Semua pelajar elite school berkumpul di papan kenyataan dan itu membuatkan DG pelik dah kenapa pulak tu.
"Jom pergi tengok nak?"soal Sha.
DG mendekati papan kenyataan tersebut. Pelajar yang melihat kehadiran DG memberi lalu dan sekali gus dengan pandangan jijik.
'Aku ingat DG ni bagus'
'tak sangka aku diorang pergi klub'
'jadi apa yg TB cakapkan betul lah'DG mengepal penumbuk erat masih tak serik serik bertina ni eh.
Dipapan kenyataan itu ditampal dengan satu gambar dimana wajah DG yg telah di edit berada di klub dan duduk di atas riba lelaki yg tidak dikenali.Dibaca caption dibawah tersebut.
Tak sedar diri yang diri tu dah tak ada dara pun masih nak tunjuk hebat. Eish eish ini ke perempuan yang dibanggakan selama ni?
"Siapa yang buat hah?!"jerkah El.
"Dah buat perkara terkutuk tu mengaku jelah!"
Ad mengambil poster tersebut dan berlari ke kelas TB nak main sangat kan? Mari aku tunjuk.
Sepupunya terkejut bila melihat Ad berlari pergi hati mereka kuat mengatakan seperti akan terjadi sesuatu yang tak elok.
BAM!!!
Pintu kelas itu ditendang oleh Ad namun wajahnya hanya tenang itu membuatkan orang keliru sama ada gadis ini sedang marah atau sebaliknya?.
"Kau dah kenapa masuk kelas orang tak ada adab ke lepas kena rogol?"sinis kata kata Nabila.
"Bawa dia ke Dewan"dingin suara Ad.
Aura hitamnya mula keluar dapat dirasakan oleh semua orang atau lebih tepat satu sekolah.
Anak buah Ad yang berada di kelas itu bangun ditarik paksa TB untuk ke dewan.
"Woi sakit lah apa ni"TB cuba untuk melepaskan diri dari anak buah Ad namun kekuatan mereka tidak dapat ditandingi dengan jejaka jejaka tersebut.
"Asal kecoh kecoh tu?"soal Ariffin.
"Tak tahu tapi yang aku dengar dari pelajar lain diorang cakap DG pergi klub"tutur Reval.
"Jom pergi tengok" TK melangkah ke arah dewan.
Memandangkan hari itu semua pelajar perlu ke dewan jadi mudah lah kerja DG.
"Ad"panggil Izz yang baru datang dengan sepupunya yang lain penat diorang kejar Ad.
TB ditolak dilantai pentas biar lah bontot tu nak bengkak pun dah cari pasal kan.
"Kau yang buat fitnah dekat kitorang kan?"soal Ad dingin. Kalini dia yang ambil alih selalunya sepupunya sahaja.
"Widihh Ad ambil alih dho ahaha tak sabar aku"teruja Aariz.
"Ma-mana ad-ada kitorang fitnah kau pergi klub" Ad menarik senyuman sinis.
"Aku tak cakap pun yang kau buat fitnah kitorang pergi klub kan Talina?" Semua pelajar terpegun kerna Ad bermain kata dengan Talina dan berhasil buat perempuan tu terdiam.
'arghh kau bodoh talina macam mana kau boleh tersasul'getusnya.
"Kenapa diam hm? Dah tak da mulut nak cakap? atau mulut kau dah kena lumat dengan mulut lelaki yang kau jumpa belakang blok dekat bilik stor?"TB terkejut macam mana Ad boleh tahu atau DG berada disitu.
"Ap-pa k-au me-repek ni"tergagap gapap Talina.
"Orang yang tak bersalah tak kan gagap betul tak Zalfa Talina binti Dato Zafran?" membulat mata Talina bila Ad tahu nama penuhnya.
"Sha pasang ni"Ad menyerahkan pendrive yang terdapat rakaman suara mereka di bilik stor tersebut.
Semasa rakaman suara itu dimulakan seisi dewan terdiam sehinggalah bunyi desahan mula kedengaran dan Sha menutup rakaman itu.
TK mengucap panjang bila di kepala mereka terngiang-ngiang desahan itu. Sepak TK jom.
TB pucat bila rahsia mereka yang terakhir itu hampir terbongkar.
"So mylovely cousin what do you want to do with them?"soal Ad dengan senyuman sinisnya.
"AHAHAHAH!!"gelakan dari Sha dan El seperti psycho itu bergabung sehingga bulu roma pelajar elite school meremang.
"Can I hit them? " Ad menganguk dan melangkah ke arah Izz.
Sha dan El mendekati TB dengan senyuman sinis. Lagak dua orang gadis itu tak ubah seperti psycho yang mahukan darah. Semua pelajar sudah pucat mereka pasti TB akan dibelasah teruk oleh dua gadis itu.
Bughh
Dushh
Arghhh
Bughh
Bughh
Arhh sakit
Bughhh"Cu-cukup"Rayu Alya.
"Ni baru sikit sekali lagi korang cari pasal memang mampos aku buat" Sha berlalu pergi dengan sepupunya yang lain.
"Erm kalau boleh tadi nak je join jugak tapi tulah nanti dayus pula" Reval mengeluh dia geram dengan TB kalau boleh nak jerr join DG belasah TB tu.
Tapi apakan daya nanti dikata dayus habis lah kena kecam uhuk sodihh!
"Letih juga belasah 4 betina tu liat sangat tapi adalah tadi bedak diorang berterbangan"El tergelak kecil.
"AHAHAHAH"terletus ketawa Sha bila mendengar kata kata El. Memang betul bedak yang diorang pakai 10 inci tu beterbangan nasib tak jerebu.
"Shaa"tegur izz kerna sekarang mereka di cafe. Sha tersengih.
"Erm besok jom balik rumah grandpa nak tak lagipun cuti penggal kan boleh buat BBQ"teruja Sha.
"Ha ah boleh juga tu. Ad kau ok kan?"soal Izz.
Ad mengangguk sahaja.
DG bersorak perlahan dah lama tak berkumpul lagipun abang abang mereka akan ada juga. Pasti meriah.
#ygbrokenfamilycumabolehjeles.
Stay tune nanti Author buat throwback macam mana DG boleh jadi macam ni❤️.
Vote and komen.
Tak sangka dah 30🥰❤️
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...