BAB 15

3.9K 248 1
                                    

"ayahda dengar Ad ambil Raihan sebagai adik angkat.. betul ke?"Soal ayahda Ku Zam.

Sekarang DG berada di rumah Grandpa untuk bertanya sesuatu tapi tulah bayangan grandpa masih tiada.

"Betul Ayahda, Ad ambil Raihan sebagai adik angkat masa dia bergaduh dengan geng TB dekat Cafe"jelas Izz sopan.

"Kamu semua datang ni cari grandpa kan? Dia keluar sekejap nanti pulang lah tu"sebaik sahaja Ayahda Ku Zam berkata mereka terdengar deruman enjin dari luar.

"Assalamualaikum"

"Walaikumsalam" serentak mereka menjawab...DG bangun untuk bersalam dengan grandpa.

"Kamu semua ni dari mana?"soal grandpa dilabuhkan punggung di sofa single.

"Dari rumah terus kesini"jawab El.

"Oh ya dekat sekolah macam mana okeyh ke? Tak da gaduh gaduh?"soal Ayahda Ku Izzat.

"Ad- eh tak da pun cuma adalah pelajar pelajar yang nakal sikit biasalah nama pun sekolah"santai Sha menjawab hampir sahaja dia mahu tersasul tadi.

"Nah air" Bonda Shakila meletakkan dulang di atas meja lalu duduk di sebelah suami nya, Ku Shafiq.

"Terima kasih bonda"Serentak DG.

Lalu dihirup air teh panas tu perlahan.

"Grandpa We need to talk"Ad dah malas nak tunggu lama lama jadi straight to the point jelah.

"Okeyh jom ke perpustakaan"grandpa bangun diikuti DG.

"Kami perlu awasi knight lagi ke? Memandang kan orang yang berdendam dengan ayah diorang telah dihapuskan"Izz mula bersuara bila mereka sudah berada di dalam library.

"Yes,kamu perlu awasi diorang lagi selagi grandpa belum beri arahan untuk berhenti kamu semua perlu awasi diorang"tutur grandpa serius.

DG menghela nafas perlahan.

"Sha kau cari maklumat tentang TK aku pasti diorang ni bukan orang biasa"arah Ad datar.

"Beres" dicapai laptop nya dan mula lah kerjanya untuk mencari tentang TK.

Sekarang DG berada di bilik Ad mereka tidur disini untuk satu malam sahaja kerna cuti sekolah cuma dua hari.

25 minit mereka menunggu Sha untuk mencari maklumat akhirnya dapat juga.

"Nah aku dah dapat"Sha menyerahkan laptop kepada Ad.

Dilihat dengan teliti maklumat itu diikuti sepupunya.

"Jadi selama ni mereka Gangster snake (GS)?"tanya El tidak percaya.

"Nampaknya betul diorang GS sebab haritu aku ternampak jam diorang sama saja dan di dalam tu ada lambang Cobra hitam" jelas Sha.

"Habistu apa function kita jaga diorang kalau diorang GS? Buang masa ja"dengus El dia berpeluk tubuh.

"Ha ah kan yang peliknya kenapa masa diorang kena culik diorang tak lawan? Tak rasa pelik ke?" Masing masing diam memikir.

"Boss data kumpulan kena ceroboh!"jerit salah seorang anak buah Xavier a.k.a Alex

Memerah muka Xavier bila ada yang berani menceroboh data kumpulannya.

"Siapa yang ceroboh?"tanya kamarul a.k.a Arffin.

"Taktahu boss kitorang tak sempat detect tapi apa yang kami tahu kumpulan tu nama DD"jelas orang kanan Xavier, Hilas.

"Ketatkan data kumpulan jangan leka sedikit pun"tegas Xavier memberi arahan..dalam kepalanya sedang memikir siapa DD.

"Baik boss!" Sahut anak buah GS.

"Aku nak Syam cari siapa DD"arah Rev a.k.a Reval.

"Okeyh"Syam a.k.a Aariz mula melakukan apa yang disuruh.

15 minit kemudian.

"Weih tak dapat mcm ada yang halang... kawalan data diorang sangat ketat kalau aku ceroboh lagi kemungkinan mereka akan dapat tahu"jelas Syam diraup mukanya walaupun dia hacker yang paling handal dalam GS tapi mungkin ada yang lebih handal daripadanya.

"Takpa buat masa sekarang kita ketatkan data kumpulan dahulu ...tentang DD nanti ja kita cari" Ahli GS menganguk saja.

Lalu mereka mengorak langkah keluar dari markas untuk pulang kerna sudah lewat malam.

"Cish main ceroboh ceroboh pulak diorang ni nasib Eman dapat halang"Sha memeluk tubuh.

Semasa mereka sedang ligat berfikir tentang GS mereka mendapat panggilan dari Eman orang yang paling handal dalam hack .

Eman memberitahu DG bahawa ada yang cuba ceroboh data kumpulan mereka siapa lagi kalau bukan GS kerna tadi mereka yang ceroboh data GS.

DG yang malas nak ambil tahu tentang GS.. mengambil keputusan untuk tidur.

Sorry kalau pendek..stay tune vote and komen okeyhh abaikan typo hehe❤️.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now