Jak jsem vlastně napsala tuhle fanfikci? :D

21 3 0
                                    

Zdravím, mí milí prasáci, kteří jste měli koule to dočíst až sem! Ani nevíte, jak moc si toho vážím! (A btw když vám říkám „prasáci", myslím to v dobrém! :D )

Tohle je naprosto unikátně první fanfikce, která pod mýma rukama kdy vznikla. Psala jsem ji asi deset dní a takzvaně „na první dobrou", takže podle toho taky vypadá a já budu ráda za veškeré postřehy a připomínky, které vás třeba v průběhu napadly a je dost možné, že jsem si jich nevšimla :)

Já jsem většinou zvyklá psát příběhy s postavami, které si kompletně sama vymyslím (když zčeknete můj druhý wattpadový profil, tak jich tam pár najdete a budou jenom přibývat O:)), takže musím uznat, že to byl trochu stres vzít si na triko nějaké charaktery reálných lidí a napsat je tak, aby byly čtivé, ale zároveň ne úplně mimo. Každopádně mě to začalo bavit (jako všechno psaní) a oproti těm serióznějším věcem, co většinou píšu, byl tohle krásný oddych, takže uvažuji, že dokonce napíšu pokračování, takže mi můžete napsat a) jestli byste to četli (pokud ne, asi mě to stejně neodradí od toho to napsat :D) a b) jestli byste chtěli, aby se tam objevily nějaké remaky" scén z filmů, knih, seriálů,..., případně jakých :)

/UPDATE: Já už to pokračování MÁM napsaný. Ale stejně mi napišete, cokoliv chcete :)))/

No a na závěr jsem se rozhodla, že vám, kteří možná chodíte sem na Wattpad  nejenom číst, ale také tvořit, pár rad pro psaní fanfikcí třeba podobné té mojí (které jsem si sama za ten týden vymyslela, takže těžko říct, jak moc budou reálně užitečné :D).

1. PIŠTE CO NEJVÍCE GRAMATICKY A PRAVOPISNĚ SPRÁVNĚ.

Tohle se teda netýká jenom fanfikcí ale úplně všeho, co se rozhodnete napsat. Snažte se nebýt líní a dohledat si, jak se správně píší slova, u kterých si nejste jistí. Jasně, každému sem tam něco ujede (já jsem třeba přeborník na fatálně špatné psaní čárek, ale toho jste si asi už všimli :D), ale náročnější čtenáře to bude bít do očí. Koneckonců, kdo chce porušovat pravidla pravopisu, musí je prvně sám znát :)

2. PRVNĚ VYMYSLETE ZÁPLETKU.

A to takovou, která by se dala aplikovat na cokoliv, bez ohledu na to, že aktéry příběhu budou postavy založené na nějakých celebritách nebo prostě jenom opravdových lidech. Můžete si klidně vybrat nějakou takovou, která vás napadla v úplně jiném kontextu. Ušetří vám to spoustu práce a hlavně nebudete muset hned v první kapitole vařit z vody, když si to promyslíte trochu více dopředu.

3. OPRAVDU PEČLIVĚ POZORUJTE SVÉ „OBĚTI".

Tohle je asi jeden z nejdůležitějších bodů. Pokud vážně chcete udělat to, s čím jsem sama měla největší problém, a sice použít v naší realitě existující známé osobnosti jako postavy vaší fanfikce, nejdřív je musíte znát tak detailně, jak jen vám to internet dovolí.

Můj osobní tip je sledovat co nejvíce videí s nimi, pozorovat jak se vyjadřují, jak reagují, jak komunikují s druhými, případně jak řeší nejrůznější situace,... Zároveň (a to je důležitá část, kterou úplně nevím, jak napsat, tak snad ji pochopíte :D) ale nekopírujte doslova to, co řekli nebo udělali, protože pořád píšete svůj smyšlený příběh. Zkuste vytáhnout nějakou jejich vlastnost a přehnat ji tak, abyste z toho vykřesali třeba nějakou vtipnou scénku.

