستطيعون المواجهه والتغا...