Sha mengengam tangan nya erat entah kenapa dia berasa tidak sedap hati.. kepalanya ditoleh ke arah El yang turut gelisah seperti cacing kepanasan.
"Arghhh asal hati aku rasa mcm ada sesuatu tak kena?"terluah juga apa yang El rasakan.
Izz menoleh ke arah kedua sepupu dia juga turut tidak sedap hati seolah olah akan ada sesuatu yang tak kena.
"El, Sha rilex okeyh think Positive"Izz menenangkan kedua sepupunya.
"O-okeyh"dipejam mata erat.
Tanpa mereka sedari dari tadi lagi TK melihat ke arah mereka berkerut dahi TK bila lihat wajah El dan Sha yang gelisah.
"Kenapa dengan diorang berdua tu?gelisah pelik ja"Aariz menoleh ke arah kawan kawannya.
"Aku pun tak tahu"balas Reval.
"Korang kenapa?"tanya Ariffin.
Serentak DG menoleh ke arah TK ..laju kepala digelengkan menandakan tiada apa apa.
Ad melihat jam ditangannya ada lagi 4 minit sebelum loceng tamat sekolah berbunyi.
"Shit, asal aku tak boleh duduk diam eh?" Sha mengaru kepalanya yang tidak gatal. pelik semacam ja perasaan nya kali ni.
Semasa perjalanan untuk ke parking motor DG ternampak Raihan yang sedang menunggu parent nya di pondok Bas.
Raihan menoleh ke arah kakak angkat lalu dilambai sambil tersenyum. DG membalas lambaian Raihan seketika sebuah Van berhenti di hadapan Raihan.
Satu tangan keluar dari tingkap dengan sepucuk pistol.. membulat mata DG.
Bang
"Erkhhh"Raihan memegang dadanya.
DG berlari ke arah Raihan dengan cepat Ad melemparkan satu alat penjejak di Van hitam tersebut.
"Sha tutup dada Raihan guna kain ni dan El pangku kepala dia..aku nak call ambulans"arah Izz cemas.
"Apa jadi ni?"tanya Aariz yang datang bersama kawannya.
Tadi diorang dah nak bertolak balik tiba tiba ja terdengar bunyi tembakan jadi diorang datang lah ke pondok bas dan alangkah terkejut mereka apabila melihat Raihan adik angkat DG kena tembak.
"Raihan kena tembak"jelas Sha.
Patutlah aku tak sedap hati~getus sha dan El.
Ad menelefon anak buahnya dia duduk jauh sedikit dengan TK dan sepupunya.
"Nais kong malaman mo kung sino ang bumaril kay Raihan (aku nak korang cari siapa yang tembak Raihan)"arah Ad sebaik panggilan bersambung.
"kailan gusto ng boss?(bila boss mahu?")
"ngayong gabi(malam ni)"
Ditamatkan panggilan lalu didekati sepupunya dan TK.
Beberapa minit kemudian ambulans datang dan membawa Raihan untuk ke hospital.
"Kitorang minta diri dulu"pamit Izz.
TK menganguk dan turut menaiki motor mereka untuk pulang ke rumah.
"Kita balik dulu lepastu kita pergi hospital.. kau Ad? Bukan kau cakap lepas ni kau nk pergi markas jumpa farish?"soal Izz.
Ad mengangguk.
"Kita jumpa dekat hospital" dipecut laju motornya.. sepupunya ke kanan manakala Ad ke kiri untuk ke markas.
Ad mandi dan bersiap di markas dan menunaikan Solat zohor terlebih dahulu setelah selesai dia melangkah ke bilik Farish.
Dibuka pintu tu perlahan lahan dilihat Farish baru sahaja selesai menunaikan solat Zohor.
Farish yang terasa seperti ada seseorang masuk ke dalam biliknya ditoleh ke belakang dan terpapar lah wajah adik angkatnya.
"Kaki abang dah ok?"soal Ad.
"Alhamdulillah dah okeyh..adik kenapa ni? Macam serabut ja"Farish duduk di sebelah Ad.
"Tak ada apa kejap lagi adik nak pergi hospital kejap lepastu malam ni adik datang lagi..adik pergi dulu eh"Ad menyalam tangan Farish.
Sempat Farish mengusap rambut Ad perlahan dia sudah anggap Ad seperti adik kandungnya dan kasih sayang pada Ad hanya sekadar abang dan adik.
"Take care tauu apa apa inform abang" Ad mengangkat simbol okeyh.
Hospital
Setibanya Ad di hospital dilihat sepupunya sudah berada di situ dan pintu Wad yang ditempatkan oleh Raihan dibuka.
DG mendekati doktor tersebut dengan riak wajah yang risau.
"Macam mana dengan adik kami doktor?"tanya Izz dengan suara bergetar bukan apa dia sebak saja sudahlah Raihan adalah anak tunggal.
"Peluru di dada nya kami sudah selesai keluarkan cuma buat masa sekarang Raihan masih belum sedarkan diri lagi tapi in Shaa Allah mungkin besok dia akan sedar"tutur doktor Zafran.
"Terima kasih doktor" Dr.Zafran menganguk dan meminta diri untuk pergi.
"Jom lawat dia"Sha menarik tangan Izz.
DG memandang sayu ke arah Raihan yang dipenuhi dengan wayar tu diorang tidak mahu kehilangan orang yang mereka sayang lagi cukup lah sorang pergi meninggalkan mereka.
Markas Dark Dragon
DD mengarahkan anak buahnya untuk ke bilik meeting untuk berbincang kan sesuatu.
"Info"
"Apa yang saya dapat dari alat penjejak boss Azka van yang dinaiki oleh mereka ialah konco konco dato Chan saya pasti mereka sudah mahu mulakan serangan untuk membunuh Dato Rahalan dan Raihan mungkin dengan cara dia menembak Raihan adalah sebagai amaran pertama"jelas Eman.
DD mengganguk.
"About Dato Rahalan?"soal Risqi.
"Selama 2 minggu kami awasi Dato Rahalan tiada apa apa yang berlaku atau lebih tepat keadaan Dato Rahalan baik baik saja semasa di luar. Tapi masa dia pergi ke sebuah restoran pada hari Selasa minggu lepas kami nampak dia bersama seorang lelaki tua yang agak mencurigakan kerna orang tu baru pertama kali kami jumpa"jelas anak buah DD yang ditugaskan sebagai mengawasi Dato Rahalan.
"Teruskan awasi Dato Rahalan dan Dato Chan aku pasti Dato Chan tak lama lagi akan mulakan serangan dan kita perlu bersiap sedia jangan leka sedikit pun FAHAM?!"tegas suara Azka.
"FAHAM DEMON AZKA!!"
Stay tune vote and komen
abaikan typo 🥰❤️
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...