"semua pelajar dah naik? Pastikan tiada barang yang tertinggal sebelum kita bertolak balik"
DG melihat barang barang mereka supaya tak ada yang tertinggal.
"Tak ada barang yang tinggal cikgu!"sahut mereka semua.
Bas yang dinaiki mula bergerak untuk ke KL semula.
Empat buah kereta sport laju memotong bas yang dinaiki DG.
"Amboi sakan abang kita"bisik Izz.
El tergelak kecil.
"Biar jelah diorang nak race" dan sekali gus dia mendapat jelingan tajam dari Izz. Apa cakap macam tu kang accident nanti.
"Apa?"soal El dengan muka tak bersalah nya.
"Tak baik lah kau ni"El tersengih sahaja.
"Korang nak?"soal Aariz di serahkan dua batang lolipop.
"Thankyou"Aariz tersenyum saja melihat pujaan hatinya acieee.
"Nak?"Ad memandang saja gula gula getah di atas tangan Alex.
Baru saja jejaka tu mahu menarik kembali tangannya. Ad lebih pantas merampas gula gula getah tersebut.
Alex tergelak kecil. nak tapi taknak cakap. Itulah perempuan.
Ad mengambil headfhone lalu dipakai daripada bosan tktahu nak buat apa. Sha? Dh lama pergi alam barzakh eh bukan alam mimpi.
"Arghhhh!!"jerit Talina tiba tiba.
TB pun ada juga yerrr sebab..entahlah.
Pelajar yang tengah tidur itu terkejut bila ada pontianak tertelan mic pagi pagi.
"Kau asal?"soal Reval menyampah.
"You diam! Eh perempuan kau memang saja nak attention kan!"dia bangun sambil menunding jari ke arah Ad tapi gadis tu? selamba saja kerna dia pakai headfhone shshs chiann.
"Talina kamu duduk sekarang tak malu ke menjerit jerit"tegur Cikgu Hamidah.
Namun Talina mengendah kan saja.
"Ka-"
"DIAM ARH BETINA AKU NAK TIDUR LAH SHIAL EH TAK ADA SIAPA PUN YANG NAK DENGAR SUARA LANGSUIR KAU TU LAH BAHABI"jerkah Sha dengan muka yang penuh amarah dia tidak suka orang mengganggu nya tidur.
Sunyi terus bas tersebut.
"Garunk"guman Reval.
"Ber-"percakapan Talina terpotong sekali lagi.
"Baik kau diam sebelum aku lempar kau keluar dari bas ni"dingin suara Ad even dia pakai headfhone dia tidak lah buka volume yang kuat.
Talina mendengus dan terus duduk kerna malu.
"Tidur"arah Ad ke arah Sha. Gadis tu menganguk dan dipejamkan matanya untuk tidur semula.
Alex menyandarkan badannya di kerusi apa dia nak buat eh? Tiba tiba satu idea nakal menerjah ke dalam mindanya.
Dicucuk cucuk headfhone Ad dari arah telinganya.
'pehal Mamat ni'geram dia bila Alex mengacaunya.
Dibuka headfhone nya lalu ditoleh ke kanan matanya tajam melihat jari Alex yang perlahan lahan mahu mengacaunya.
"Eh mana eh?"pelik dia bila dia tidak sentuh benda yang keras tadi.
"Aduh"ditekup mulutnya kerna jarinya di kepak oleh Ad. Takguna betul!.
"Kuajar kau"bisik Alex.
"Tak ada kerja kacau orang?"soal Ad malas.
"Ni kacau kau kerja aku la"jawabnya selamba dan dia sekali lagi mahu mencucuk Ad tapi kalini ke arah pipi gadis tu.
"Hm lembut"Alex tersenyum nipis kerna dapat cucuk pipi gadis tersebut.
"Argh sakit weih"dia mahu menarik jarinya namun digigit oleh Ad.
"Boleh tak jangan kacau aku..aku nak tidur"matanya merenung mata Alex dengan pandangan kosong.
"Ok ok aku tak kacau dah"pasrah dia bila jarinya digigit tapi bibir dia lembut! Sempat lagi eh.
Perjalanan tu diteruskan sehingga tiba di KL, DG tidak perlu risau kerna kereta mereka berada disekolah. nasib lah ada anak buah untuk bawa ke markas dahulu sementara mereka ke Perlis.
"Kau nak buat apa dengan budak haritu?"soal Sha perlahan ke arah Ad yang memejamkan mata dia tahu Ad tidak tidur.
"Ask him"Sha menganguk saja dan sambung tidur.
Setibanya di Elite school, DG memboloskan diri ke dalam kereta dan memecut laju untuk ke rumah mereka.
(Tentang abang mereka yang join perkhemahan tu sebenarnya abang diorang saja ja ikut takut jadi apa apa kepada adik kesayangan mereka walaupun DG mafia tapi mereka masih perempuan yang perlu dilindungi)
🥳. Stay tune vote and komen.
YOU ARE READING
1. You Dont Know Me [C]
Action[INI KARYA PERTAMA SAYA JADI KEMUNGKINAN AYAT BERTERABUR] Kembalinya 4 orang gadis ke tanah air dengan satu matlamat yang harus dicapai dan kembalinya mereka dengan watak yang berbeza awalnya lemah lembut akhirnya berubah menjadi kasar dan dingin "...