Diruang tamu terdapat tiga orang gadis dengan santai menonton tv sambil mengunyah makanan ringan seketika deringan telefon menyentakkan semua disitu.
"Ya assalamualaikum"
"...."
"Why?"
"....."
"Oh ok"
Ditutup panggilannya lalu dilihat ke arah 2 orang gadis yg turut melihat ke arahnya.
"Kenapa sha ?"tanya izz atau dikenali sebagai Izziati yang paling tua antara mereka berempat.
"Ayahda suruh kita balik ke Malaysia dan sekolah dekat sana katanya kita kena ambil SPM dekat sana tanpa sebarang bantahan"terang sha a.k.a shafiqa.
Mesti pelik ann kenapa ayahda? Diorang berempat ni berkerabat di raja tetapi identiti dan nama penuh disimpan rapi nanti kang heboh kata riak pulak.
"Ad dah tahu ke belum tentang ni?"El mula bersuara bila melihat Ad tiada disini ..El atau nama nya Elvina.
Mereka mengangkat bahu menandakan tidak tahu kedengaran derapan kaki di tangga mereka menoleh.
"Ad tadi-"belum sempat sha mahu memberitahu ad sudah memotong..
"Aku dah tahu ayahda suruh kita sekolah dekat sana dan aku setuju"tutur Ad tanpa nada.
"Tapi kau serius kau tak apa apa bila sampai sana?" Izz bertanya lembut.
mereka menetap di US kerna sebab tertentu dilihat Ad menghela nafasnya.
"Ya i am okeyh dont worry"sebaik sahaja Ad berkata, dia melangkah naik ke biliknya untuk mengemas pakaiannya.
Mereka bertiga berpandangan.
"I hope she will be fine"mereka mengangguk lalu naik ke bilik untuk mengemas apa yang patut kerna esok mereka sudah mahu bertolak ke Malaysia.
"Mana ad dengan El?"izz bercekak pinggang lama betul dua mangkuk ni.
"Mana aku nk tau pergi lah tengok"kata sha lalu El turun dari tangga.
"Aik Ad tk turun lagi?"tanya El mereka menggeleng.
"Lama betul dia buat apa sebenarnya"geram izz selalunya Ad paling awal.
"Cuba kau panggil dia"sha menepuk bahu izz dia menarik nafasnya.
"Ad-"belum sempat dia mahu menyebut nama panjang Ad dilihat tuan punya nama sudah turun.
"Dah tak payah nak memekak"dengan selamba nya dia mengambil kasut lalu keluar ternganga ketiga tiga sepupu nya.
"Selamba badak dia ja"gumam sha namun dapat didengari oleh izz dan El mereka hanya tergelak.
"Cepat!" Terkejut mereka bertiga.
"Yer sabar lah tadi dia lambat orang takdak pulak nak marah marah ni bila kita lambat sikit nak marah marah eyyy sabar jelah"bebel izz.
Sha dan El tergelak mendengar izz yang membebel tak habis habis tapi Ad hanya buat dont know ja.
Flight.
"Nanti kita tinggal dekat rumah yg Ad suruh aku beli"bagitahu El mereka mengangguk sahaja.
Setiba nya di balai pelepasan dipandang suasana disitu aura yang kuat mula terasa tapi dibuat tidak tahu sahaja siapa lagi kalau bukan Ad yang hanya diam dari tadi.
_______________________________________Elite school
Satu elite school heboh tentang kepulangan DG ke malaysia sepanjang knight melintasi setiap kelas hanya tentang DG sahaja yg mereka dengar.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...