Reval menyiku lengan Aariz yang berada disebelahnya dia membuat isyarat ke arah Ariffin yang sedang termenung.
"Asal tu?"bisik Reval.
"Entah aku pun tktahu dari semalam dia diam je"bisik Aariz pula.
"Bro kau asal?"Alex menepuk bahu Ariffin. Tersentak jejaka itu.
"Huh? Tak da apa apa pun kenapa?" Ahli TK berpandangan sebelum menoleh ke arah Ariffin semula.
"Bro kitorang kenal kau bukan sehari dua dan 17 tahun kita membesar sama sama tau saiz seluar dalam kau pun kami tahu" Ariffin menepuk dahi nya tak payah lah sampai seluar dalam pun, kau nak jadikan topik.
"Cerita arh bro asal? Bukan kitorang tak perasan perangai kau dari semalam diam ja kalau tak ada lah jugak perangai sengal kau tu" Dapat TK dengari keluhan dari Ariffin.
"Aku sebenarnya..." Kawannya setia menunggu apa yang Ariffin mahu sampaikan.
"Aku sebenarnya suka dekat Izz" terkejut bukan main ahli TK yang lain bila Ariffin bagitahu yang dia sukakan Izz? Ahli DG woi.
"Biar cempedak kau ni? Macam mana kau boleh suka dekat si Izz ahli DG tu?"soal Aariz tidak percaya.
"Masa kita buat pertandingan sweet couple lagi aku dah suka dekat dia sebab cara dia perangai dia tak sama dengan perempuan lain she is interesting"luah Ariffin.
Dia tidak berharap terlalu tinggi supaya Izz menyukainya semula kerna mereka semua tahu yang DG sangatlah hati batu.
"Kau taknak confess? Mana tahu dia sukakan kau juga." Ariffin menggeleng.
"Aku taknak lah confess terlalu cepat lagipun aku tak yakin yang hati aku ni betul suka dan cinta dia sepenuhnya atau hanya suka suka ja jadi biar lah aku buat taktahu dulu. If betul dia jodoh aku nanti tak akan kemana pun" tutur Ariffin tenang. Sedaya upaya dia mengukir senyuman manis buat kawan kawannya.
"Erm kalau itu keputusan kau kitorang tak boleh nak buat apa lagipun kau tak yakin lagi kan? Dont worry kitorang ada untuk support kau" Aariz memberi semangat pada kawan baik sengal,bengap nya ini.
Ahli Tk yang lain mengangguk.
"Thank selalu ada dengan aku" Ariffin menunduk kerana malu.
TK tergelak bila lihat sahabat mereka shy shy cat nasib tak shy shy ton.
"Dah dapat apa aku nak?"soal Azka pada anak buahnya.
"Dah boss, surat ancaman yang boss dapat tu dari kumpulan mafia Jesbon" anak buahnya mengetap bibir bukan apa nama kumpulan lawak benorr.
Azka mengemam bibir nya ..jangan ketawa azka!! Serius.
"Motif?" Mukanya kembali dingin.
"Diorang nak bunuh Farish sebab diorang dah tahu Farish abang angkat boss jadi dengan bunuh Farish dia dapat musnahkan semangat boss dan after dia dah bunuh Farish dia akan bunuh ibu arwana dan seterusnya parent boss pula mungkin dari grandpa sehinggalah bonda El oh ya abang dan abang sepupu boss juga."jelas Jai.
Azka tersenyum sinis. Kau nak bunuh keluarga aku? Cish langkah mayat aku dulu bitch.
"Aku nak beberapa anak buah aku jaga family aku kemana diorang pergi jangan leka sedikit pun atau korang aku bunuh"datar suara Azka.
"Baik Demon Azka!"
"Mana Ad ni tak balik balik lagi. Dia pergi mana?"Soal Izz risau.
Selepas Izz bersoal kedengaran bunyi enjin motor Ad memenuhi ruangan garaj.
"Ha tu dah balik dah" pintu dibuka oleh Ad. Selangkah dia masuk bermacam macam soalan dia kena.
"Ad ada apa jadi ke dekat markas? Kenapa kami tak tahu? Tahu tak aku risau kau pergi macam tu ja sepatah apa tak bagitahu. Kau memang saja kan nak kitorang risau. Asal kau diam Ad?" Ad melihat Izz dengan pandangan kosong.
"Tonight i will explain" Ad naik ke biliknya.
Izz menghela nafasnya perlahan kenapa Ad nak perlu berahsia dengan mereka.
Sha mengusap belakang Izz perlahan dia juga turut terasa hati kenapa Ad seolah olah mahu berahsia.
"Ok sekarang cerita"gesa Izz bila mereka semua sudah berada di ruang tamu setelah makan malam dan solat isya.
"Haritu aku dapat surat ancaman" membulat mata DG.
"Habistu kenapa tak bagitahu kitorang?"soal El.
"Ni dah bagitahu"selamba dia membalas.
"Ok ok after that?" Sha menyuruh Ad untuk menyambung cerita.
"Aku dah dapat tahu siapa yang hantar" DG mendengus asal sekerat sekerat tak boleh ke straight.
"Straight to the point Ad"tegas suara Izz.
"Kumpulan yang hantar surat tu kumpulan Jesbon dalam surat tu diorang tulis 'jaga diri kau dan keluarga kau honey, aku akan buat diri kau jadi lemah dengan secara perlahan lahan dengan menghapuskan orang yang kau sayang. Goodluck baby' erghh jijik apa anak buah aku bagitahu dia akan start dari Farish dan ibu Arwana dan seterusnya grandpa dan last sekali bonda El tak lupa juga Abang abang kita." Jelas Ad panjang lebar dan dipandang wajah Sepupunya satu persatu.
"Kau nak buat apa lepas ni?"soal El.
"Tidur" El mengepal penumbuk nya bukan itu maksud nya.
"Maksud aku lepas kau dah tahu hal ni kau ada plan apa apa ke?"soal Sha pula.
"Biar diorang mulakan permainan dahulu dan kita akan jadi watak utama" Ad bangun dari duduknya dan melangkah ke arah tangga untuk naik ke bilik.
"Jangan tidur lambat besok sekolah"sempat Ad berpesan.
Sha,El dan Izz berpandangan sebelum melepaskan keluhan.
"I will protect my family no one can touch them"dingin suara El dan melangkah naik ke bilik diikuti dua sepupunya lagi.
'The war be begins'
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
حركة (أكشن)[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...