2 tahun lepas
Atika duduk di sebuah bangku yang berada di taman kerna Rish menyuruh nya untuk tunggu disitu katanya ada sesuatu untuk di borakkan.
"Sorry Atika i am late"mohon Rish di ambil tempat duduknya di sebelah Atika.
Hanya mereka berdua saja disitu sepupu nya entah kemana.
"Rish nak cakap apa?"soal Atika tanpa selok belok.
"Sebenarnya Rish sukakan dekat Atika boleh tak Atika jadi permaisuri hati Rish?"Atika terkaku wajahnya menunduk.
Atika juga menyimpan perasaan terhadap Rish tapi dia takut untuk jujur kerana dia hanya seorang Nerd manakala Rish adalah budak paling hot disekolah tu.
"Atika pun suka kan dekat Rish" tersenyum Rish bila gadis itu turut suka kan nya.
"Serius lah Atika suka kan Rish juga arhhh rasa macam nak lompat jaa eeee comel nye gheram ok ok you are mine ok sayang?"memerah wajah Atika bila di panggil bergitu.
"O-ok" selepas kejadian confess mengonfess hubungan Atika dan Rish sangat lah rapat sehingga satu sekolah tahu tentang hubungan mereka.
Banyak yang memperlekehkan Atika kerna watak nya yang nerd.
Sehingga suatu hari Atika dan sepupunya bercadang untuk memberi suprise kepada Rish di mall.
Atika dapat tahu Rish di mall atas bantuan kawan jejaka itu. Perasaan Atika sangatlah teruja untuk memberi hadiah tersebut atas 5 bulan mereka couple.
"Erm atika tu Rish kan?"Fana menunjuk ke arah Rish yang berpelukkan dengan perempuan lain di mall.
Pasangan itu kelihatan sangat bahagia seperti sudah lama kenal. Perasaan Atika ketika itu bercampur aduk marah,benci,sayang,cemburu.
"Rish apa ni?"soal Atika setelah dia tiba di hadapan pasangan itu.
Rish agak terkejut bila melihat kehadiran kekasihnya.
"Atika"perlahan Rish menyebut nama itu dan dilepaskan pelukannya di pinggang perempuan sebelahnya..wohoo layak dibantai.
"You siapa perempuan ni?"soal Dina kekasih baru Rish.
"AHAHAH aku tak sangka selama ni kau ada perempuan lain"setitis air mata mengalir di pipi Atika ketika tu.
Sepupunya setia berada di tepi Atika.
"Atika tolong dengar penjelasan biy dulu sayang"mohon Rish.
Dina terkejut mendengar panggilan dari kekasih hati nya terhadap perempuan selekeh yang dikenali Atika.
"Penjelasan apa? Kau nak cakap yang apa aku nampak tadi tak betul?hebat sungguh permainan kau eh"Atika mengesat air matanya kasar.
"Please sayang dengar dulu Dina ni cuma kawan biy je"Rish mahu meraih tangan Atika namun ditepis kasar.
"Baby, apa ni i gf you tau siapa perempuan ni? scandal you?"soal Dina pula.
"Diam dina"tegas suara Rish.
"Stop making dramas, We broke up"Atika melangkah pergi diikuti sepupunya.
"Atika!!"jeritan dari Rish di abaikan oleh Atika dan sepupunya.
Pulang saja dari mall, Atika banyak berkurung di dalam biliknya. Sepupu nya gelisah bila Atika tidak mahu makan dan hanya berkurung di dalam bilik.
Deringan telefon Atika juga di abaikan olehnya bila melihat nama pemanggil tersebut ialah Rish.
Di ambil telefonnya di sekat dan di delete nama Rish. Kad sim dipatahkan dilempar ke dalam tong sampah.
Mata Atika yang bewarna biru laut berubah menjadi magenta. Tangannya yang bergetar digengam erat .
"No more Atika. I am Adrayna"ditarik senyuman sinis nya dan ketawa seperti orang gila.
"Adrayna"perlahan suara Iris ditoleh ke arah sepupunya bila mendengar ketawa dari Atika di bilik.
"Nampaknya ice princess Ad sudah muncul"mata ketiga ketiga gadis itu turut berubah dan kembali ke asal.
"Only blood satisfies me"
Atika atau dikenali Ad memberitahu sepupunya bahawa dia akan menubuhkan kumpulan Dangerous Girl dia tidak mahu dipijak lagi. apabila sifat baiknya tidak dihargai maka izinkan sifat iblis nya beraksi.
Done throwback 😚.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...