Mně nejvíce pomohlo představovat si členy BTS jako „dream cast" pro tento příběh, takže pokaždé, když mi moje sestra pouštěla videa s nimi (a že jich bylo :D), snažila jsem se na ně tak nahlížet. Ne jako na lidi, kteří budou nutně součástí té fanfikce sami za sebe, ale jako na herce, kteří budou hrát postavy. Podle toho jsem každému z nich vybrala roli, která by jim dle mého uvážení nejvíce sedla, ale zde se se mnou opět můžete přít, jestli bylo něco podle vás mimo, napsali byste to jinak,... protože kolem a kolem jsem to všechno jenom odhadovala :)

4. KDYŽ PÍŠETE MILOSTNÉ SCÉNY, PŘIPRATE SE NA TO, ŽE TO BUDE DIVNÉ.

Já třeba neumím noc psát milostné (myšleno sexuální :D) scény obecně, natož když jsou jejich aktéry reální lidé. Takže je třeba prostě počítat s tím, že jestli je pro vás psaní sexu v příběhu obecně cringe, tak tady se to teprve zdvojnásobí.

Mé rady k minimalizaci tohoto cringe by asi zněly takto: Opět svůj mozek nastavte tak, abyste si uvědomovali, že je to celé fikce, vy máte k dispozici nějaké herce a píšete jim scénář toho, co mají zahrát. Zkuste být spíše než explicitní, raději zábavní, šokující a berte to s nadsázkou. Nakonec si celou scénu přečtěte ještě jednou a části, u kterých se budete stydět, rovnou vymažte. 

A pokud jste moc insecure ohledně těchto věcí (jako já :D), ale přesto se chcete hecnout a prostě to tam střelit, tak se soustřeďte na popis okolnosti této scény více než na explicitní popis toho, kdo co komu dělá, což si čtenář stejně umí domyslet a domyslí si to rád :)  

5. POKUD JSTE FAJNŠMEKR A FAKT HROZNĚ CHCETE POPISOVAT SEX EXPLICITNĚ, ALESPOŇ SE NAUČTE TAKOVÉ SCÉNY PSÁT POŘÁDNĚ.

Mám jednu kamarádku, která se toho nebála, a prostě jednu dobu psala porno povídky. My všichni její přátelé jsme se potili a styděli, když jsme to četli, ale ona to prostě měla napsané tak, že to bylo dobré a stylu psaní se nedalo nic vytknout. Čtenáře to šokuje a mně osobně bylo hrozně nepříjemné to číst, což byl ale asi zároveň její účel.

Takže předtím než se do toho pustíte sami do psaní takových scén, přečtěte si nějaké autory, kteří tohle fakt umí napsat dobře. Čímž se dostáváme k poslednímu bodu, a to: 

6. ČTĚTE.

Prostě čtěte. Ať už fanfikce, naučnou literaturu nebo beletrii, nakonec vás nic nenaučí tak moc psát jako čtení samotné (a pak se taky musíte odhodlat k tomu, že sami něco napíšete a počítat s tím, že na začátku to bude strašný :D). Když uvidíte, jak uspěli jiní autoři, kde udělali chyby a jak se z nich poučili, samotné vás to nejvíc posune a vlastně se tak můžete vyvarovat udělání těch stejných chyb trochu předem :)


Tak doufám, že jsem nezapomněla na nic, co jsem vám chtěla sdělit, kdyžtak vám to sem dopíšu, až si vzpomenu :D

Jinak doufám, že si všichni stále užíváte krásného léta! :))

Ruu,

autorka fanfikce




🎉 Dokončil/a jsi příběh Neexistující dívka, která přelstila korejského mafiána 🎉
Neexistující dívka, která přelstila korejského mafiánaKde žijí příběhy. Začni objevovat