BAB 33

3.2K 256 18
                                    

"uhhh panas"Shahmi mengipas gipas daging yang dipanggang.

Orang yang panas daging yang dikipas.

"Sabau sabau sikit lagi nak siap"Adrian menolong Shahmi memanggang daging.

Asing asing ehh anak anak belah kiri para ibu bapa belah kanan biarlah nak berdating ke apa ann.

Manakala DG sedang berbual sekejap.

"Kino wa doko ni itta no?( Korang pergi mana semalam?) "soal Sha dalam bahasa Jepun.

"GS o shien suru (tolong GS)"perlahan suara El memberitahu.

Izz dan Sha hanya mengangguk lalu bangun menolong abang abang mereka.

"Adik aaaa" Sha membuka mulutnya bila abang nya mahu menyuapkan daging yang telah dipanggang.

"Sedap"puji Sha.

Kembang kempis hidung shahmi bila dipuji tak sia sia dia mengipas daging tadi.

"Adik buka mulut cepat aaa"giliran Adrian pula menyuap adiknya.

"Taknak"tolak Ad.

"Adik!"ha keluar dah suara tegas abangnya nak taknak kena juga lah.

"Boleh lah" memang mintak kena cubit si Ad ni.

"Abang penat penat kipas, boleh lah je?"soal Adrian tak puas hati.

"Boleh lah sedap dari tawar"Adrian tersenyum, pandai adik dia cover line ehh. Kecik besor kecik besor je.

Deringan telefon dari Ad membuat kan abang dan sepupunya serentak menoleh ke arahnya.

"Dhosite?(kenapa?)"Ad terus bertanya setelah panggilan bersambung.

Dia hanya diam mendengar apa yang dikatakan oleh anak buahnya.

"Okeyh" ditamatkan panggilan.

"What wrong?"Adrian menunduk sedikit separas adiknya.

"Tak ada apa pun erm nak lagi"pinta Ad sedap pula dia lihat sepupu nya yang lain melantak daging.

Adrian tergelak kecil.

"Jom makan dengan abang"Ditarik tangan kecil adiknya untuk duduk di sebuah pondok di taman tu.

Ad menarik El didekatkan mulutnya di telinga gadis itu.

"Watashi ga chumon shita buki wa kon ya madedesunode,mi ni ikimasu (senjata yang kita tempah dah sampai malam nanti kita pergi tengok)" El menganguk faham dan kembalikan kedudukan nya semula .

"Adik bisik bisik apa hm?"Adrian menghulur kan daging ke mulut Ad.

"Hal perempuan" terdiam terus Adrian tulah menyibuk lagi.

"Sejuk hati saya bang bila tengok anak anak kita mesra macam tu tapi saya rindukan senyuman Adrayna"bonda Ayra tersenyum tawar ke arah suaminya,Ku Zam.

"Kan,abang pun happy tengok anak anak kita mesra macam tu tapi tulah kita tktahu macam mana lagi nak kembalikan senyuman Adrayna"mata kedua pasangan itu tak lepas dari melihat Adrian dan Adrayna.

"In Shaa Allah nanti adrayna akan jadi macam dulu balik kau jangan lah risau"Ku Hasiq cuba untuk memberi semangat kepada dua pasangan suami isteri itu.

Bukan Ku zam dan bonda Ayra saja yang rindukan watak lama anak perempuan mereka .Tiga pasangan lain juga turut rindukan watak anak perempuan mereka yang lama.

"Adik..adik ada masalah ke?"tanya Ezhar.

El yang sedang melantak tu menoleh dan menggeleng kepala nya.

"Tak ada apa pun abang"sopan El membalas.

"Sejak bila kau jadi sopan santun ni El?"tergelak Sha bila El menunjuk sifat seperti perempuan melayu terakhir.

"Dengan abang kan? Kau nak ke aku balas EH TAK DA PA AIH AWAT NAK GADUH KA? Gitu ke cik kak hm?"El menahan geram nak mati agaknya budak ni.

"Lek lek aku gurau jer yang kau koyak ni pehal? Period?"selamba sahaja Sha menuturkan kata-kata nya.

Tersedak Adrian, Izzat,shahmi dan Ezhar sampai memerah wajah mereka. Bab perempuan tak yah cerita dekat sini alahai adik.

"Sha bahave kita tengah makan ni"tegur Izz.

Sha tersengih.

"Maafkan sayaa tet tet tet"

Bugh

"Headshoot" Ad smirk ke arah Sha setelah melempar bantal ke arah gadis itu dan tepat di wajahnya.

Entah dekat mana dia jumpa bantal tu alang alang lempar jelah dekat minah sengal tu.

"Pehal kau ni Ad"memerah wajah Sha.

"Bergurau" Sha menjeling tajam ke arah gadis bermata biru laut tu. Nak mampos ke? Eh jangan kang tak pasal pasal dia mampos dulu.

"Dah dah lah tu memang simpan dendam dan lama ke apa ni?"Izzat memggeleng kepalanya.

' dua tahun'getus DG.

"Adik baju abang berbau lah" Ad berkerut dahi dia mendekatkan mukanya di bahu Adrian.

Cupp

Satu kucupun di hadiahkan di dahi Ad apabila Ad mengidu bajunya. Ternganga sepupunya yang lain ni adik beradik ke suami isteri?.

Saya iri jap🗿

"Adik abang nak cium juga"haa sudah belum sempat tiga gadis itu mahu larikan diri tangan, pinggang dan leher mereka ditarik oleh abang abang mereka.

"Arghhh taknakk! Ad tolonggg!"

Ad menjongket keningnya nak tergelak tapi disimpan sahaja senyumannya.

Mahal sangat lah senyuman kau tu Ad oi.

"Gebu pipi adik pengen dicubit ajaa"sejak bila abang dia belajar bahasa Indonesia ni?.

Sepanjang hari itu keluarga Tunku Jallal Dhiyaulhaq sangatlah bahagia tanpa mereka tahu apa akan jadi pada hari esok.

Stay tune vote and komen.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now