"kenapa kena kumpul ni?"soal salah seorang anak buah DD.
"Boss cakap ada benda nak kena bincang"tutur Jai.
DD melangkah masuk ke dalam bilik meeting aura hitam memenuhi ruangan bilik tersebut.
"Korang tahu atau tidak kenapa kami suruh kumpul?"soal Risqi.
Anak buah DD mengeleng.
"Erm btw boss duduk lah" terjongket kening DD.
"Kenapa?"soal Aretha.
"Nampak tak adil lah boss berdiri kitorang duduk"katanya. DD memang rapat dengan mereka tak ada pula melayan mereka seperti hamba.
DD tergelak kecil.
"Tak apa kamu duduk ja kami datang ni nak bincang tentang haritu"tutur Veen.
"Bukan boss cakap minggu lepas ke?"
"Benar, tapi kami ada aktiviti yang perlu dilakukan jadi kami tunda ke harini." Anak buah DD mengangguk faham.
DD menoleh ke arah Azka yang diam dari tadi tapi matanya sedang melihat ke arah sesuatu.
"Azka kau tengok apa?"soal Risqi.
Gadis bermata magenta tu menoleh sekilas dan ditoleh ke ke arah sesuatu tu semula.
"Bangun"semua anak buah DD terpinga pinga.
"Kau yang pakai baju putih tu bangun" Kimi tergetar getar untuk bangun tapi dia cuba berlagak seperti biasa.
"Apa salah saya boss?"soalnya dengan sedaya upaya untuk tidak gagap.
"Apa kau dah buat hm?"soal Azka ditepuk bahu Kimi.
"Saya buat apa boss? Saya tak tahu yang data kumpulan kena ceroboh"tanpa dia sedar dia sudah tersasul.
"Kau cakap kau tak buat apa? Tapi tadi Risqi dan Veen belum cakap tentang data kena ceroboh. Setahu aku kalau ada apa apa masalah yang jadi akan sampai kepada D'HG dulu dan direct kepada Kitorang" sepupunya dan anak buah nya yang lain terkedu sepandai ini Azka bermain kata dengan lelaki tersebut.
'arhh kau bodoh Kimi!'getus Kimi
"Dan dekat leher kau lambang Jerung"Kimi terbungkam apa dia nak jawab sekarang ni.
"Dan berwarna hitam." Sambungnya.
"Apa maksud kau Azka?"soal Veen.
"Black Shark" terpinga pinga semua orang.
"Black Shark adalah kumpulan mafia yang licik dan kotor. Setahu aku kumpulan BS sudah banyak kali terlepas dari polis dan sekarang dia kembali dengan mahu kan kedudukan kita jadi Kimi apa kau nak?"
Jejaka tu Tergelak sinis.
"Wow aku tak sangka leader DD ni licik dan sangat peka. Kau tanya apa aku nak? Aku nak bunuh kau"katanya tanpa mengetahui apa bakal jadi.
Bang.
Risqi menembak tepat di peha lelaki tersebut.
"Arghh"jeritnya dan jatuh terduduk.
"Bawa dia ke bilik 06, Veen, Risqi do your job after that give him to Ren" bilik 06 adalah bilik seksaan yang paling negeri dan tiada belas kasihan sedikit pun.
"Dengan senang hati"sahut kedua gadis tu dan melangkah keluar dari bilik meeting.
"Kita dua nak buat apa?" soal Aretha.
"Goyang kaki"selamba saja Azka membalas. Cemberut wajah Aretha.
________________________________________"Wah sedapnya bihun sup ni!!"teruja El. Sekarang ni mereka berada di Cafe.
"Ad boleh aku tanya?"gadis tu menjongket keningnya.
"Bila kau nak bunuh perempuan tu?" Ad yang faham 'perempuan' yang dimaksudkan oleh Sha tersenyum sinis.
"I'm just waiting for the right time "balas Ad.
BAMM
"Uhuk"Tersedak El dan Aariz yang melantak bihun sup. Amboi sama nampak jodoh ke tu.
"Awak! Sampai hati awak curang dengan saya!"mata Feby sudah merah menahan tangisan. Masih ingatkan siapa Feby kirani?.
"Lantak aku lah nk curang ke apa sedar diri kau tu dahlah nerd ada hati nak jatuh cinta dengan aku lain lah si Zulaikha ni cantik dari kau!"tengking Riyaz boyfriend Feby.
"Awak dah janji yang awak takkan curang lepastu ini apa? Awak curang dengan betina ni!" Riyaz bangun dari duduknya.
"Eh sedar diri kau tu dahlah lemah,huduh pula tu cuba lah make up sikit ni dah mayat hidup!"hati Feby tergores bagai tertusuk sebilah pedang yang tajam.
"Tergamak awak buat saya macam ni!"wajah Feby sudah comot dengan air mata.
"Biy, biarkan je perempuan ni"Zulaikha merangkul pinggang Riyaz. Dasar taktahu malu.
DG tersenyum sinis.
"Sudah ku bilang jangan terlalu yakin" nyanyi El membuatkan semua pelajar di cafe tu bersorak.
"Mulut lelaki banyak juga yang tak jujur"sambung Sha.
"Bila sakit hati wanita bisanya nangis sudah ku bilang jangan terlalu cinta" sambung Izz pula. TK ternganga memandang DG.
"Kalau patah hati siapa mahu nolong?"Ad menjongket keningnya.
"Seperti langit dan matahari tak pernah bersatu lagi"riuh cafe tersebut .
DG mendekati ke arah meja yang diduduki Feby,Riyaz dan Zulaikha.
"Hey ladies jangan mau dibilang lemah"Ad menepuk bahu Feby.
"Kita juga bisa menipu dan menduakan"sambung Sha.
"Bila wanita sudah beraksi dunia hancurrrr"
"Hey ladies sekarang cinta pakai otak jangan mau rugi hati juga rugi waktu"
"Bila dia merayumu ingat semua bohongg" Feby tersenyum ke arah DG. air mata dikesat.
DG smirk ke arah Riyaz dan ditarik Feby keluar dari Cafe.
"Mantap choi!!"Ariffin menepuk tangan tanda teruja.
"Kan!!"sokong kawannya yang lain.
DG menolong Feby dengan memberi semangat kepada gadis tersebut dan mereka nekad untuk mengubah gadis tersebut untuk menjadi kuat.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...