"Boss,ni ada surat untuk boss"Jai menyerahkan satu surat kepada Azka.
Gadis itu menyambut huluran tersebut lalu dibuka.
Hati hati di kem nanti sayangg aku tak sabar nak tengok kau menderita kehilangan kawan kawan kau sama ada sepupu kau atauuuu... Kawan kawan lelaki kau. Bubye sayang.
From:
WS.Azka mengepal penumbuk nya dia tahu singkatan nama kumpulan tersebut berani dia mahu sentuh kawan dan sepupunya? Berdepan dengan dia terlebih dahulu.
"Aku nak masa kem nanti korang jaga setiap tempat. Jangan leka sikit pun aku pasti dia akan mulakan permainan dia." Anak buahnya menganguk faham.
__________________________________________
"Ad jom pergi mall beli barang kem"ajak Izz.
"Naik kereta aku lah"El melambung lambung kunci kereta GTR nya.
"Ok juga tu, jom" DG memboloskan diri ke dalam kereta El. Siapa drive? Siapa lagi kalau bukan leader diorang.
Nasib.
"Drift Ad!!"Arah Sha bila ada selekoh di hadapan mereka.
"Weih jangann!!"halang El. Muka nya sudah berpeluh di toleh ke arah Ad yang sudah tersenyum sinis. Matilahnak.
Screttttt vroom vroom.
"Arghhh,bagaikan jantung mahu tekeluar"dipegang seat tu kuat.
Sha hanya tergelak sahaja di belakang . Izz disebelahnya hanya menggeleng kepala.
"Macam tak sesuai kau owner kereta GTR kalau takut drift" El menjeling ke arah Sha di belakang.
Setibanya di Mall, Ad memakir kan kereta di tempat parking.
Ke empat gadis tu turut serentak dan berdiri di depan pintu mall.
"Kita pergi beli barang mandian dulu lah yer" mereka bertiga mengangguk mengiyakan kata kata Izz.
"Eh DG korang pun ada dekat sini"sapa Ariffin. DG menoleh ke arah TK serentak.
"Ha ah nak beli barang untuk kem, korang baru sampai ke?"soal Izz ramah.
"Ha yer baru ja sampai kebetulan jumpa korang dekat sini alang alang tu jom lah pergi beli barang kem sama sama"tutur Ariffin.
"Ad?"soal Sha.
"Ok je"jawabnya.
"Hm boleh lah jom" mereka berjalan berpasangan.
Ad~Alex
Izz~Ariffin
Sha~Reval
El~Aariz"Kau nak beli apa dulu?"soal Alex ke adah gadis sebelahnya.
"Aku nak pergi kedai tu"Ad menunjuk ke arah kedai perfume. Alex hanya mengikuti sahaja gadis tu.
"Kita nak kemana ni?"soal Ariffin.
"Kita pergi beli barang mandian dahulu"mereka berdua bergerak ke kedai yang menjual barang mandian.
"Kita nak pergi beli apa?"Reval menoleh ke arah Sha.
"Coklat!!"sorak nya dan melangkah ke kedai coklat. Tercengang Reval bila ditinggalkan, cepat cepat dia mengikuti langkah gadis tu.
"Kita pergi beliii makanan ringan atau benda benda yang penting" Aariz mengangguk sahaja.
"Alex ni wangi tak?"soal Ad kerna dia tidak berapa pandai tentang perfume kalau nak diikutkan dia hanya ambil sahaja.
"Hm wangi sesuai dengan kau"kata Alex setelah mengidu perfume tersebut.
"Ok" Ad mengambil beberapa perfume lagi dibawa ke kauter tak nak lah penting diri sepupunya perlu beli juga.
Alex turut mengambil perfume yang selama ni dia selalu guna dan dibawa ke kaunter untuk membayar.
Ad dan Alex mendekati Izz dengan Ariffin di tempat mandian.
"Kau beli apa Ad?"soal Izz bila melihat ada plastik bag di tangan Ad.
"Perfume"katanya.
Izz mengangguk.
"Barang mandian untuk kau aku dah ambil cuma sekarang ni aku tunggu Ariffin ja" Ad menganguk dan didekati shampoo.
"Shampoo dah ambil ke?" Izz mengeleng. Ad mencapai shampo Sunsilk.
(Skip)
"Jom pergi makan nak tak?"soal Reval. Mereka mengangguk dan melangkah ke restoren Arina bonda Sha.
Setelah memesan makanan mereka berbual mesra cuma Ad hanya yang diam entah apa gadis tu fikir.
"Ad,kau ok? Nampak macam ada masalah"tegur Izz.
"Aku ok je Don't worry lepas ni kita nak pergi mana?"sengaja Ad mengubah topik supaya mereka tidak syak.
"Apa kata kita pergi wayang amacam?"cadang Aariz.
"Kitorang okeyh jer kita tengok cerita munafik 2"kata El.
"Onz!"serentak mereka menyetujui.
Makanan yang dipesan akhirnya sampai juga dan mereka makan dengan senyap kadang ada lah juga berbual.
"Korang tunggu sini biar aku pergi beli tickets"Reval melangkah ke kaunter tiket.
Alex meletakkan tapak tangan nya di atas kepala Ad.
"Pehal kau ni?"bengang Ad.
"Pendek"selamba badak dia sahaja mengutuk Ad. Kerna ketinggian Ad hanya paras dada nya sahaja.
"Celaka"gumam Ad perlahan.
"Kau cakap apa?"Alex menunduk sedikit separas Ad.
"Aku cakap kau jejaka tu je"Alex berkerut dahi.
"Apa kena mengena jejaka dengan pendek?"soal Alex.
"Jejaka kan tinggi daripada perempuan"nampak tak bagaimana licik nya si Adrayna ni.
"Ohh"Alex menegakkan semula badannya.
"Munafik lagi 15 minit akan mula so kita duduk dulu"Reval datang sambil mengipas gipas 6 tiket di tangannya.
Skip.
Selesai menonton filem munafik 2 mereka meminta diri untuk pulang kerna sudah mahu malam. tak elok anak dara keluar malam malam. Huehuehue.
Maafkan author kalau lambat update eheh btw stay tune vote and komen ❤️.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...