BAB 44

3.2K 251 8
                                    

(Perkhemahan diorang author buat banyak hari sikit eh. nak buat 3 hari 2 malam rasa tak cukup ehe)

semua pelajar berkumpul di tempat lapang. ada yang menguap ada yang teranguk angguk kerana mengantuk. 4 pagi nyah.

"asal aku tak nampak adrian dengan aariz?soal Sha secara berbisik.

"ha ah kan selalunya adrian dengan diorang dan aariz dengan TK"balas El.

"something wrong"serentak mereka menoleh ke arah Ad.

"mana aariz?pagi tadi tak ada pun"soal Alex kepada kawan nya.

"aku pun tak tahu"jelas riak risau di wajah ariffin bila sahabat nya hilang.

"boss"jelas kedengaran suara anak buah DD di earpiece.

"kenapa?"soal Sha nasib mereka jauh dengan TK.

"WS culik Adrian dengan aariz"wajah DG berubah tegang.

"alihkan perhatian cikgu dan yang lain"arah Izz.

"Cikgu!!! bila nak masuk hutan ni kami dah gantuk!"DG menarik senyuman sinis setelah anak buahnya mengalihkan perhatian.

Ad mendekati Izzat yang turut tidak senang duduk bila Adrian tiada. 

"kenapa Adrayna?"tanya Izzat

Ad berbisik di telinga izzat. Wajah jejaka tu berubah dingin.

"Abang selesaikan yang lain. Hal ni serahkan pada kami" Izzat mengangguk faham.

DG terus melangkah ke khemah untuk menukarkan pakaian.

"Aku tak nak pergi selagi Aariz tak ada!!"bentak Ariffin.

Alex sudah memberitahu kepada cikgu bahawa kawan mereka hilang dari semalam.

"Aku dah bagitahu anak buah jom"mereka melangkah ke khemah tanpa siapa pun tahu.

Pelajar lain diarahkan untuk masuk ke hutan atas melakukan aktiviti tersebut.

"Cari kedudukan Adrian."arah Ad.

"Macam mana dengan Aariz?"soal El.

"Acieee kau suka dia ke?"usik Sha.

"Sekarang bukan masa nak usik mengusik sebelum GS dapat tahu siapa kita lebih baik kita cepat"tegas suara Ad.

"Dah dapat, dekat sebuah rumah usang"kata El.

DG bergegas pergi ke lokasi tersebut. Mereka sudah memaklumkan pada anak buah mereka jika ternampak konco GS jangan tembak.

"Kau siapa hah!! Lepaskan aku lah jahanam!"tengking Adrian.

Flashback.

Adrian meletakkan tangannya di belakangnya tengkuk nya. Tiba tiba ada satu mesej masuk ke dalam telefon nya.

Unknown
-abang ni Adrayna tolong datang sini cepat!! Adik kena culik.

Adrian tanpa banyak cakap terus bangun dan keluar menuju ke lokasi yang telah dihantar sebaik tiba disitu tiada sesiapa pun dengan secara tiba tiba kepalanya dihentak kuat dari belakang.

Aariz bermain game sambil baring kerna dia tidak boleh tidur.

Ting.

Unknown
-Aariz ni aku El tolong aku weihh aku kena culik!!"

Membulat mata Aariz dia mencapai jaket nya dan terus ke lokasi tersebut dan setiba saja mulutnya ditekup dengan tuala kecil yang diletakkan cecair.

End flashback.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now