"Cikgu panggil kamu semua untuk berkumpul pagi ini kerana cikgu mahu memberitahu bahawa jumaat sehingga ahad kita akan adakan perkhemahan bagi Tingkatan 5 saja dan kehadiran kamu semua adalah wajib kecuali ada hal yang tidak dapat dielakkan." kedengaran keluhan dan jeritan dari pelajar elite school.
"Cikgu!"Panggil Talina.
"Ya Talina kenapa?"soal Cikgu Amzar.
"Saya tak boleh datang sebab..."Talina mati kata..
"Sebab apa Talina?"soal cikgu lagi.
"Sebab demam" terletus ketawa dari pelajar tingkatan 5 yang lain.
"Wah aku tak sangka yang kau dapat tahu apa akan jadi pada masa yang datang"sinis kata kata Sha.
TB mengepal penumbuk kerana marah dan malu.
"Tak ada alasan Talina kehadiran kamu semua wajib!"tegas suara cikgu Amzar.
"Baik Cikgu!"
"Ok kamu semua boleh bersurai"semua pelajar tingkatan 5 bingkas bangun untuk ke kelas.
"Eh tepi lah"DG menjongket kening.
"Eh geng ini jalan bapak dia punya ke?tak ann tak ann"Ketiga ahli DG hanya kekal riak biasa saja padahal mahu ketawa atas perangai El.
"Eh kau pehal hah!"
"Eh aku pehal?kau pahal hah hah?"
"Kau ni kan!"Bengang Talina.
"Hah apa apa mai arh wachaaa!"El membuka silatnya.
"Dah jom Talina"Nabila menarik Talina untuk pergi.
"Syabas El" kembang kempis hidung gadis itu bila dipuji oleh Leader.
"Tak payah kembang sangat hidung tu gajah pun muat kalau masuk tu"gurau Sha..
"Eh SHAitan sini kau!!!"Dikejar Sha yang melarikan diri.
"Werkk tak dapat" Sha berlari sambil melihat ke belakang sehingga dia tidak perasan TK dihadapan.
"Sha hati hati"El menutup matanya.
Bugh
"Arghh"hampir sahaja Sha mahu jatuh namun tangan Sha yang berlapik baju kadet polis dipegang oleh Reval.
"Hati hati"Reval melepaskan pegangan nya.
"Maaf tak sengaja, El!!!"Sha berlari ke arah El malu sebenarnya.
Reval tergelak kecil. 'comell'
"Fulamakk tangkap cinta cintun achewah tengok lah berbunga bunga di hati cik abang kita ni"Ariffin menepuk dada tegap Reval.
"Sakit lah bodoh"ditepis tangan Ariffin yang berada di dadanya.
"Jam didinding terus berdetak arhhh"nyanyi Aariz.
Memerah wajah Reval bila diusik seperti itu
"AHAHAH"terletus ketawa Ariffin dan Aariz bila dapat mengenakan sahabat mereka.
Alex hanya menggeleng kepala nya dan melangkah masuk ke dalam kelas. Matanya terus terpandang akan Ad yang termenung di meja nya.
"Termenung apa?"sergah Alex.
"Nothing"dingin suara nya.
"Kalau kau ada masalah kau boleh share dekat aku itu pun kalau kau tak keberatan"kata Alex prihatin.
Satu keluhan dilepaskan oleh Ad.
"Tiada benda yang penting pun"Ad bingkas bangun dari duduknya.
"Kau nak pergi mana?"soal Alex.
"Cafe"Ad melangkah keluar.
Alex melihat cara Ad sama seperti gadis yang dia mimpi cara gadis itu berjalan dan ketinggian agak sama tapi ditepis saja ke tepi tentang hal itu.
"Kita nak pergi cari barang kem bila?"soal Izz.
"Besok petang lah Harini ada kokurikulum kan, penat"rungut Sha.
Patutlah Harini ramai memandang ke arah mereka kerna mereka segak memakai baju kadet polis memang dah rutin setiap hari rabu mesti jadi tumpuan.
"Hm ok juga tu buat persedian awal lebih bagus"Ahli DG mengangguk mengiyakan kata kata kaklong.
"Hoi budak mata kau mana hah? Tak nampak ke aku yang cantik ni hah habis baju aku"Talina menarik rambur pelajar perempuan junior sehingga terdongak.
DG yang mendengar keriuhan tu bangun dikemaskan baju dan melangkah ke arah sekumpulan tersebut.
Pelajar pelajar memberi laluan bila melihat kehadiran DG.
"Sujud dekat kaki aku minta maaf sekarang"tergetar getar junior itu mahu menunduk. Baju pelajar itu kotor kerana ditolak ke lantai.
"Bangun"datar suara Ad.
Suasana terus menjadi sepi. Terkebil kebil junior yang berada di hadapan Talina.
"Aku cakap bangun" tegak terus badan budak itu bila matanya bertemu dengan mata tajam Ad.
"Kau ni manusia kenapa belagak yang kau ni macam tuhan suruh orang sujud dekat kau asal?tinggi sangat ka martabat kau?"Mata tajam El menikam dalam mata Talina.
"Dia dah tumpahkan makanan dekat aku memang patut dia sujud minta maaf"angkuh sekali everybadih.
"Cish kita sama sama pendosa cuma jalan cerita kita saja yang berbeza tak payah acah suci kalau diri kau sendiri kau letak harga paling murah"
Senyap. sunyi. sepi
"DR now!" Dan tinggal lah Ad dan pelajar lain di cafe.
Ad mendekati junior tersebut lagak nya tak ubah seperti inspektor. Dilihat tanda nama junior tersebut Feby Kirani.
"Ajak kawan kawan kau pergi tandas basuh apa yang patut nanti tunggu aku dekat bilik rawatan aku bagi baju"datar suara Ad dan melangkah pergi.
"Omg idola aku"cair kawan Feby bila melihat Adrayna yang sangat mempersona kan. Straight woi.
"Dah kau jangan nak lesbian jom pergi tandas"Feby dan kawan kawannya melangkah pergi.
"Ni korang ambil TB ni bagi ja lah denda apa korang nak sebab dia membuli pelajar sampai suruh sujud bagai"DG malas nak ambil peduli tentang TB jadi serahkan je dekat TH
"O-ok" DG melangkah pergi ke bilik rawatan kerna Ad menyuruh ke sana.
"Nah aku rasa muat dengan badan kau"tergetar getar tangan Feby mahu mengambil baju kadet polis tersebut.
"Don't be afraid we don't eat humans"Kata Sha.
Feby dan kawan nya mengukir senyuman untuk DG.
Sekolah itu bersambung sehingga jam 4 petang untuk kokurikulum DG yang mengambil alih untuk bahagian kadet polis. Ketegasan mereka mampu buatkan semua pelajar kadet polis yang lain kecut perut. TK yang awalnya main main terus serius bila DG merenung tajam ke arah mereka.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...