BAB 31

3.4K 235 8
                                    

" grandpa grandma!! kitorang datang ni!!" jerit DG diterjah masuh ke dalam rumah agam grandpa mereka tanpa salam terlebih dahulu.

"astagfirullahalazim DG salam mana?"tegur grandpa hampir mahu tercabut jantung nya.

tersengih DG bila sedar kesilapan mereka.

"assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh wamaghfiratuh waridhwannuh"DG menayangkan gigi bersih mereka cuma Ad sahaja beriak selamba.

"waalaikumusalam warahmatullahi wabaraktuh wamaghfiratuh waridwannuh"grandpa hanya melayan sahaja karenah cucu mereka.

"haa DG kenapa datang tak bagitahu?"soal Ku Zam yg baru turun dengan para bapa dan para ibu yang lain.

"saje, memandangkan cuti penggal jadi kitorang tidur sini lagipun dh lama kan tak berluang masa sama sama"tutur Izz lemah lembut.

"oh ya abang abang mana?"soal sha bila bayangan abang dan abang sepupu mereka tidak kelihatan.

"arghhhh tak payah lah kejar aku. aku tak sengaja lah"shahmi berlari dari adrian yg mengejarnya akibat mengacau jejaka itu sedang tidur.

"tak sengaja kau cakap yang kau simbah air dekat aku tu kau cakap tak sengaja?!"lantang suara Adrian habis badannya basah kuyup gara gara mamat sengal ni.

"ehhh!!"terkejut Adrian bila badannya dipeluk dari belakang hampir dia mahu menolak gadis itu namun sempat ditahan semula.

"adik?? ya allah rindunyaa dekat adikk"Adrian memeluk tubuh adiknya erat rindu sangat!

hilang terus amarahnya kepada shahmi tadi apabila adik kesayangannya memeluk dirinya dari belakang. teringin nak rasa pelukan dari seorang abang:(

"abang pergi lah pakai baju nampak tu diorang dah sembunyi guna bantal kusyen"Ad menunjuk ke arah sepupunya yg sudah menekup muka dari melihat badan adrian.

"abang tunjuk free tak nak tengok."terbit senyuman nakalnya di bibir Adrian.

"abang Ad!!!" tergelak mereka semua disitu dan jejaka itu cepat cepat naik untuk menukar pakaian.

"huhh pengen hinjak lehernya"diletakkan kusyen sofa di tepi ingat tak lemas ke?

"kalau kau taknak kena bantai dengan ad baik hati hati"tegur El.

"cakap je tak buat"kata Sha malas.

"memandangkan kamu semua ada dekat sini apa kata besok kita buat BBQ!!"teruja shahmi.

"hah kau fikiran macam si sha ni memang sesuai jadi adik beradik dia pun cadang nak ajak semua buat BBQ"Sha menejeling ke arah El.

"haa boleh jugak tu"setuju Ku Roslan.

"grandpa nak cakap sikit dengan kamu Adrayna" Ad mengangguk dan bangun mengiuti grandpa.

"eh? mana adik kesayangan my lovely honey sweety pie aku?"soal Adrian dingin. Baru turun nk peluk adik dia tetiba kelibat adiknya tiada.

"grandpa nak jumpa dia, kau ni pun tahulah rindu sabor boleh?"Adrian hanya menjeling ke arah Ezhar.

Ad mendekati El di buat isyarat untuk ke biliknya.

"adik!!!!"rengek adrian manja eee nak kemana pulak tuu.

"kejap lagi adik datang"Adrian hanya pasrah. dilabuhkan pungungya di sebelah izzat.

"oh ya abang Ad, adrayna ada abang angkat"sengaja sha memberitahu kerna mahu melihat reaksi jejaka tampan itu. mereka semua akui dari shahmi.izzat dan ezhar hanya adrian agak tampan sedikit. sikit yerr

membulat mata adrian bila dia mendengar apa yang dikatakan oleh sha. Ad ada abang baru? no no no hanya dia seorang sahaja yang layak jadi abang Adrayna no one can take her little angel  from him.

wajah adrian berubah dingin bila adiknya mendekati ruang tamu itu. para bapa hanya beborak tanpa mengambil kesah tentang anak anak mereka manakala para ibu hanya berada di dapur untuk menyediakan minuman petang.

" aku tahu Sha kau bagitahu abang aku yang aku ada abang angkat dan kau tak sedar yang farish juga abang angkat kau atau lebih tepat kita berempat"suasana diruang tamu tu sepi bila mendengar suara dingin Ad. Para bapa yang sedang borak juga terhenti.

"kenapa ni? siapa farish?"soal Ku  Hasiq.

"biar Ad terangkan, Farish adalah abang angkat kami berempat disebabkan dia hanya anak tunggal dan tak pernah merada mempunyai adik beradik so abang Ad masih nak marah?"soal Ad tenang wajahnya lebih dingin dari adrian.

"sorry"Adrian menunduk bila anak mata adiknya merenung tepat ke dalam matanya.

"sokeyh"Ad duduk disebelah Izz.

"sha kau minta maaf cepat disebabkan kau hubungan adik beradik Ad dengan abang dia hampir bergaduh"biaik Izz.

"aku minta maaf Ad aku saja jer tadi"Ad hanya meganguk saja malas nak panjang kan sesuatu hal.

"jemputlah minum"pelawa bonda Izara.

mereka berborak sehingga jam 10 malam, macam macam cerita mereka bicarakan kan.

throwback

"asal?grandpa ada bagitahu apa apa ke?"soal El.

"grandpa bagitahu aku yang malam ni ada pertempuran antara GS dengan kumpulan mafia Kingdom"tutur AD.

"jadi malam ni kita berdua ja?soal El lagi dan mendapat anggukan dari Ad.

"kalau kita keluar berempat ayahda dan yang lain akan syak" El mengangguk faham.

End throwback

stay tune vote and komen.

1. You Dont Know Me [C] Where stories live. Discover now